Deutz F2L612 - olie verversen

Ik krijg de grote olieaftapbout onder aan het carter niet los- toch wel gewoon draaiend schroefdraad? Heb wel het kleine boutje vooraan losgemaakt maar dat is kennelijk alleen voor de olie uit het filter want er kwam maar een beetje olie uit.
simms1957

Reacties

polle
Wat soms kan helpen is om met een ijzerenhamer op de kop van de bout enkele tikken te geven
ErDee
Ik kreeg hem bij mijn international ook niet los bleek de schroefdraad andersom te zijn dus vast=los los=vast
Inter1246fan
Volgens mij moet je gewoon wat meer kracht zetten om die schroef los te krijgen. Want het zou niet goed zijn als je die schroef heel gemakkelijk los zou krijgen.
Inter1246fan
@ErDee

Ahzo, engels schroefdraad dus.

Dus @simms1957, je moet de andere kant op draaien.
polle
@Inter1246fan

het is lang geleden maar ik dacht dat het standaard draad was ?
schiet me niet dood indien verkeerd 't is al geleden da ik bij deutz ng gdn heb(2jaar)
dennis fordson
Ja hebt toch wel goed gereed schap en niet zo´n chinse steek sleutel of dop sleutel want dan is je bout zo rond
basia
LInkse schroefdraad op carterstoppen ? Heb ik nog nooit van gehoord . ( Maar ja ; wie ben ik) .
306LS
Onze deutz heeft rechtse draad
RobDeutz104
Het is ook gewoon rechtse draad, maar wat er al gezegd wordt, even een flinke tik met een hamer erop, en dan schrikt de koperen ring die er tussen zit, en dan gaat die meestal vij makkelijk los
heimans
Men heeft in het verleden vast gedacht dat ie nooit meer los mocht gaan, dus hij zit vast lekker aangeknald. Als iets echt vast zit, wil een slagsleutel ook wel eens uitkomst bieden...
simms1957
Dank allen - ga een perfect passende diepe dop erop zetten, een lange arm maken en dan combineren met een klap met de hamer. Heb er nu vertrouwen in dat het een gewoon draaiende schroefdraad is, Deutzje staat in Frankrijk dus wordt pas in de volgende vakantie.............
Wimsumar
Beste
Quote @simms1957:
klap met de hamer.

Sla het (gietijzeren? ) carter niet aan diggelen A.U.B.!
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz F2L612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!