Personenauto gespiest door landbouwvoertuig


Het is weer zo ver.

Deel dit topic

Reacties

Fendttrisixfan
Daarom dus voorlader altijd omhoog doen op de baan of voor je de baan opgaat
Koe
Had die bestuurder die tanden niet naar beneden??
fendtjuh
Zoooo... die heeft echt geluk gehad...
Koe
Ja, en die bestuurder moeten ze van die trekker afschoppen. lang nait wies
fendtjuh
Dat ook idd, moet je wel heel lomp zijn, als je niets ziet rij dan rustig/half stilstaan...
massey8690
Pciess, levensgevaarlijk zo!, me pa rijdt ook altijd "op halve hoogte" met de voorlader, levensgevaarlijk!
met vorken doe ik hem altijd op 3,5 meter met vorken onderuit, en met bak zo laag mogelijk en ingeklapt lijkt mij het veiligst!
Fendforever
Lekker gevaarlijk ja
Ronijn
Vorken heb ik ook vaak naar beneden en dan de voorlader net zo als deze keal nu heeft of ik steek om op een paar meter omhoog zo hoog mogelijk... En wel dom om zo het weggetje op te jagen idd
JD BORN 2 FARM
Het is ook niet voor NIETS he dat je officieel niets aan de voorlader mag hebbe he. en dat komt door dit soort praktijken
Frankhoenderloo
Voorladers blijven nou eenmaal gevaarlijk ! je kunt het beste maar de voorlader Je kunt toch het beste de voorlader op 3 meter ofzo en dan gewoon de vorken zo ver mogelijk omhoog zodat ze tenminste nooit in een auto prikken ? of hoe moet dat eigenlijk ?
eddie
Naja ik heb ze ook altijd op halve hoogte ook levensgevaarlijk als je de weg op wilt draaien, eigenlijk moet je de voorlader omhoog doen, maar onze trekker is dan zo onstabiel wat ook gevaarlijk is, dus ja kijk altijd wel goed maar soms heb je ook van dei scheurijzers er tussen waar je nooit meer op kan reageren, dus kortom met voorlader gewoon super voorzichtig rijden
Koe
Loonwerker hier in de buurt heeft voor op de bakken van shovels een ijzeren strip met elastiek, ijzeren strip doe je voor de punten langs en maak je met elastiek vast, werkt perfect, heb je dit soort geintjes iig niet meer..
martijn-fendt
Ja maar helemaal omhoog rijd kut en als je slangen breken is da ok mooi lullig.
oen met die pinnen naar beneden is ok nix want als dan slange klappen steken ze in de weg en heb je een vouwpaket. gewoon omlaag bak helemaal inkiepen en goed opletten. maarja bij een uitrit o.i.d dan kun je miss beter wel ff omhoog doen
fendtjuh
Zo'n strip helpt met palletvork ook niks...

En ja, voorlader het liefst omlaag omdat hij anders heel onstabiel wordt, 1x te hard door de bocht en hij rijdt op 2 wielen :| Maar int dorp wel omhoog meestal, zeker bij kruisingen. Magoed, meestal geowon niks eraan, alleen heel soms palletvork als we iets moeten tillen een stuk verderop...
eddie
Ja heeft gebr Jansen hier ook koe.
IH-Kees
Was in de buurt een keer een kerel, kwam met voorlader omhoog uit een zandweggetje zetten, achter een heggetje, reed te ver door, knalde een vrachtwagen met 60kmh met de bakwagen tegen die voorlader. ook mooi dom. trekker op zen kant, vrachtwagen zag je niks aan.
unidrive
Ddeze persone auto mag hie waarschijnlijk niet eens komen want is aleen voor bestemings verkeer.
en tractor kwam van rechts en de auto zal wel veel te hart gereden hebben wand is mooi lange weg waar geen drempels of tegeligers zijn rijden hier altijd 80 tot 100 en mag maar 60 kmu dus wie zal er dan fout zijn?

gr
husky
Zorg dat je de voorlader altijd hoger dan 2 meter hebt,anders kun je er zelfs nog een boete voor krijgen omdat het dan als uitstekend deel word gezien.
Loonwerker_Erwin
Ik ga op de weg echt niet met de voorlader omhoog rijden hoor, op 2 meter hoogte heb je zelf geen zicht meer en als je hoger komt ben je gigantisch instabiel
husky
Dat zicht valt wel mee,en je moet natuurlijk ook niet volgas de hoek om gaan...
massey8690
Jah, dan helpt het een boel als je je achterbanden er breed op zet, dan is ie een stuk stabieler!, hebben wij ook,
en vorken op 3 meter hoog achterover klappen raad ik niet aan, dan neem je alle lantaarnpalen en draden over de weg mee, vooral met lange lepels 😃
KHD Deutz-Fahr
Ik ken zulke auto chauffeurs wel, dat knalt met 100 km/h over rustige plattelands weggetjes en dan gek opkijken dat ze dood gereden worden. .... wijf heeft gewoon niet uit haar doppen gekeken, en daardoor komt een boer weer slecht in het nieuws. Natuurlijk moet je altijd je bak naar binnen kantelen, maar iedereen vergeet dat wel eens, of is hier soms iemand helemaal perfect?

Ik wilde is een keer een plattelands weggetje opdraaien vanaf een erf. Had er een veekar achter met zes koeien. Dus ik kijk rechts, links en weer rechts, ik geef gas, en ik had bijna een auto aan mijn frontgewichten hangen. Die kwam van links. Dat scheelde maar een aantal centimeters. Komt die vent kwaad de auto uit, schreeuwend en al. Nadat hij rustig was geworden vroeg ik hoe hard hij had gereden. 140 was het antwoord, en dat werd kwaad op mij? Nog ff gevraagd of hij levensmoe was, dat was niet het geval, heb hem het advies gegeven maar wat aan zijn rijstijl te doen, met het volgende advies erbij, binnen een paar maanden lig je onder de zoden als je zo door gaat lul!

Trekkerchauffeurs staan niet hoog aan geschreven, vaak maakt de media al uit wie de overtreder is, de trekkerchauffeur natuurlijk, oordeelt de media al gauw lul. Volgens de media en burgers, zijn trekker bestuurders, jonge jochies, die zonder enige ervaring de weg op worden gestuurd. Onzin veel boerenzonen die 16 zijn hebben minstens al vier keer zo veel uren achter een stuur gezeten, als een burgerzoon van 18, die net zijn rijbewijs B heeft gehaald.
Onze overheid schenkt amper aandacht aan veiligheid voorschriften. Iedereen met dat vod, wat men het trekker certificaat noemt, mag zo de weg op. Dus stel een trekker bestuurder begaat een enorme fout, dan is het altijd nog de fout van onze eigen overheid.
redpower
Nico? weet jij wie dit is?
ik heb wel mn vermoedes, kunnen er 2 zijn, wel zeer interresant, zijn allebei bekenden, zal de hakselchauff van ons is vragen, die weet vast meer
redpower
Ik meot wel zeggen dat het een gevaarlijke weg is, is hij is ook afgesloten, uitgezonderd bestemmingsverkeer, en vaak rijden er mensen die er niet hoeven te zijn toch over, en hard ook...
staan veel bomen en struikgewas ook, niet dat het wil zeggen dat die auto daar niet mocht zijn, maar de kans is er.
fendtjuh
Idd, voorlader omhoog is eigenlijk niks, alleen evt op lange stukken, maar in bochten ga je zo op 2 wielen ook al hangt er niks zwaars in oid...

@n ja, kan idd ook aan de snelheid van de auto hebben gelegen, is iig wel hard gegaan te zien aan alle schaden, tis net of het dak eraf gesneden is zegmaar en dat gebeurd niet met 50 lijkt me...
Hoekstraj
Ik heb de frontlader het liefst altijd zo laag mogelijk want als je hem op het hoogst hebt dan zit je wel met kantel gevaar 😉
maartendankers
Gewoon je punten afschermen. dan kan die frontlader best omlaag.
Koe
@KHD Deutz-Fahr: kun jij mij de link ff uitleggen tussen het trekkercertificaat en een auto aan je frontgewicht hebben hangen? snap namelijk die conclusie niet echt uit je verhaal
fendtjuh
Hij bedoeld dat nu iedere gek z'n bonnetje kan halen en lekker kan gaan rondjagen...

Al is dat wrs niet hier van toepassing alst aan de auto lag, maar int algemeen 😉
Koe
Hij heeft wel gelijk, maar het spoort totaal niet met zijn verhaal, magoed laat maar zitten... Zal in dit geval wel combinatie van beide zijn
fendt-412
Automobilisten die hun rijbewijs willen halen moeten verplicht een dag mee op de vrachtwagen, zien zij hoeveel ruimte anderen nodig hebben en al die dingen, krijgen ze een beetje verkeersinzicht.

Kunt niet zomaar zeggen wie hier de fout maakte, alleen gevolgen zijn vaak niet te overzien als er iets gebeurt met een trekker.
fendtjuh
Nee das waar idd koe 😉

Precies robert, wij hebben ook soort verkeersvoorlichting gehad in 3e klas 😛 😉 Ook ff in vrachtauto zitten enz 😉
maartendankers
Zou idd niet verkeerd zijn. Maar dat rijbewijs laat ze er nog maar even 3 maanden mee wachten en ik ben tevreden 😃
fendt-412
Precies, dode hoek etc. En niet precies voor een kruispunt wachten, maar een paar meter terug omdat die trailer de binnenbocht neemt etc.
Datsoort dingen leer je pas als je een x meegaat, en als je weet hoe jij het graag zou willen hebben.
Mensen mogen ook best eens vooruit leren kijken, kom jij van rechts, dan denk je dat ze niet stoppen en trappen ze als nog 1x kijhard op de rem, sta je beide stil. Daar kan ik me kapot aan ergeren...
Ik vind het nog best knap om zo die auto te raken.. als je dat zo bekijkt.. en gelukkig maar dat de automobilist niets heeft dat zou ook weer wat zijn. maar zelf heb ik ook altijd voorlader naar beneden.. en als ik weet dat ik ver moet rijden knup ik gewoon eem kiepertje achter de trekker en dan mooi de bak daarop
fendt-412
Mag officieel ook niet voorin. Mag geen deelbare lading een aantal cm/meter voor de trekker uitsteken. Frontmaaier mag officieel ook niet, als je hem met een ketting+bout vastzet is het geen deelbare lading en mag het weer wel.
Voorlader is ook af te koppelen dus mag ook niet geloof ik.
Allemaal van die gekke dingen die in de nederlandse wet staan. Maar je bent wel mooi de lul als de ander je aansprakelijk stelt. Ben je altijd de pineut en kan je dokken, Want die autobestuurder heeft zn hele leven er nog "trauma's" van.
Ja precies.. trauma's.. laatst had ik ook zoiets doms.. ik fietste mooi naar huis zag dat er van rechts een trekker met ladewagen aan kwam, zelf moest ik links af over een smal fiets strookje over de brug.. dus ik dacht hmm blijf hier eem staan anders moet die trekker heel hoog indraaien zeg maar.. ja hoor achter mij een auto direct op de toeter en haalt me rechts in.. moet die trekker alsnog hoog opdraaien.. auto weer in zn achteruit 😃 goed bezig denk ik dan ..
eddie
Beter veroorzaak je geen ongelukken heb je ook geen gezeur 😃
fendtjuh
Dat deelbare lading gezeik is afgelopen robert 😉

Die regel is nu weg 😄

@Chris, altijd zo met die ongeduldige achterlijke mensen...
pieto84
Ik moet soms pakken voer halen 200 meter verderop. Doe ik ook gewoon de voorlader net zo hoog dat er nog wel een auto onderdoor kan. Kun je iets korter aan de weg staan en zien of er wat aan komt. Als er geen bak aan zit heb ik heb gewoon helemaal omlaag. Onze inter 844 blijft wel altijd mooi stabiel
mark_geffen
Die vrouw heeft echt geluk gehad! 😮
Wel de schuld van de trekkerbestuurder, die vrouw kon er niets aan doen. Het is ook niet echt slim om de voorlader zo vooruit te laten steken. Als je zo uit een zijweggetje een weg op rijd is de voorlader al een stuk op die weg voordat je zelf kunt zien of er iets aankomt...
pieto84
Die auto heeft wel "ietjes" te hard gereden. Anders gebeurt dit niet.
Nee juist te langzaam 😉
pieto84
Hij hangt er op deze hoogte er ook wel zo ver mogelijk voor. Is ook gevaarlijk. Zou hem bij een kruising omhoog doen als ik hem was. En je hebt je voorlader ook mooi naar de :-|
casefarmer
Als ik met de voorlader de weg op moet draaien en t is een onoverzichtelijk kruispunt, gewoon heel rustig rijden, en dan maar hopen dat er geen achtelijke idioot aankomt scheuren

wat fendt-412 zegt zou idd eigenlijk moeten, want af en toe zitten er wat tussen die geen centimeter aan de kant gaan, t is alleen jammer genoeg ongeveer onmogelijk om heel nederland n dag mee te laten rijden
fendt-412
De uitvoerbaarheid is idd erg lastig. Kunnen ook iig een film laten zien met voorbeelden ofzo.
Wordt nodig tijd dat er iemand met boerenverstand daar in de 2e kamer komt.

Vind het fijn als auto's even in een dam blijven staan. Heb daar wel ontzag voor, komt er wel een handje omhoog. Alleen als je dan 100meter van te voren de richtingaanwijzer aandoet, en ze gaan er dan toch in staan, moet je ze nog wijs maken dat jij daar in wilt kan wel weer irritant zijn.
Koe
Gewoon zo lang mogelijk het gas vasthouden, gaan ze ook wel van de weg af, tenminste zo doe ik t wel altijd bij zomerdag met al die klotefietsers en wielrenners.

trekker heeft sowieso ook te hard gereden! palletvork zat al bij de bestuurder dus zittie dr aardig in! als je rustig uit een oprit kruipt gaat dat niet zo mal..
massey8690
Vin ik een beetje gezeur dat de trekker gauw kantelt als je de voorlader omhoog doet, gwoon niet met gang door de bochten gaan en er is niets aan de hand!, met de dichte bak eraan doe ik hem wel zo laag mogelijk omdat je dan het minste zicht kwijt bent.
maartendankers
Als die auto harder had gereden was dit niet gebeurd 😃
Jaa idd zei ik oko al whah 😃 ag tis al gebeurd ja.. kan wel allemaal beginnen hoe het gebeurd is.. voorkomen is beter dan genezen..
pieto84
Heb je wel gelijk in maarten. Dan zijn er ook nog van die lui van de kpn, die zitten een broodje te eten in hun bus. Ik wou er langs met de bloter, dat ging net. Toen ik er langs was zet die homo z'n bus aan de kant. Dat had hij ook eerder kunnen doen
casefarmer
@ Koe
als ik alle tijd heb en geen zware lading ga k meestal wel aan de kant, maar als een van beide niet het geval is gewoon door rijden, gaan ze vanzelf aan de kant

had afgelopen jaar alleen een keer met de bloter erachter dat n kerel aan de kant ging, dus dacht ik danku wel meneer en rij door, ben k 10 meter voor die mafkees, draait hij de weg op, opzij gestuurd, bloter tegen de boom :|
pieto84
Das wel handig van die vent, had geen geduld meer ofzo.
casefarmer
Geen idee
zo'n klootviool in n glimmende mercedes
fendtjuh
@Massey, bij jullie trekker miss, bij de onze gaatie gauw scheef hoor... en dan heb ik er niet eens echt gang in 😉 Wrs heeft die van jullie bredere wielbasis 😉

@Koe, ja voor wielrenners wel ja, aso volk, bij oudjes doe ik altijd ff rustig aan en met auto's ook wel gewoon aan de kant, maar ik verwacht wel dat de auto ook ff de berm in gaat, die mensen hebben toch niks te doen op zaterdag, kunnen ze mooi auto poetsen 😃
Koe
Dat klopt,k oudjes en mooie vrouwen ga ik voor aan de kant!!
pieto84
Wielrenners gaan *********** nooit aan de kant. Blijven gewoon met z'n drieen naast elkaar fietsen en verwachten dat je met je rechterkant door de sloot gaat.
fendtjuh
Mooie vrouwen das wat anders 😃
Koe
Dat meen je niet 😃 kun je uitleggen waar dat verschil dan inzit? 😛
pieto84
Die moet je de weg blokkeren en je trekker in vragen
casefarmer
Voor wielrenners nooit aan de kant gaan, denken dat de weg van hun is
husky
Ja, en fietsen te hard om in te halen en te langzaam om er achter te blijven...
pieto84
Die lui rijden ook gewoon op de weg, terwijl er een ruim fietspad is. En dan maar niet aan de kant gaan voor auto's. Laatst zat er een hele file achter.
de yanmarman
Amai,wa een geluk heeft die gehad.
Da is verschieten
Siebenga
NIet zo slim he
maartendankers
Ach ik rij hier in het dorp ook gewoon over de weg en voor auto;s ga ik niet speciaal aan de kant maar bij trekkers zorg ik wel gewoon dat die normaal door kunnen rijden.
tractorquintentje
Als ze niet met een trekker rijde, beseffen automobilisten niet wat het is, om daar te rijde, als je zelf met een trekker rijdt, weet je wat het is, om heel de tijd de kant in te moeten...
Siebenga
Wel vreemd dat er in het artikel meteen conclusie getrokken wordt
KHD Deutz-Fahr
@sieb
Dat viel mij ook al op 😉.

@koe
Reactie aangepast, verhaal zat niet zo lekker in elkaar, goed dat je het ff zei, heb het ff recht gezet.
Ben het trouwens niet eens met wat je zegt, dat de trekker ook te hard heeft gereden, waarschijnlijk niet eens harder als 5 km/h. Constructie van een personen auto verschilt nogal van die van een trekker. Een auto is een koek blik. Ga maar eens bij een oude sloopauto op het dak springen, dan spring je zo deuken in het dak. De draagbalken in het dak van een auto mep je met een moker zo naar binnen. Zelfs het hoofd van een wielrenner kan zorgen voor een enorme deuk in de draagbalk van een auto dak (gezien bij een ernstig ongeluk). Als je de constructie van een auto een beetje goed bestudeerd, zie je dat het allemaal weinig voorstelt. En als je dan bedenkt dat veel automobilisten gerust, 80 tot 100 rijden (of nog veel harder) op plattelandswegen, is er weinig voor nodig, om je gehele auto kort te rijden. Als je met 50 km/h ergens tegen aan knalt word je lichaam met 30 keer je lichaamsgewicht, naar voren gedrukt, om maar eens een voorbeeld te geven, dat al lage snelheden je fataal kunnen worden.

Bij dit ongeluk had een snelheid van 30 km/h van de auto, al fataal kunnen zijn.
KHD Deutz-Fahr
Het is weer zo ver, domme automobiliste, rijdt zich bijna dood. Had een betere tekst geweest.
pieto84
Zekers, in het artikel doen ze alsof het aan de trekkerbestuurder ligt, maar ik ben het met KHD eens.
hummy
OP de weg voorlader omhoog en altijd defensive rijden, jij wil niet op je geweten hebben dat iemand is overleden, ook al is het niet jouw schuld. Misschien duurt het iets langer, je moet het maar als een computer spel zien want jij moet al die idioten ontwijken, dan ben je de winnaar!!
bartjuh
@ hummy.
als ik van mijn trekker de voorlader omhoog doe op de weg krijg ik er gratis 2 hele grote dooie hoeken bij. en als je hem vlak over de grond hebt is het net of die auto/fietser een frontal ongeluk heeft en daar kan de auto in ieder geval het beste tegen
casefarmer
Dat zou inderdaad een passendere titel zijn geweest KHD
KHD Deutz-Fahr
@hummy

Prachtig verhaal Hummy! Zit een grote kern van waarheid in. Het is altijd oppassen met een voorlader, en al helemaal met een trekker. Al moeten we niet vergeten, dat een voorlader die omhoog staat, wel een groot risico op kantelen geeft.

Als ik op een trekker rij met voorlader, doe ik altijd de voorlader wel helemaal omhoog, maar ik blijf het link vinden, ivm kantel gevaar.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
75
DEELNEMERS
28
WEERGAVES
5