TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
met vorken doe ik hem altijd op 3,5 meter met vorken onderuit, en met bak zo laag mogelijk en ingeklapt lijkt mij het veiligst!
oen met die pinnen naar beneden is ok nix want als dan slange klappen steken ze in de weg en heb je een vouwpaket. gewoon omlaag bak helemaal inkiepen en goed opletten. maarja bij een uitrit o.i.d dan kun je miss beter wel ff omhoog doen
En ja, voorlader het liefst omlaag omdat hij anders heel onstabiel wordt, 1x te hard door de bocht en hij rijdt op 2 wielen :| Maar int dorp wel omhoog meestal, zeker bij kruisingen. Magoed, meestal geowon niks eraan, alleen heel soms palletvork als we iets moeten tillen een stuk verderop...
en tractor kwam van rechts en de auto zal wel veel te hart gereden hebben wand is mooi lange weg waar geen drempels of tegeligers zijn rijden hier altijd 80 tot 100 en mag maar 60 kmu dus wie zal er dan fout zijn?
gr
en vorken op 3 meter hoog achterover klappen raad ik niet aan, dan neem je alle lantaarnpalen en draden over de weg mee, vooral met lange lepels
Ik wilde is een keer een plattelands weggetje opdraaien vanaf een erf. Had er een veekar achter met zes koeien. Dus ik kijk rechts, links en weer rechts, ik geef gas, en ik had bijna een auto aan mijn frontgewichten hangen. Die kwam van links. Dat scheelde maar een aantal centimeters. Komt die vent kwaad de auto uit, schreeuwend en al. Nadat hij rustig was geworden vroeg ik hoe hard hij had gereden. 140 was het antwoord, en dat werd kwaad op mij? Nog ff gevraagd of hij levensmoe was, dat was niet het geval, heb hem het advies gegeven maar wat aan zijn rijstijl te doen, met het volgende advies erbij, binnen een paar maanden lig je onder de zoden als je zo door gaat lul!
Trekkerchauffeurs staan niet hoog aan geschreven, vaak maakt de media al uit wie de overtreder is, de trekkerchauffeur natuurlijk, oordeelt de media al gauw lul. Volgens de media en burgers, zijn trekker bestuurders, jonge jochies, die zonder enige ervaring de weg op worden gestuurd. Onzin veel boerenzonen die 16 zijn hebben minstens al vier keer zo veel uren achter een stuur gezeten, als een burgerzoon van 18, die net zijn rijbewijs B heeft gehaald.
Onze overheid schenkt amper aandacht aan veiligheid voorschriften. Iedereen met dat vod, wat men het trekker certificaat noemt, mag zo de weg op. Dus stel een trekker bestuurder begaat een enorme fout, dan is het altijd nog de fout van onze eigen overheid.
ik heb wel mn vermoedes, kunnen er 2 zijn, wel zeer interresant, zijn allebei bekenden, zal de hakselchauff van ons is vragen, die weet vast meer
staan veel bomen en struikgewas ook, niet dat het wil zeggen dat die auto daar niet mocht zijn, maar de kans is er.
@n ja, kan idd ook aan de snelheid van de auto hebben gelegen, is iig wel hard gegaan te zien aan alle schaden, tis net of het dak eraf gesneden is zegmaar en dat gebeurd niet met 50 lijkt me...
Al is dat wrs niet hier van toepassing alst aan de auto lag, maar int algemeen
Kunt niet zomaar zeggen wie hier de fout maakte, alleen gevolgen zijn vaak niet te overzien als er iets gebeurt met een trekker.
Precies robert, wij hebben ook soort verkeersvoorlichting gehad in 3e klas Ook ff in vrachtauto zitten enz
Datsoort dingen leer je pas als je een x meegaat, en als je weet hoe jij het graag zou willen hebben.
Mensen mogen ook best eens vooruit leren kijken, kom jij van rechts, dan denk je dat ze niet stoppen en trappen ze als nog 1x kijhard op de rem, sta je beide stil. Daar kan ik me kapot aan ergeren...
Voorlader is ook af te koppelen dus mag ook niet geloof ik.
Allemaal van die gekke dingen die in de nederlandse wet staan. Maar je bent wel mooi de lul als de ander je aansprakelijk stelt. Ben je altijd de pineut en kan je dokken, Want die autobestuurder heeft zn hele leven er nog "trauma's" van.
Die regel is nu weg
@Chris, altijd zo met die ongeduldige achterlijke mensen...
Wel de schuld van de trekkerbestuurder, die vrouw kon er niets aan doen. Het is ook niet echt slim om de voorlader zo vooruit te laten steken. Als je zo uit een zijweggetje een weg op rijd is de voorlader al een stuk op die weg voordat je zelf kunt zien of er iets aankomt...
wat fendt-412 zegt zou idd eigenlijk moeten, want af en toe zitten er wat tussen die geen centimeter aan de kant gaan, t is alleen jammer genoeg ongeveer onmogelijk om heel nederland n dag mee te laten rijden
Wordt nodig tijd dat er iemand met boerenverstand daar in de 2e kamer komt.
Vind het fijn als auto's even in een dam blijven staan. Heb daar wel ontzag voor, komt er wel een handje omhoog. Alleen als je dan 100meter van te voren de richtingaanwijzer aandoet, en ze gaan er dan toch in staan, moet je ze nog wijs maken dat jij daar in wilt kan wel weer irritant zijn.
trekker heeft sowieso ook te hard gereden! palletvork zat al bij de bestuurder dus zittie dr aardig in! als je rustig uit een oprit kruipt gaat dat niet zo mal..
als ik alle tijd heb en geen zware lading ga k meestal wel aan de kant, maar als een van beide niet het geval is gewoon door rijden, gaan ze vanzelf aan de kant
had afgelopen jaar alleen een keer met de bloter erachter dat n kerel aan de kant ging, dus dacht ik danku wel meneer en rij door, ben k 10 meter voor die mafkees, draait hij de weg op, opzij gestuurd, bloter tegen de boom :|
zo'n klootviool in n glimmende mercedes
@Koe, ja voor wielrenners wel ja, aso volk, bij oudjes doe ik altijd ff rustig aan en met auto's ook wel gewoon aan de kant, maar ik verwacht wel dat de auto ook ff de berm in gaat, die mensen hebben toch niks te doen op zaterdag, kunnen ze mooi auto poetsen
Da is verschieten
Dat viel mij ook al op .
@koe
Reactie aangepast, verhaal zat niet zo lekker in elkaar, goed dat je het ff zei, heb het ff recht gezet.
Ben het trouwens niet eens met wat je zegt, dat de trekker ook te hard heeft gereden, waarschijnlijk niet eens harder als 5 km/h. Constructie van een personen auto verschilt nogal van die van een trekker. Een auto is een koek blik. Ga maar eens bij een oude sloopauto op het dak springen, dan spring je zo deuken in het dak. De draagbalken in het dak van een auto mep je met een moker zo naar binnen. Zelfs het hoofd van een wielrenner kan zorgen voor een enorme deuk in de draagbalk van een auto dak (gezien bij een ernstig ongeluk). Als je de constructie van een auto een beetje goed bestudeerd, zie je dat het allemaal weinig voorstelt. En als je dan bedenkt dat veel automobilisten gerust, 80 tot 100 rijden (of nog veel harder) op plattelandswegen, is er weinig voor nodig, om je gehele auto kort te rijden. Als je met 50 km/h ergens tegen aan knalt word je lichaam met 30 keer je lichaamsgewicht, naar voren gedrukt, om maar eens een voorbeeld te geven, dat al lage snelheden je fataal kunnen worden.
Bij dit ongeluk had een snelheid van 30 km/h van de auto, al fataal kunnen zijn.
als ik van mijn trekker de voorlader omhoog doe op de weg krijg ik er gratis 2 hele grote dooie hoeken bij. en als je hem vlak over de grond hebt is het net of die auto/fietser een frontal ongeluk heeft en daar kan de auto in ieder geval het beste tegen
Prachtig verhaal Hummy! Zit een grote kern van waarheid in. Het is altijd oppassen met een voorlader, en al helemaal met een trekker. Al moeten we niet vergeten, dat een voorlader die omhoog staat, wel een groot risico op kantelen geeft.
Als ik op een trekker rij met voorlader, doe ik altijd de voorlader wel helemaal omhoog, maar ik blijf het link vinden, ivm kantel gevaar.