Er lekt hydrauliek olie naar het carter. Voor alle zekerheid nog een keer de proef op de som genomen en hydrauliek olie bijgevuld. Tegelijk ook het peil van de carter olie genomen. Resultaat na enige tijd: carter peil ver boven 't maximum en hydraulijke peil onder minimum.
Welke werkvolgorde moet ik aanhouden om de keerring bij de oliepomp te vervangen.Zijn er extra aandachtspunten?
Heeft iemand de betreffende pagina uit het werkplaatsboek?
Met vriendelijke groet,
Joep Hermans
hermans-aarts@live.nl
06-11271110
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D6806 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Die heb ik afgelopen week vervangen, is echter niet moeilijk, pomp eraf, 2 boutjes los en dan zorgen dat ze niet helemaal uit elkaar valt, vervolgens de voorste deksel eraf schuiven.
Dan de keerring eruit trekken, en nieuwe erin zetten:
kramp.com/shop-nl/nl/…
Eventueel ook nog deze vervangen, als je toch bezig bent:
kramp.com/shop-nl/nl/…
Vervolgens de pomp terug samenschroeven en monteren.
Motorolie vervangen, tja, heb daar nog een topic over gehad met uiteenlopende meningen, maar heb het eens met mijn oliehandelaar overlegd en volgens hem kon het geen kwaad gezien er geen echte hydrauliekolie in mijn hydraulisch systeem zit. Bij mij was er ook maar 0,5 liter gelekt en stond het peil ook niet boven het max.