Onze ford heeft een aantal problemen met de rem en handrem
1. remolie pijl zakt steeds en moet elke keer bijgevuld worden en hij lekt nergens zou het ergens binnenin kunnen lekken? en wat zou het dan kunnen zijn.
2. de trekker bleef op de rem lopen nu hebben we onder de cabine de bouten van de handrem iets losgedraaid zodat ie iets meer speling heeft maar dit hoort natuurlijk niet en de handrem werkt daardoor ook slechter. wat zou het probleem kunnen wezen?
ik wou graag eerst zelf even kijken als ik er wat aan kan doen en anders moet ie maar even naar een lmb toe.
ik hoor het graag
mvg
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 6640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De keerring die jij noemt is vaak een rubber ring die meeveert en deze vervormt bij het remmen door weer terug te willen naar de oorspronkelijke vorm trekt die de zuiger terug
Ten eerste kan het zijn dat de remolie weg lekt bij het aanhangwagenremventiel. Hier zit een keerring in die nog wel eens lek willen gaan. Je kan hier achter komen door achter je rechterachter wiel het blokje los te schoeven met 2 inbusboutjes waar 2 remleidingen naar toe gaan.
Hierin zit een drukgevertje met een keerring. deze keerring kan kapot of heel zacht zijn.
Als deze gewoon goed is dan kan het zijn dat er in je achterassen een remcilinder lek is.
Maar omdat jij zegt dat je remmen aanlopen, kan het ook goed zijn dat je remmen een heel eind op zijn en dat daardoor de remcilinder een te grote slag moet maken en er daardoor olie weglekt.
Het aanlopen van je remmen komt doordat je remmen doormiddel van 2 platen werkt waar kogels in een baan liggen.
door de 2 platen tegen elkaar in te bewegen komt er druk op je remplaten. Maar als je remmen ver op zijn dan maken die platen te weinig slag van elkaar waardoor je rem niet helemaal meer vrij komt.
Ik zou dus eerst naar je aanhangwagenremventiel kijken, als daar niks te zien is dan zal ik toch je remmen achter los halen om te kijken hoe het daar binnen is.
Hoeveel uur heeft de trekker trouwens gelopen?
succes ermee.
De handrem en de gewone rem hebben met lekken weinig met elkaar te maken. Hoe het precies zit weet ik niet, maar misschien werkt de handrem niet meer waar door die platen waar @nhmonteur het ook overhad. Misschien kun je onder die rubberen beschermings ding bij de handrem dat rubberen ding even weghalen en daar dat stelschroefje aandraaien? Maar ik weet ook ook niet precies. Weet er verder te weinig van.
dat blokje bedoelde ik ja, kan je zo met de 2 inbusboutjes losdraaien.
De handrem kan inderdaad ook nog onder het rubber bij de pook zelf worden afgesteld. dus als je de remmen onder hebt terug gesteld dan moet je de handrem in de cabine ff bijstellen.