Hallo,
Wij hebben een unimog 404 op benzine, uit 1964. Als hij koud is loopt hij goed, zodra hij goed warm is begint hij te sputteren en loopt hij zeer onregelmatig. Nu hebben we al extra filters en tank schoongemaakt etc. De bougies hebben we gecontroleerd en de afstand is goed. (0.4 mm).
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en wat het onderdeelnummer is van militaire bougie? (waterdicht)
alvast bedankt.
jelco
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het komt overtuigend over dat je schrijft dat de bougie-electrode-afstand 0,4 mm moet zijn maar weet je het zeker?
(Het komt als ''(te) kleine afstand'' over, terwijl het grote invloed kan hebben op hoe de motor loopt).
Zo ''gewoon'' is dat niet! Oude benzinemotoren lusten er graag een beetje lood door (wat vroeger wel in de benzine zat).
Volgens mij moet je het in de brandstofsoort zoeken om de onrustige loop van de motor te verklaren.
Als ik me niet vergis deden we (ruim 30 jaar geleden) kerosine in ''benzine''-motoren bij legervoertuigen.
Bedankt in ieder geval!
De benzine die U tankt is wel goed ; echter zonder loodvervangende toevoeging kunnen de kleppen "dicht" gaan zitten dwz ze hebben geen speling meer .
Hierdoor zal een motor warm en stationair slecht lopen .
Loodvervanger is te verkrijgen bij een goede brandstof cq oliehandel
Inderdaad een bougie electroden -afstand van 0,4 mm vind ik erg weinig ; 0,8 is meer normaal denk ik .
Dus mijn advies ; kleppen stellen , bougies wijder en loodvervanger aan benzine toevoegen .
Suc6