Hallo
Ik zocht naar de maten van krukaslagers en drijfstang lagers van een F3L912.
Dan kom je veel onderdelen tegen die uit China komen.
Volgens de adverteerders onder licentie van Deutz gemaakt! Is dat imitatie of wel degelijk goeie kwaliteit?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten Peter
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar er zijn ook chineze bedrijven die wel goede kwaliteit maken, het zijn er niet veel maar er zijn er wel een paar. dus goed kijken van welk bedrijf het is.
deutz.de/html/default/…
Gewoon lagers van SKF, FAG, TIMKEN, NKE kopen, vooral krukaslagers, heb al genoeg Russische lagers moeten vervangen om wijzer te worden.
En waar denk je dat die het vandaan halen ? Precies. Het gaat niet om het land van herkomst, het gaat om de kwaliteit. Ook SKF, Timken etc etc hebben fabrieken of leveranciers in de lagelonen landen. Dat geeft niks als de toleranties en dergelijke maar kloppen. En dan is de productie ook ineens niet zo voordelig meer. Prijs zegt (meestal) wat over de kwaliteit, en die komt voort uit de gebruikte materialen en maatvastheid van eea.
Maar als je dan een levensduur hebt van 2500 uur ipv 10000? Kan het al uit. Als je je arbeid mee rekent kan het sowieso al snel uit!
Of stel dat je een draaipunt hebt van een opklapmechanisme o.i.d. Maakt haast geen toeren dus kan zo'n lager ook prima volhouden.
Voor hoogtoerige en veel draaiende delen zoals een maaibalk, versnellingsbak e.d. zou ik ze ook nooit gebruiken. Maar in de eerder genoemde gevallen zijn dure lagers zoals SKF weggegooid geld. Nu is dat voor een enkel lager niet zo erg, maar als het om grote aantallen gaat wordt het al snel interessant.
Met iets waar je een hoop vervolgschade van kunt krijgen (krukaslagers weg is krukas ruw, slijpen met Nederlands arbeidsloon is ook schuwduur, daarnaast je eigen arbeid om die motor nog een keer los te halen) zou ik de gok niet nemen. Probeer maar eens zon spiegel, uitlaat of iets dergelijks.
Echter, die chinees gaat niet met jouw zaken doen als je maar 1 setje bestelt, dan moet je een pallet vol afnemen.
SKF heeft gewoon een bruto prijslijst:
skf.com/files/885008.pdf/
Jajaja, nou heb hier een doos vol nieuwe lagers, herkomst staat er meestal gewoon op!:
SKF: France, Germany, Slovakia, Italy, S-Africa
NSK: Japan, England
NKE: processing? in Steyr Austria
TIMKEN: England, France
GO-PART: China