Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb sinds gisteren een deutz 4005. Daarvoor eigenlijk nooi tractors gehad. Wel veel gesleuteld aan oldtimers zoals mustangs etc.
Vandaag wilde ik de deutz de garage uitrijden en direct pech.De koppelingsstang brak af bij de drukgroep. Nu kun je aan de onderkant een plaatje weghalen en dan kan ik met mijn hand bij het hefboompje komen, maar kan dan natuurlijk onvoldoende kracht zetten om de splitpen eruit te krijgen.
Hebben jullie tips hoe ik dieze koppelingsstang het makkelijkst kan vervangen?
Onderlangs, of moet ik bovenin de tank weghalen en het plaatwerk, zodat ik er makkelijk bij kan?
Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.
Groeten
Rene
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D4005 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Na een uurtje bloed zweet en tranen en vier gekneusde vingers heb ik het afgebroken stukje uit het gaffeltje weten te krijgen. dat uurtje levert me heel veel tijd op want splitsen lijkt me wel twee dagen sleutelen.
Voor iedereen die dit probleem dus nog een keer krijgt. Met veel geluk lukt het.
Ik heb eerst de splitpen zo vaak gebogen totdat hij van metaalmoeheid afbrak. Gelukkig zat het "oogje" in het gaatje. Eigenlijk een te kleine splitpen in het verleden gebruikt dus.
daarna met een koevoet via het gat waar de stang vanaf het pedaal naar binnen gaat het pinnetje eruit geduwd.
Nu nieuwe stang monteren en dan kan ik vanavond weer rijden.
Groet rene
Maar wat je zegt om de trekker te scheiden 2 dagen???? Als ik me kwaad maar is hij in goed anderhalf uur uitelkaar, heb ze veel vaker los gehad, maar valt hard mee hoor, koppelingsplaat vervangen heb ik een keer alleen gedaan en binnen 4 uur reden we weer,