John deere 3130 3030

Ik vroeg me af bij mij staat op me type plaatje 3030s maar ik heb ook bij 3130 gekeken maar die hebben dat niet allemaal maar waar de s voor

Deel dit topic

Reacties

john deere 7810
Bij de 20/30 serie weet ik het niet want mijn laatste 2120 was ook een s

bij de 40 serie is het zo als je een 2040s hebt heb je de motor van de 2040 (met 5 pk extra volgens mij) en de achterbrug van de 2140
lukas
Je hebt ze ook met ls
roy jd3130
Alle 3130 en 3030 modelen heb hi lo of terwel ls
jd greenpower
Die s wil zeggen volgend type trekker zonder turbo. Vb 2040s is 2140 zonder turbo.
roy jd3130
@jd greenpower
Oke tja dat zou best kunne wand 3030 is niet met turbo gelevert en een 3130 wel
roy jd3130
@jd greenpower
Sorry las het verkeert.maar een 3030 is volgens mij niet gelevert met turbo en een 3130 wel maar mijn 3030 heeft geen turbo
JD3010
@roy jd3130 De 3130 had ook geen turbo hoor.
RickStuut7830
3130 heeft wel een turbo hoor
roy jd3130
@JD3010
Bij dealer werd het al optie aan geboden op de 3130 .
Kijk maar op tractordata.com of jd catologus .of jd 3130 3030 werkboek
JD3010
@RickStuut7830 Ik heb al op diverse 3130 gereden, maar ik heb ze met turbo nog niet gezien.
roy jd3130
Ik wel
JD3010
@roy jd3130 Dit staat op tractordata.com. Dat is niet standaard, maar een uitzondering. Dan zou de 2130 ook een turbo hebben.
The 3130 engine could be ordered with an optional turbocharger (TA 3401) as an altitude compensator.
john deere 4755
@JD3010 een 2130 kon in andere landen wel met turbo geleverd worden, je kunt orgineel bij John deere zo een tuboset bestellen voor een 2130, vraag me alleen af Hoelang dat goed gaat.
JD3010
Quote Reactie van @john deere 4755:
Hoelang dat goed gaat.

Waarom zou dat niet goed gaan? Als je goed lees is dat voor gebieden met minder zuurstof in de lucht, in de bergen bijv. Met een turbo erop krijg je dan weer voldoende zuurstof in de cilinders.
mdoornekamp
@JD3010
Quote:
hoe lang dat goed gaat

Als je in Nederland een turbo bij besteld, kun je mooi de regelateur een beetje open zetten. De kwaliteit van de motor van de 3130 zal nog wel niet zo goed zijn als de huidige series. Die van onze 3120 is nog niet zo geweldig.
JD3010
@mdoornekamp Nee, de techniek gaat wel door. Toen had je nog een 6 liter motor nodig voor 100 pk, nu lukt dat wel met de helft.
Aris v Deelen
@JD3010 in hoever is er een verschil tussen een 2130 en 2140 motor? Op de turbo en de afstelling van de pomp na.
+1
JD3010
@Aris v Deelen Ik denk toch veel meer als wat je aan de buitenkant kan zien. De 2140 heeft bijv. al zwaardere balansassen. Op JDparts zal vast wel meer verschillen te zien zijn. Persoonlijk heb ik dan liever de 2140. 😉

De laatste keer dat ik op de JD fabriek was hadden ze een jonge, moderne 6.8 lt motor open gewerkt staan. Die man daar zei de enige overeenkomst met een oude 6.8 lt. motor was de cilinderinhoud, verder geen enkel onderdeel.
mdoornekamp
@JD3010 2140 is een turbo blok. Of de vce uitvoering nog niet?
JD3010
@mdoornekamp Jawel, die ook. Maar dat zei hij zelf al.
@john deere 4755 nouja dat wat jij zegt valt wel een mooie discussie over te maken dat een turbo motor per definitie meer slijtage ondervindt. Dit ligt aan hoe je de turbo toepast en wat jouw doel is met het plaatsen van een turbo
roy jd3130
Ja het was op optie bij de dealer .staat ook in het werkboek
roy jd3130
Maar daar ging het niet om waar staat de s .op me type plaatje staat 3030s
JD3010
@roy jd3130 Ik weet niet wat die S betekent. Is het wel een nederlandse trekker? In Duitsland plakte ze er wel vaker wat achter.
roy jd3130
@JD3010
De trekker komt uit duitsland
RickStuut7830
Nou wij hebben 1 gehad en zat turbo op
JD3010
@RickStuut7830 Dat kan maar dat is niet origineel.
3130ls
Ik weet ook niet waar de S voor staat .
dat staat bij mijn er ook op een 3130s,en ik had stickers van een 3130ls.
is om het makkelijk te houden
roy jd3130
@3130ls
Bij mij staat er ook ls op
3130ls
@roy jd3130 ja dat stond er bij mij ook op.
maar waar dan die S voor staat op het tyelaatjes dat weet ik ook niet,ben wel benieuwd of iemand dat weet
roy jd3130
@3130ls
Tja de eene heeft het wel en de ander niet
RobertR
3130 met turbo is niet standaard gemaakt..Dan moet die er opgebouwd zijn..
roy jd3130
Ja bij de dealer als optie
roy jd3130
Maar wie o wie weet wat de s betekend op me type plaatje 3030s staat er op de eene heeft het wel en de ander niet
deutznoud
@roy jd3130 snelgang?
roy jd3130
@deutznoud
Volgens mij niet hij gaat even hard als de 3130 die ik had
john deere 7810
Is het ook niet.

ik heb ook geen idee was er wel benieuwd naar omdat mijn 2120 ook een s was. en die achterbrug heb ik los gehad maar niks anders kunnen vinden. geen andere hi/lo (ja aan puin) en geen zwaardere aftakas
roy jd3130
@john deere 7810
Tja wat moet het dan zijn he
john deere 7810
Nou bij de nieuwere type's hebben ze paar pk's meer mischien dat dat het is
roy jd3130
Nee denk het niet wand de 3130 heeft 5pk meer als de 3030 dus dat heeft geen nut
Ik weet het is een beetje een late reactie (10 jaar te laat) maar heb het vermoeden waar de S voor zou kunnen staan voor. Je hebt bij de 2030 zover ik weet twee verschillende eind vertragingen in de achterbrug. Eentje loopt max 27 Km/h en de ander loopt max 33 of 34 Km/h. En ik denk dat de S voor (schnel) staat en dus als het. Bijvoorbeeld een 2030S is heb je de 30Km/h+ uitvoering en bij een gewone 2030 de 27Km/h uitvoering. Waarom dit niet bij alle verkochte trekkers is gedaan geen idee. Dit vermoeden komt doordat als je voor toerentellers gaat kijken je 2 varianten kunt vinden met een verschillende max snelheid. Want mijn 2030 heeft de hi-lo en de 30km/h+ bak en er staat ook geen LS of S op de motorkap (LS = last shaltung ben ik inmiddels achter).
+1
Kees2030
@kevin-van-eckendonk
S op type plaatje is voor Schnelgang

LS op de motorkap staat voor Lastschalt Getriebe oftewel de HiLo. Dit staat ook alleen op de trekkers die origineel in Duitsland zijn afgeleverd. Deze hebben ook extra kappen naast de roosters om de koelventilator af te schermen.

Bij de S op de motorkap, zoals de 2040S, 4040S, 4240S betekent het een extra vermogen van 5PK t.o.v. het model zonder de S met nog meerdere aanpassingen.
Deze S types zijn gekomen toen in de USA de 50 Serie werdt geïntroduceerd in 1982. In Europa bleef het de 40 serie. Maar in geval van de 2040, welke in de USA de 2440 heette, werdt deze vervangen door 2550. Dit is in feite dezelfde trekker als de 2040S en werdt dus toegevoegd in de lijn. Was geen andere keuze omdat er ook al een 2140 was.
Bij overgang naar de 50 serie in Europa (55 serie in de USA) werdt de 2040 de 2450 en de 2040S de 2650.
@Kees2030 oke duidelijk verhaal, dus als je bij een 30 serie S er op hebt staan heeft deze dan een snellere versnellingsbak of een fysieke inschakelbare snelgang want dat is mij dan niet helemaal duidelijk. En hoe snel lopen deze trekkers dan ongeveer?

De betekenis van LS (lastshaltung)en S bij de latere series wist ik ook al dat bijvoorbeeld een 4040s 5pk meer heeft
Kees2030
@kevin-van-eckendonk

Andere tandwielennin de bak waardoor de hoogste versnelling dus harder gaat
@Kees2030 ah oke en wat is dan de top snelheid ongeveer?
+1
Kees2030
@Kees2030 heb nog ff bij mij op het typeplaatje gekeken staat bij type gewoon 2030. Hij heeft wel de snelle achterbrug met hi-lo loopt ongeveer 30-32 km/h. Er staat wel bij de code op het typeplaatje 203SB
+1
mdoornekamp
@kevin-van-eckendonk 4040s is mfwd . Een 4040 is hfwd
JD3010
Mijn 1120 heeft een A, de 2030 en 2130 een B erachter. Ik weet het niet
@JD3010 weet het niet zeker maar kan dat niet iets met de verschillende motorkappen te maken hebben? De 30 serie is namelijk met 2 verschillende motorkappen geleverd.
JD3010
@kevin-van-eckendonk Nee alle 3 zijn ze van de 1e generatie.
@JD3010 ik heb het boek geraadpleegd en dat zegt dat A zonder Hi-Lo is en B met Hi-Lo

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
53
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
4