Hallo,
Ik heb morgen praktijk voor tractor rijbewijs maar een paar dingetjes kan ik hier op het forum niet vinden.
moet ik de trekker de hele tijd uitzetten als ik eraf ga met aan en af koppelen?
en wat moet ik controleren vooor ik begin met aankoppelen/rijden? of hoeft dat niet?
olie peil, accu, coolvloeistof? ( of hoeft dat niet )
En ga je met of zonder kipper de weg op?
Alvast Bedankt, Lars
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
wel controleren
met
En er gewoon een kipper van tevoren aan hangen en klaar.
trekker hoef je niet uit te zetten, maar wel op de handrem en met afkoppelen moet je handschoenen aan!!!
ik hoefde alleen met de kipper de weg op
hef staat gewoon omhoog met gatenbalk erin dus dat is geen probleem.
en moet je die man dan naar het licht laten kijken als je erop zit of moet je de hele tijd zelf afstappen?
Wel een mooie site met zo veel reactie's zeg! dank
licht controleren is overal anders. ik kon blijven zitten en hij keek maar of dat bij jou ook zo is?
nog een vraagje moet ik om 3 uur s'miidags licht aan doen, alleen stadslichten?
en ik had al aangekoppeld. afkoppelen hoefde ook niet en hij controleerde ook niet.
ook hoefde ik niks te controleren. en ik ging met kieper de weg op. een 2 baansweg waar ik alleen rechtdoor reed. achteruitrijden hoefde ook niet bij mij
en ik ging gewoon 40 rijden, vond ie niet erg
Hij zij nee geloof wel
Rij ma na kruising draaien en dan van de hand af terug Inrit op. Toen nog keer terug moeten steken. En klaar
ik heb gewoon dimlicht aangedaan weet je zeker dat het goed is.
en je kunt vaak wel van alles nog vragen tijdens het examen, geen examen vragen natuurlijk.
Veel succes morgen kearl
suc6 morgen
voorwielaandrijving komt die niet aan want die zit helemaal rechts:P
alleen nog eventjes handschoenen zoeken dan(onzin)
Spiegels staan goed.
En ik zal dan wel achteruit afstappen als het moet:P
Bedankt!
ik had m volgendedag binnen
ik had m volgendedag binnen
Bij aankoppelen handschoenen aan, eerst pin erdoor, steunpoot opklappen hydroliek enzo aansluiten spiegels afstellen, verlichting controleren en 25 rijden tenzij de examinator zegt dat je harder mag.....
Afkoppelen, banden blokeren, steunpoot uitklappen hydroliek afkoppelen en dan pen eruit..... En klaar is kees
Ik hoefde alleen: starten, lichtjes laten checken door meneer, rijden, 2x 100m op de weg, achteruit insteken in schuur en ff afkoppelen(zonder handschoenen) trekker liep nog, en meneer zei dat k geslaagt was, ik mocht de trekker uitzetten, ik blijf naast trapje staan en zet m vanaf daar uit... Meneer zei er gelukkig niks van
haha ik.ben er 2 uur mee bezig geweest
Hier isie maar 20 min. Op erf geweest.... Ex theorie
@ stannetje96: oke! haha
ik hoop dat het niet te lang duurt eff rijden en klaar.
haha, zijn wel streng hier kom je op werkklompen of normape schoene ben je meteen gezakt
ik kan dus beter niks zeggen
Maar één van de belangrijkste dingen die je moet controleren ben ik hier nog niet tegen gekomen (of ik moet er overheen gelezen hebben): Controleer of de remmen gekoppeld zijn voordat je de weg op gaat!!! Die willen ze nog wel eens ontkoppelen.
al was dit gewoon onze eigen trekker. hier komt.ie gewoon thuis langs.
Breure, ik had me ingeschreven via onderwijsgroep noordwest-holland.
Hoezo?
Oliepeil controleren, koelvloeistof controleren, trekker uit met aan- en afkoppelen, remmen koppelen op de weg en spiegels goed instellen enzo en handrem gebruiken als je uitstap.
Ja, hadden we de wagen erachter toen hij kwam, ja we gaan eerst even een stukje rijden zonder wagen dus moet hij er maar even af.
En van hem moest ik hem achteruit de schuur in steken met wagen, maar dat ging de avond ervoor niet zo mooi dus mooi een smoes verzonnen dat het niet hoefde.
Ik kon ook niet kiezen uit verschillende eaminators, dat werd ons toegewezen.
ik had ook klaar gezet en toen ik theorie had gedaan eerst uur koffie drinken en daarna ging ik naar achter en reed trekker voor. hij stapte in en tijdens het rijde. zat ie airco aan te doen en te kijken naar het toerental (1700 bij vol gas). toen ik na 10 minuten weer terug kwam stapte ie voor uit en zei , rijbewijs ligt binnen en tot ziens
Ja, dat kan ik wel, maar die wagen is lang en die was ik niet gewend, spiegels stonden voor het mooie te smal, had ze eigenlijk breder moeten zetten maarja, volgens mijn vader hoefde dat niet.
Oke, ik had een Taarup erachter, net zo breed als de trekker dus was een mooi wagentje ervoor. Die dag ervoor hadden we een Veenhuis erachter en die kwam 2,90 meter breed, dat vond ik ff te om daar examen mee te doen.
Maar van die Veenhuis pastte het ook niet zo mooi achter onze trekker dus maar een mooiere wagen gevonden, die wringde ook even minder in de bochten.
Onderste was hem geworden.
joskin heb gedwongen besturing en 5 slangen ofzo. en je moet een bout losdraaien. had ik geem zin in.als ik wel af moest koppelen
Ja, en die steunpoot van die Veenhuis moest het laatste stukje met de heftruck opgetild worden, en de remslang pastte niet enzo.
Als ik morgen zou slagen hoelang duurt het dan voor je je rijbewijs eigelijk hebt?"
ik had hem na 5min al
En moet je dat uit je zelf doen of zegt die van we beginnen met het controleren van:...