Illustratie van:

Case International 1455 XL - Snuit 1455xl

Hallo,

Ik vraag me al een tijdje af, of het mogelijk is om de snuit van een International 1455xl , over te bouwen op een case 1455xl.
Dus het zou dan een case zijn, maar met de snuit van een inter.
Weet iemand of die redelijk makkelijk te doen is ?

alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

marco steyr
De snuit van een case loopt eerst schuin omhoog naar voor en dan (bij de grijze streep) recht omhoog en het laatste stukje schuin naar achter. De snuit van een inter loopt over de hele hoogte recht, dus dat zal je dan moeten veranderen. Verder moet de motorkap dezelfde afmetingen hebben, anders moet je de snuit pas gaan maken 😉
caseihman
Ja ik vroeg me af of je dan enkel de frontgril moet veranderen. De rest zou hetzelfde moeten zijn , maar ik weet dit niet zeker
ihc-driver
@caseihman bij een 1255 en 1455 weet ik het niet maar bij de kleinere 6 cilinders (956 en 1056) kun je niet zomaar de interneus vervangen door een case neus. De Inter motorkap is voor zover ik weet hoger geplaatst dan bij de Case versie.
teunis
K wil nie beidehand zijn, maar waarom?
955xl fan
Gewoon geduld hebben donaat, en een echte inter 1455 kopen 😉
mickheijboer
@caseihman De zij platen zijn anders en dat verschil zit tussen de neus en het roostertje in de zij plaat dat is bij een inter 1455 korter. Je heb dan een nieuwe gietijzer frame voor nodig voor motorkap bevestiging en neus gril 2 zijplaten en boven gril en 2 koplampen. De gietijzeren inter neus is ook smaller dan de case neus waardoor de zij platen voor ook 2cm schuin naar binnen zijn gebogen .

Het is makkelijker om van een inter een case temaken dan andersom
mickheijboer
@teunis Snap hem wel en heb er ook vaak aan gedacht om het te doen want een goede inter 1455 met 40km zie je minder dan een goede case 1455 omdat ze zo lang gemaakt zijn bijna 14 jaar verschil dus.
mc-cormick-ihc
Bij vd bosch in breukelen ligt nog een inter sloop 1455. wellicht kun je daar alles vandaan halen voor t ombouwen
DeFirma
@caseihman misschien heeft @hakkert6 ook nog wel wat liggen?!?!?!
caseihman
@mickheijboer De 2 zijplaten heb ik nog liggen van een 1455 afbraak die ik ooit had. Dus heb eigenlijk enkel het gietijzeren frame en kantel systeem nodig. en dan uiteraard de grilletjes en lampjes. Valt opzich nog goed mee.
Bedankt voor je reactie!
En ja inderdaad ik zoek een inter 1455 met 40bak en luchtremmen waarvan de versnellingsbak nog niet gaar is. Maar ik vind er gewoonweg geen... Daarom dat ik dus de ombouw overweeg.
mickheijboer
@caseihman Ik snapte hem want dat val gewoon weg niet mee meer om die te vinden. Het is wel een hele klus want het mooiste is ook dat de cabine van binnen overal mooi rood is. Ik is het mooi om de juiste boven gril te vinden want imitatie vind ik niet mooi staan is zonden van al je werk. Ook bij de voorruit zou je rond om die strips moeten hebben want bij de nieuwere 1455ers zijn deze weg gelaten .
caseihman
@mickheijboer ja klopt die cabine vanbinnen rood spuiten valt nie mee... De cabine zal moeten worden afgenomen om ook overal te achterbrug en versnellingsbak mooi rood de krijgen.
En ja die strips en grilletjes zijn nog wel makkelijk te vinden origineel.
Maar ik denk dat ik het erop ga wagen. Nu nog een goede case vinden met luchtremmen en waarvan de versnellingsbak niet gaar is....

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
6