Wat zijn de ervaringen van de vario's van steyr?
zijn hier veel problemen mee? en na 8 a 10000 uren?
zijn er mindere type's?
khoor graag wat verschillende meningen. ben van plan misschien een aan te schaffen.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Kwa rijgedrag vind ik het een zeer plezierige trekker, goed doseerbare vario(rijpedaal werkt heel goed), goede vering( voorasvering heeft wel enorm veel smeernippels).
Kwalitatief is het ook wel OK. Die cvx heeft nu 6500uur ofzo, en nog niet echt grote kosten aan geweest.
ik denk dat deutz en claas de bak ook gebruiken, maar ben het niet zeker.
@krolsteyr hebben veel ervaring met de Steyr CVT's. Ik raad aan er een te kopen met max 5000 uur. Je weet nooit wie er van tevoren mee heeft gereden.
Wij hebben cvt's lopen. nooit geen grote problemen mee. we hebben ze van elke serie, en er loopt er 1 met 12000 uur. prima trekkers.
Vario van Steyr is geen zf meer, is tegenwoordig een Cnh cvt. Heeft verschillende voordelen tov de ouwe zf bak
Oh ok, weer wat geleerd
En wat zijn de voordelen tov de Steyr S matic?
Welk generatie ? De nieuwere hebben een andere transmissie. Wil je 1 met ronde of vierkantespatborden?
Aan de bak sleutelen is goed te doen doordat deze aan de zeikant gedemonteerd kan worden.
De vooras veert super alleen heeft deze goed onderhoud nodig om er niet te veel kosten aan te krijgen.
En 1 nadeel vind ik dat er veel verschillende soorten olie in de trekker gaan en veel filters op zitten.
Deze heeft een vier traps cvt, deze werkt dus minder hydraulisch meer mechanisch. Wat dus beter is voor efficiëntie en dus ook het verbruik
dat 4 traps merk je wel in het rijden vind ik (niet dat het stoort hoor).
Ja klopt idd, het zijn de fendt vario die er maar twee heeft.
Ja dat weet ik, vroeger was het ook de hydromotor die variabel was he? nu is het de hydropomp.
Die ouwe cvt zijn van voor mijn tijd.
Jij nog alles uitgelegd gekregen van Tjerk?
7000 uur reviseren?? wat doen jullie er dan mee?? onze 6170 is nog nooit geen sleutel aangeweest en er staat rond de 9000 uur op, onze cvt150 gen .1 heeft de stappenmotor bij 8000uur stuk gehad en een paar keer de opvoerpomp heeft rond de 12000 uur, voor de rest geen problemen mee. en met de laatste serie hebben wij ook geen problemen.
Kijk het juiste woord echte passie.
Heb het meegemaakt bij een Deutz TTV 1160, ZF bak 2500 uur
Total-los.
Nee Frencken. netjes betaald door de verzekering. Deze TTV rijdt nu
in de buurt van Ledeacker