Vario's van steyr

Wat zijn de ervaringen van de vario's van steyr?
zijn hier veel problemen mee? en na 8 a 10000 uren?
zijn er mindere type's?
khoor graag wat verschillende meningen. ben van plan misschien een aan te schaffen.

Deel dit topic

Reacties

RobDeutz104
De vario van Steyr, is tegenwoordig ZF
jmos
Welke cvt type heb je het over?
bakker kawasaki
Khad gedacht aan een 6170.
Andre150
@bakker kawasaki Prima bakken. nog nooit een stuk gehad. bij elkaar zo'n 19000 uur gebruikt hier, verspreid over 4 trekkers.
mf6495driver
Ervaringen zijn goed, bij m'n vriendin hebben ze een Case CVX 1170 (zelfde als steyr 6170).
Kwa rijgedrag vind ik het een zeer plezierige trekker, goed doseerbare vario(rijpedaal werkt heel goed), goede vering( voorasvering heeft wel enorm veel smeernippels).
Kwalitatief is het ook wel OK. Die cvx heeft nu 6500uur ofzo, en nog niet echt grote kosten aan geweest.
967BJW
Is dat het niet dezelfde ZF bak als bij de john deere 74 en 75?
mf6495driver
@967BJW
ik denk dat deutz en claas de bak ook gebruiken, maar ben het niet zeker.
bakker kawasaki
Mischien dat er iemand zo een betrouwbare 2 de hands te koop weet staan?
selten
@bakker kawasaki
@krolsteyr hebben veel ervaring met de Steyr CVT's. Ik raad aan er een te kopen met max 5000 uur. Je weet nooit wie er van tevoren mee heeft gereden.
RobDeutz104
Bij Deutz Fahr, ligt deze bak ook in de TTV 630 en 7210
johndeere 4450
@bakker kawasaki
Wij hebben cvt's lopen. nooit geen grote problemen mee. we hebben ze van elke serie, en er loopt er 1 met 12000 uur. prima trekkers.
krolsteyr
Zeer goede ervaring met deze cvt's, naar mij ervaring zijn ze na 7000 uur wel toe aan revisering. We hebben afgelopen voorjaar een 2dehands Steyr cvt 170 uit 2001 bijgekocht, zeer goede tractors voor relatief weinig geld, wel moet bij deze tractors na 7000 uur de brandstofpomp en de bak gereviseerd worden
redprideworldwide
@RobDeutz104

Vario van Steyr is geen zf meer, is tegenwoordig een Cnh cvt. Heeft verschillende voordelen tov de ouwe zf bak
RobDeutz104
@redprideworldwide
Oh ok, weer wat geleerd
RobDeutz104
@redprideworldwide
En wat zijn de voordelen tov de Steyr S matic?
redprideworldwide
@bakker kawasaki

Welk generatie ? De nieuwere hebben een andere transmissie. Wil je 1 met ronde of vierkantespatborden?
nhmonteur
Deze zijn geloof ik hetzelfde als een new holland tvt/t7500 serie. Bakken zijn idd goed, wel rond de 7000/8000 uur kunnen er wat meer dingen optreden. De stappenmotor die defect gaat is een bekend euvel rond die urenstand.
Aan de bak sleutelen is goed te doen doordat deze aan de zeikant gedemonteerd kan worden.
De vooras veert super alleen heeft deze goed onderhoud nodig om er niet te veel kosten aan te krijgen.
En 1 nadeel vind ik dat er veel verschillende soorten olie in de trekker gaan en veel filters op zitten.
redprideworldwide
@RobDeutz104
Deze heeft een vier traps cvt, deze werkt dus minder hydraulisch meer mechanisch. Wat dus beter is voor efficiëntie en dus ook het verbruik
mf6495driver
@redprideworldwide
dat 4 traps merk je wel in het rijden vind ik (niet dat het stoort hoor).
CVT6230
@redprideworldwide De S-matic heeft ook 4 bereiken.
redprideworldwide
@CVT6230

Ja klopt idd, het zijn de fendt vario die er maar twee heeft.
CVT6230
@redprideworldwide De CNH cvt SWB heeft er wel 2, 6130/6145/6160.
redprideworldwide
@CVT6230

Ja dat weet ik, vroeger was het ook de hydromotor die variabel was he? nu is het de hydropomp.

Die ouwe cvt zijn van voor mijn tijd.

Jij nog alles uitgelegd gekregen van Tjerk?
johndeere 4450
@krolsteyr
7000 uur reviseren?? wat doen jullie er dan mee?? onze 6170 is nog nooit geen sleutel aangeweest en er staat rond de 9000 uur op, onze cvt150 gen .1 heeft de stappenmotor bij 8000uur stuk gehad en een paar keer de opvoerpomp heeft rond de 12000 uur, voor de rest geen problemen mee. en met de laatste serie hebben wij ook geen problemen.
krolsteyr
@johndeere 4450 ja reviseren is een groot woord maar dan begint er toch wat slijtage op te treden, hebben bij onze 170 uit 2002 wel wat dingen aan moeten doen bij de 7000 uur
CVT6230
@redprideworldwide Tjerk idd, jammer dat die geen les meer geeft. Zo enthousiast als die altijd vertelde, echte passie.
maisboerke
@CVT6230
Kijk het juiste woord echte passie.
maisboerke
@CVT6230
Heb het meegemaakt bij een Deutz TTV 1160, ZF bak 2500 uur
Total-los.
CVT6230
@maisboerke TTV, dat is de CVT van Deutz. Zullen wel een en ander vergoed hebben gekregen neem ik aan. Was dat bij Peters?
maisboerke
@CVT6230
Nee Frencken. netjes betaald door de verzekering. Deze TTV rijdt nu
in de buurt van Ledeacker

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
30
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
23