Illustratie van:

David Brown 885 - motor oliedruk

Iemand een idee wat de oorzaken kunnen zijn, dat het (groene) lampje van de motoroliedruk gaat branden bij een hoger toerental (1500 toeren), en dus niet bij laag toerental.

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Caas_DB: In gunstig geval: een defecte sensor.
heimans
Eerst maar je druk eens meten, zender eruit draaien en een meetnippel erin, dan weet je dat dat goed is of niet.
lindehydrocart30
Groene lampje is niet van de oliedruk. maar van het bijladen van de accu, dus de dynamo.
groen= er is iets mis, maar je kunt er nog mee doorrijden.
rood= gevaar, direct stoppen.
basia
@lindehydrocart30

En bij een Fendt Farmer 3 s dan ?
lindehydrocart30
@basia

geen idee haha, maar zo is het eigenlijk wel. bij al onze trekkers wel in ieder geval.
basia
@lindehydrocart30

Bij mijn 3 s staat bij het groen lampje - oel en bij het rode -lade ;ja ik vind het ook on-logisch ; maar het zij zo .
lindehydrocart30
@basia

volgens mij is het bij de D-serie van mccormick het ook andersom. ik vind het ook onlogisch. als er maar een aanduiding bij staat kan het nooit verkeerd gaan.
Rega
Filter kwestie? Vuil in grofzeef/carter?
akkermopet
@lindehydrocart30 Waarschuwingslampjes heeft de functie om de bestuurder te waarschuwen dat er wat fout is!!!
Het groene lampje bij de DB`s is dat de oliedruk te "laag" is of het "filter" is verstopt, DUS NIET VERDER RIJDEN!!!!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de David Brown 885 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
5