Hoeveel verf

Beste tractorfan

ik vindt het moeilijk om in te schatten hoeveel verf ik nodig heb om mijn trekker te spuiten.
ik wil het zichtwerk spuiten en de spatborden, kappen,hefdelen er zit hier geen cabine op. het gaat hier om een international 383

zouden jullie mij kunnen helpen? alvast bedankt!!

Deel dit topic

Reacties

Mf1155
Je kan altijd bijkopen..
cvdebegaaiers
Ik denk dat je met 2 a 3 liter al een heel eind bent. Hoevaak wil je hem spuiten?
IHC_power
Je kan tog het beste eerst 1of2x grondverf en dan orginele kleur
cvdebegaaiers
Ja dat is wel het beste, als ik jouw was zou ik de originele kleur ook meerdere malen spuiten, dat ziet er mooier uit.
KHD Deutz-Fahr
Quote @cvdebegaaiers:
Ik denk dat je met 2 a 3 liter al een heel eind bent.

Twee lagen primer en drie lagen lagen lak, dan kom je met 2, 3 liter dus nooit uit 😉!
DaanHaar
Goed doodschuren - goede grondverf erop (bij voorkeur 2K) 1 laag is voldoende - 1 dekkende laag rode verf. Bij te dikke lagen verf wordt het geheel kwetsbaar voor beschadigingen. Wat cvdebegaaiers zegt is 3 ltr wel voldoende. Zelf spuit ik nogal eens met de zogenaamde "kramp" verf. Voor een goede glans kun je na het eigenlijke spuitwerk nog een super dun laagje aanbrengen door verf sterk te verdunnen met wasbenzine (60-40%) en dat er over te spuiten. Pas wel op voor zakkers. Succes
KHD Deutz-Fahr
@DaanHaar

Ik heb pas een Deutz D25 compleet gespoten, was ik 4,5 liter verf kwijt (velgen niet meegerekend). Primer altijd twee lagen spuiten!
Janfendt820
Gewoon naar spuiterrij gaan en spuiten laten ksot wel wat maar dan is het wel het netjest
IHC_power
@DaanHaar

wat is dat 2K verf dan en dat wasbenzine
deutz110
Ik denk dat je wel 3 liter menie nodig heb en ook wel 4 of 5 liter gewone lak want dat doe je 2 keer als je alles heel goed doe en niet allen het ruige werk maar ook de fijne deeltjes
IHC_power
Maar ik denk dat ik de motor nit spuit
IHC_power
Moet je dan loodvrije menie hebben of niet
stefan 3130
Ik weet er niet veel van maar kan je niet beter wachten met spuiten tot het wat warmer is
IHC_power
Ga ik ook doen want die van mijn broer ligt nu uit elkaar dan moet die van mij beschikbaar blijfen en van de zomer moet ie klaar zijn en dan is die van mij aan de beurt
DaanHaar
@ihc_power: voor het frame, dus motor, achterbrug etc. gebruik ik altijd 2K primer. Voordeel van 2K is een erg goede hechting, goede dekking en voldoende dik om wat uit te vullen. Nadeel is de prijs, het kost een paar euro's. 2K lak kun je niet met wasbenzine verdunnen, je hebt 2K verdunners en verharders nodig maar zoals gezegd je hebt een super basis voor je laklaag. De lak voor het frame doe ik meestal met "kramp" verf, dit is geen 2K lak. Door deze verf op te warmen tot 60 graden heb je geen verdunner nodig en tweede voordeel kans om zakkers is erg klein en de lak laag dekt in één keer voldoende. Door het er warm op te spuiten droogt hij ook sneller op en heb je minder last van het aantrekken van stof. De motorkap, spatborden etc. gaan altijd in de spuitcabine en de laklaag wel in 2K. Eindresultaat dus gewoon goed. Bij het over elkaar heen spuiten van laklagen heb je totaal geen controle op verf dikte en daar hou ik niet van, bij te dikke verf lagen is de kans op schade veel groter.
IHC_power
Moet je die 2k primer dan gebruiken als grondverf?
DaanHaar
@ihc_power, klopt.
IHC_power
Moet je dat nog verdunnen en waarmee
IHC_power
En waar koop jij die KRAMP verf
johndeere510
@IHC_power ik zou het eens proberen bij KRAMP,

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
17