Illustratie van:

Deutz-Fahr Agrotron M640 - Meer pk's uit een M640 halen

Hoe kun je meer pk's uit een M640 halen ?
het egr systeem eruit halen ? kan dat kwaad

Deel dit topic

Reacties

rickrenault
Ik denk dat de lmb hem wel op kan voeren met de laptop is ook gebeurt bij onze renault 540 RX ik zou hem niet meer als 20 pk extra geven anders worden ze heel dorstig
hert
Chippen
Renze
M640, heeft die geen interne EGR ? Dus via klepoverlap ? (uitlaatklep sluit pas als de aanzuigslag al is begonnen) ? Dat wordt dan een andere nokkenas...
Valtra-Fordpower
@Renze Lekker systeem.... Inderdaad snel wisselen van nokkenas dus.
Renze
@Valtra-Fordpower Het interne EGR systeem heeft zowel nadelen als voordelen: het nadeel is dat je bij plotseling gasgeven niet zoals bij externe EGR, even de EGR klep dicht kunt gooien om zuivere lucht in de motor te krijgen, en die zodra de turbo druk opbouwt weer dicht te gooien. een motor met interne EGR (en veel vermogen per liter, dus hij "leunt" veel op zn turbodruk) reageert dus loom op het gas. Het grote voordeel van interne EGR is dat de vuile lucht (EGR motoren produceren meer roet) in de hete verbrandingskamer blijft, en dus niet aankoekt... Als je een motor licht belast gaan je EGR pijpen en inlaatspruitstukken helemaal dichtkoeken met roet en creosoot.
belarus640
Onze m650 heeft een externe die is er nu tussenuit scheelt heel klein beetje met vermogen
Renze
Quote @belarus640:
onze m650 heeft een externe die is er nu tussenuit scheelt heel klein beetje met vermogen

Welk bouwjaar ? ik dacht dat Deutz op de industriemotoren tot 2011 altijd nog interne EGR toepaste... Maar de TIER 3B motor met SCR die in de trekkers zit, wordt ook niet als industriemotor verkocht, das een heel andere uitvoering.

Het weglaten van de EGR zou op zichzelf niet zoveel vermogen schelen, maar omdat er minder rotzooi terug de motor in gaat blijft je smeerolie langer in goede conditie, het is gewoon beter voor je motor. En als je dan daadwerkelijk m laat chippen om er meer brandstof in te gooien, dan kun je idd beter de EGR weghalen zodat er meer zuurstof in komt om die brandstof te verbranden, en je motor blijft beter koel omdat gekoelde EGR veel hitte toevoegt aan je koelwater, dat varieert van 20 to 50% wat de radiator extra moet doen...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron M640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
4