Massey Ferguson Industrietrekker - Stuurbekrachtiging
Na een grondige motorrevisie werkt onze stuurbekrachtiging van onze industrietrekker niet meer. Ik heb zelf zo'n vermoeden dat het een kleinigheidje is. Maar waar zou ik deze ergens kunnen afstellen?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson Industrietrekker ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hier de instructie voor afstelling stuurbekrachtiging:
(Klik + doorklikken op Next/volgende).
annatefka.nl/mf_techniek/doc_200_500/…
De filter hangt op zijn kop en moet eerst met olie gevuld worden.
Ik weet niet of dat bij jou het geval is maar ik meld het maar even, misschien heb je er wat aan.
Filter hangt bij mij horizontaal vast aan de pomp het filter is tevens het reservoir.
Lijkt me sterk heb eerst olie afgevuld met wielen in rechtse kant als ik het goed heb stond in het boekje. Motor daarna laten lopen en nogmaals bijgevuld tot aan peil.
Wat er zo allemaal uitgelegd staat hebben we eigenlijk allemaal op gecontroleerd en afgesteld. Het enige wat ik niet gedaan heb is de pomp gecontroleerd. Dit zou ik eventueel morgen avond even kunnen gaan proberen.
Ik heb vanalles geprobeerd met de afstelling. Maar het is net of het regelventiel niet ver genoeg in en uit wil gaan. Het is maar iets van een halve milimeter ofzo. Hoeveel zou dit moeten zijn?
Dat is niet goed: er is maar 1 mogelijkheid de afstelling goed te doen.
Hoe? Ik weet het niet. Ik lees het ook maar op de Annatefka-instructie.
Ik heb thuis zo'n instructieboekje liggen van onze industrietrekker en heb det ook opgevolgd. En manieren kwamen zo goed als hetzelfde over alleen was het bij de annatefka instructie wat langdradig. Ik denk dat ik er zaterdag er anders maar iemand naar moet laten kijken. Eerst toen alles nog werkte ging hij ook wel eens zwaar maar met wat extra gas viel dat wel mee maar ben bang dat het regelventiel een tik heeft gehad. Voorlader enz staat er ook nog niet op je kunt er nu gelukkig nog redelijk bij.
Zul je net meemaken dat zonder voorlader de speling op het stuursysteem de stuurbekrachtigingwerking te niet doet.
Ik ga er vanuit dat hij altijd moet werken. Werkt via een stang wat naar een regelventiel gaat op de cilinder. De stang mot het ventiel in of uittrekken voor cilinder te laten werken. En werking van hydrauliek van voorlader en stuurinrichting is allemaal apart kun je zien op foto's van de trekker waar voorin een pomp is gemonteerd.