Zwaar sturen fendt 926 gen 1

Gistermiddag tijdens het transport met de 20m3 mest tank merkte ik dat de trekker iets zwaarder begon te sturen. ook de automatische terugloop van het stuur werkt niet meer. ( ik bedoel dat als je stuurt de wielen niet automatisch in rechtuitloop terug keren)
heb de wielen bij stilstand tot uiterste gestuurd dan hoor je de pomp dus is de stuurcylinder niet inwendig lek.
heb oliepijl gecontroleerd ook prima.
heb de dealer gebeld die had geen idee wat het kon zijn. ja misschien een zeefje bij de orbitrol hadden de oude 600 series ook maar wist niet zeker of die in de 926 gen 1 ook nog zaten.

wie heeft dit al eens meegemaakt en of de oplossing.

gr huub

Deel dit topic

Reacties

kaampsje
Kijk, nu zijn het een keer geen stagelopers die de boel slopen 😄
marco steyr
Automatisch terigkomen van het stuur komt door toespoor van de wielen, door verschillende wielstanden kan ook beinvloed worden hoe zwaar het stuurt. Dus misschien dat het daar door komt...
Boemrang
@marco steyr

Lijkt mij dan wel sterk dat het toespoor in een keer veranderd, als ik het verhaal zo lees denk ik toch eerder dat er iets met de stuur pomp gaande is....
Fendt926Driver
@kaampsje het probleem deed zich wel voor nadat jij hier koffie had gedronken????
hoezo slechte invloed van stage lopers 😃
atlaspower
@Fendt926Driver van voren optillen en kijke wat ie dan doet,
marco steyr
@Boemrang stond volgensmij niet duidelijk bij dat en plotseling was. En misschien heeft die stageloper aan de stuurstangen lopen draaien 😄
Fendt926Driver
Quote @kaampsje:
En misschien heeft die stageloper aan de stuurstangen lopen draaien
ha ha hoor je het ook eens van een ander. 😃
fendt farmer312
Was de motor wel goed warm toen het niet lekker ging?
Fendt926Driver
Quote @fendt farmer312:
was de motor wel goed warm toen het niet lekker ging
trekker had er al dikke 50km opzitten toen het zich voordeed.
safehouser
Bij ons hebben ze ook een deutz gehad die in het midden nog licht stuurde en toen je op het eind kwam dat je er heel hard aan moest trekken. en toen hadden ze de terugslag klep van de orbitrol vervangen en toen deed ie het weer. dus miss dat dat het is.
Fendt926Driver
Quote @safehouser:
dus miss dat dat het is
oke dank je voor het idee. zal met mijn monteur overleggen. bedankt
kaampsje
@Fendt926Driver

Hoow hoow, ex-stageloper hé! Of koop een fatsoenlijke Fendt 😉 724 wat?? haha
Mengeledriver
Zeefje heeft hij wel, zit in een slang, deze zit vlakbij de olietank. Vanaf de olietank gezien heb je eerst 25 cm leiding, dan de slang met het filter en dan een dikke leiding richting de tandwielpomp bij de compressor. Tank leeg laten en de slang over de leiding verschuiven, dan zal het filter tevoorschijn komen. Heb het zeefje nog nooit verstopt zien zitten. Kan alleen rommel inkomen die bij het bijvullen van de olie meegaat de tank in..... Maar het kan net zo goed zijn dat de meenemer van de tandwielpomp is geknapt of kapot is geslagen. Dan gaat de LS pomp het sturen overnemen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
8