Illustratie van:

Iseki TS 1910F - Rem revisie

De remmen van mijn TS 1910F moeten hoognodig worden gereviseerd. Ik vermoed dat er een oliekering lekt achter de remtrommels. Wie heeft er ervaring met het vervangen van deze olie keringen. Stuur mij even een mailtje hoe een en ander te doen. Mijn E-mail adres is: jan.intgroen@ziggo.nl

Deel dit topic

Reacties

Tigujan
Doe het niet op deze manier. Allereerst de trekker op blokken geplaatst. Vervolgen het wiel en spatbord gedemonteerd. De bus om de remtrommel losgeschroefd en afgenomen. Er zat flink wat olie in dus de oorzaak van het rem probleem werd duidelijk een lekke oliekeerring dus. De remtrommel gedemonteerd en dan keek ik tegen een flens die met vier bouten tegen de versnellingsbak zit geschroefd. Bouten verwijderd en geprobeerd om de flens naar buiten te trekken. Lukt niet. Zie ik twee extra boutgaten in de flens. De montage bouten kunnen daar zo worden ingedraaid en zodoende de flens uit de versnellingsbak getrokken; althans dat dacht ik. Flens komt los en de bouten beginnen wat zwaarder te draaien. Een beetje kracht gezet met een sleutel en plop de lagerbus valt zo naar buiten, maar is wel in twee stukken. Kapot dus. Nu moet de gehele versnellingsbak open om een nieuwe lagerbus te kunnen monteren, terwijl dit helemaal niet nodig was geweest. De oliekeerring kan eenvoudig worden verwijderd zonder de gehele lagerbus te demonteren. Stom Stom Stom.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Iseki TS 1910 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
1
DEELNEMERS
1
WEERGAVES
3