Illustratie van:

Mc-Cormick D 432 - olie lek

Hallo,

Op me cormick zit aan de onderkant een plaat (recht onder de dieseltank), dat paatje lekt olie tussen dat wil ik verhelpen maar dan is mijn vraag wat voor olie zit daarin en waar is de vul dop/bout ervoor.

Deel dit topic

Reacties

AW217
Is motorolie die bij je krukas langs loopt. Je zal de trekker door midden moeten halen.
Dit is de beste oplossing!
members.quicknet.nl/k.haarsma/
brauheist
@AW217 trekker door midden halen?? Ik hoef volgesmij alleen nieuwe pakking tussen dat plaatje te doen
deutz110
@brauheist ja dan blijft het daar wel zitten en op een end ist stuk als aw217 dat zegt die heb volgens mij zelf ook zoon probleem gehad
brauheist
@deutz110 @AW217 nu snap ik er niks meer van is dus niet de bedoeling dat er olie boven dat plaatje zit?
IHC-power
Het is idd niet normaal dat er olie aan die plaat komt. Normaal dient die plaat enkel om de koppeling te inspecteren en eventueel te vervangen. De olie kan wel van 2 kanten komen. Is het zwarte motorolie of nog zuivere olie van kleur? Zuivere komt van de achterbrugkant, zwarte van de krukaskeerring.
brauheist
@IHC-power zwarte motor olie, is wel zuiver van kleur
IHC-power
@brauheist dan is je krukaskeerring eraan, zoals aw217 zegt. De keerring in die link die hij geeft zou een oplossing kunnen zijn. Moet je helaas wel de trekker voor splitsen en drukgroep en vliegwiel demonteren..
brauheist
Oh okee dan ga ik maar aan de slag bedankt voor de hulp!
AW217
@brauheist Wij hebben deze moderne keerring in twee trekkers zitten. Werkt perfect. We hebben nog twee trekkers die om zo'n keerring zitten te "springen" Nu nog tijd vinden.
rickrenault
Onze renault 56 heeft ook een beetje een lekke krukaskeering maar is niet zo erg trekker rijd nog goed en zal die ook wel blijven doen als ik wat ouder ben ga ik die trekker wel helemaal reviseren
brauheist
@rickrenault bij mij is het niet een beetje wat er uit komt haha
rickrenault
@brauheist oke bij.mij is het klein drupje maar ik vind het niet erg die trekker is 40 jaar oud en nog nooit grote problemen mee gehad niet meer als 1500 euro in 40 jaar dus valt best mee
deutz110
Ik zou het dan maar vervangen en gelijk alles goed na kijken voor andere dingen kost wel wat maar dan is het goed de komende jaren ik zou er zelf niet op gaan bezuinigen
JHR217
Het is i.d.d. wat AW217 en IHC-power zeggen de achterste krukaskeerring. Is een bekend probleem van de D-serie Cormick.
Als je echt van het probleem af wilt moet je maar eens op deze site kijken.
members.quicknet.nl/k.haarsma/
timotje112
@JHR217 nog tips we gaan morgen hem doormidden halen
AW217
@timotje112 Tips, als je bij een dealer de originele afdichting haalt, is het een grafietkoord. Probleem bij het garfietkoord en moderne olie van tegenwoordig is dat je wel heel veel geluk moet hebben wil hij niet meer gaan lekken. De keerring in de link is alleen via die site verkrijgbaar, en de keerring houder is voor deze keerring speciaal op de 100e mm nauwkeurig op maat gedraaid. Die houder is een ruilsysyteem. Verder heel goed naar de uitleg op die site kijken.
AW217
Mijn d217 is een paar jaar terug gereviseerd. Ook zo'n nieuw grafietkoord erin. Is nooit goed dicht geweest. Komt tzt ook zo'n nieuwe in.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 432 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
7