Hallo,
waar kan ik de juiste maat van de achterste krukas lager van mijn mc cormick d432 vinden?
heb op verschillende sites gekeken maar weet niet wat de juiste maat is.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 432 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het beste is wat AW217 zegt alleen de afdichting te vervangen bij lekkage. Zeker als de oliedruk nog O.K. is.
Nu zou ik wel eens willen weten welke olie mensen op dat blok doen? Ik heb er zelf nu een dikkere ongedoopte olie op 1 van de trekkers zitten..... heb het idee dat de moderne olie soorten te dun zijn voor dat grafietkoord!
@b450 wij hebben het ook al meermaals gedaan, soms met minder succes dan anders. De laatste trekkers die we gedaan hebben, een DLD-2 en een D-436, zijn zo goed als dicht met de gewone grafietkoord. Natuurlijk werd wel de krukas geslepen bij die trekkers. Op die blokken zit gewoon 15w40.
@brauheist je zou eigenlijk ook de oliedruk es kunnen meten. Wanneer die nog hoog genoeg is, zijn je krukaslagers niet dramatisch ver afgesleten. Indien je sowieso zo een keerring als uit die link wilt steken, kan je dat nu al doen. Mocht ie dan nog gaan lekken kan je nog altijd de lagers vervangen en die keerring terug monteren.
Heb jij daar ervaring mee?
klinkt niet....erg. Kan volgens mij net zo goed lek gaan als dat grafiet koord.
Eerst dat veertje aan elkaar kloten...iets te lang en hij zit er ook voor jan met de korte achternaam in.. dan met een scroevendraaier in de keerring werken...dat is ook zo verkloot.
De dekseltjes zijn verbouwd dus terug naar dat grafiet koord kan ook niet meer...
De kans dat een koord dicht is lijkt me net zo groot.
Van één persoon een klacht gekregen, deze had na een aantal uren weer lekkage. Hij had de keerring verkeerd om gemonteerd. Dat staat nog niet duidelijk genoeg op de site. Veertje moet uiteraard aan de motorzijde.
Maar als jij het niet vertrouwd moet je het zeker niet doen.....
Het gaat mij niet om die ombouw af te zeiken...
graag wil ik hier nog even op reageren als dat mag. we staan voor een keus hoe verder te gaan. we hebben nu een motor open van een 439 ter revisie.
helaas dichten onze grafietkoorden ook niet af.
3x geprobeerd, 2x bij een 219, 1x bij een 439. geen is dicht. ook niet als de taps zijn geslepen.
we denken dat een grafietkoord niet altijd 100% afdicht en het een kwestie van geluk is of ie wel of niet afdicht.
de laatste was bij een 219 met geslepen taps.
we zijn nog aan het inrijden. zonder belasting bleef het koord dicht. nu hij voor de eerste keer een beetje is belast met een bloter, gaat hij lekken. er zit 15W40 olie op de moter.
kan leverancierkeuze meespelen? we gebruiken koorden van kramp. laatste enkele maanden terug gekocht. nu blijkt dat kramp dit onderdeel uit assortiment heeft geschrapt want ik kan het product niet meer terugvinden op de site.
nu ligt een 439 open en overwegen we alternatieven.
over welke keerring gaat het?
waarkan ik info vinden?
weet iemand waar info beschikbaar is voor een ombouwset waarmee een je een gewone kering kunt gebruiken. heeft daar iemand ervaring mee? werd over verteld dat zon element 200 euro kost. dat is veel geld. zijn er nog goedkopere kanalen om dit te betrekken? heeft iemand hier ervaring mee?
alvast dank voor jullie tijd en moeite.
groetjes
wim
Cormick d serie staat bekend om zijn slechte krukassen.. beste is om deze te laten slijpen en lagers en keringen bij op maat laten maken
Dit kun je via elk mechanisatie bedrijf in de buurt laten doen
Gr guus