Illustratie van:

Fordson Major - Olie in startmotor

Hallo, sinds kort ben ik in het bezit van een Fordson Major. Hij start niet echt geweldig, ik denk dat de startmotor niet lekker is.
Startmotor heb ik onlangs losgehaald en helemaal schoongemaakt. Binnenin was alles vet van olie. Daarna was het starten beter, maar nu heb ik weer hetzelfde probleem. Beetje olie druipt aan onderkant uit de startmotor. Niet veel, maar het komt wel uit de startmotor.
Startmotor krijgt de motor niet rond.
Ik heb het idee dat die olie bij de opening naar het vliegwiel vandaan komt, is dat normaal? Moet hier geen dichting tussen?

Deel dit topic

Reacties

marco steyr
Enige wat ik kan bedenken is dat de krukaskeering of de priceas keering lek is, oliepeil van motor en bak eens in de gaten houden
jeet
Ik heb dat probleem ook gehad toen was mijn krukas keering lek bij het vliegwiel
Mielmonteur
Olie uit een startmotor? Dat is wel heel vreemd, dan moet het er al via starterkrans/rondsel inkomen. Of lekt er olie over de startmotor en dat het er zo ook in komt
Mielmonteur
Krukas keerring lek denk ik de olie wordt dan naar de buitenkant vd starterkrans geslingerd en sputtert met starten of gewoon onder het lopen in de startmotor
janzetor
Drupt er geen olie uit het vliegwiel huis? meestal zit daar een splitpen in het gaatje. Als de keerring lekt dan moet het daar ook uit lekken. Als het gaatje open is.
ha189
Krukaskeering lek.

www.trekker-onderdelen.nl
Micheltuin
Is het noodzakelijk om de krukas kering te vervangen of kan je gewoon doorrijden als je het Ollie peil in de gaten houd ?
Kramer U800
@Micheltuin Gewoon de krukaskeerring vervangen, is maar een kleine moeite bij zo'n Fordson om die te vervangen en scheelt een hoop gezeik. Een kapotte startmotor kost je meer. Ten 2de staat het niet zo mooi als er een plas olie onder je tractor ligt. Met een halve dag heb je die keerring vervangen bij zo'n trekkertje.
+1
monster 2012
Bij een major motor zit geen keerring maar 2 halve koord afdichting,de onderste helft kun je vervangen door het carter te demonteren maar de bovenste moet de trekker doormidden.
als het mijn trekker was zou ik hem delen en dan ook gelijk de prise as keerring vervangen maar let op als je een doordraaiende aftakas hebt zitten en 2 prise as keerringen in . een grote en een kleine.
blauwe tractor
De trekker doormidden de koorden iets langer laten zodat ze boven en onder een mm uit de behuizing steken ook even een nacht in de olie leggen. daarna weer monteren.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
4