Hallo
ik wil graag de brandstofpomp van mijn ford 4000 opdraaien.
hoe kan ik hem iets meer brandstof geven.
zie lees meer link !
al vast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hoe het moet staat in onderstaande link:
(P.S.: Laat zo'n eerste keer een ervaringsdeskundige helpen. A.U.B.).
annatefka.com/perkins/cav-pomp.pdf/
je weet niet of hij een 6X of een 6Y heeft he. dus hij kan net zo goed de 51 pk sterke 6X hebben.
Dan mag de brandstofpomp inderdaad wel wat opgeschroefd worden tot de 54 p.k.-fabrieksafstelling.
konedata.net/Traktorit/ford2000_64.htm/
is het 54? dacht altijd dat het 51 was. kan ook zijn dat konedata niet klopt he, dacht dat @ford5000 me eens verteld had dat die 51pk had maar ik kan me ook vergissen.
Bij Konedata staat er bij de 6X onder het vermogen SAE/2000 vermeld, wat dus betekent dat het vermogen in dit geval vermeld is volgens de Amerikaanse norm, oftewel zonder dynamo en andere aan de motor gekoppelde onderdelen die mee moeten draaien, en dat bij een toerental van 2000 omw/min.
Bij de DIN, Duitse industrie norm, wordt het vermogen gemeten inclusief deze onderdelen waardoor het DIN vermogen altijd een paar pk lager uitvalt als het vermogen berekend naar SAE norm.
Volgens DIN norm heeft de 6X 4000 een vermogen van 52 pk, en de 6Y 4000 een vermogen van 61 pk.
Dit kan in dit geval niet kloppen aangezien bij DIN wel "volgas" wordt getest en de motor dus meer p.k. levert. (Wellicht wel meer dan de S.A.E.-norm, ondanks de dynamo, koeling e.d.)
meer toeren is niet automatisch meer pk toch?
weet ik. maar oudere motoren is toch ook zo of heb ik dat verkeerd?
Bekijk in de volgende link de grafieken maar eens:
konedata.net/Traktorit/fendt303b.htm/
konedata.net/Traktorit/Kuvat/…
tot 2200 a 2300 toeren zie ik. dat is dus vol gas. maar alsnog denk dat die paar pk verschil minder uitmaakt als dynamo, waterpomp en koeler enzo.
Zie draadje/busje linksboven op de brandstofpomp.
Foto (Klik): brokentractor.com/injpump02N.jpg/
Meer brandstof geven bij zelfde maximum toerental: zie link in mijn eerste reactie boven in de antwoordlijst van dit topic.