Noodstop Deutz TTV 7250


hahaha wat een kwaliteit

Deel dit topic

Reacties

JD3010
Zo dat gaat goed kapot zeg. Niet meer doen zo.
wessels
Wel hele beste remmen in ieder geval!
Inter1246fan
Wel hele goeie remmen in ieder geval! Beetje TE goed als je het mij vraagt.
marco steyr
Haha, schijfremmen voorop zij toch wat TE 😃 😃
stefan 3130
Maar hij stopt wel
Fendt_favorit
Tja, kwaliteit bla bla, bij ieder merk kan dit gebeuren. Als dit bij jou gebeurd, vervelend, maar bij ieder merk is dit volgens mij al eens voorgekomen. Fabricagefout gebeurd overal, zeker als het een nieuwe serie betreft.
marco steyr
Oja, 19 uur eerder ook al geplaatst 😉 tractorfan.nl/movie/32813/ verwijderen maar weer dus 😉
gypCaseXL
De abs werkt volgens mij ook niet.
johndeerefavo
Echt erg zeg
Dirkisboertjee
Hakkie takkie ding
JD 6430 The Best
Pff, dan zeggen ze dat een NH plastic is, ik wil niet eens weten wat dit dan is!
johndeerefavo
@JD 6430 The Best daar dacht ik dus net ook al aan
Boemrang
Als je mij vraagt is deze tractor hier speciaal voor om gebouwd, kijk maar eens goed naar de film...
De tractor komt eerst om hoog en dan zie je pas de as naar achteren gaan.....
JD 6430 The Best
@Boemrang voorasvering :?
JD3010
Quote @JD 6430 The Best:
ik wil niet eens weten wat dit dan is!
Ik vertel het je toch. Italiaanse kwaliteit. 😄
Dirkisboertjee
@Boemrang

Ja Boemrang, dat zal het zijn 😉
JD 6430 The Best
@JD3010 haha, daarom kan je macaroni enzo ook altijd doorslikken zonder te koawen, allemaal slappe hap 😄
weurding
Tuurlijk komt hij eerst omhoog, als hij voor knapt buigt hij om en moet het eerst wel omhoog
JD 6430 The Best
@weurding idd! En met voorasvering gaat hij ook veel sneller nog omhoog en breekt hij zo af!
EJBFarming
Banden met grip op de weg !!!
hert
@JD 6430 The Best tis geen john deere heeh zie je gelijk
GD tuning Garyp
@hert Klopt, om te lezen hoef je geen trekker-kenner te zijn..
Marco3095
Niet echt reclame zo iets natuurlijk maar zulk soort 'ongevalletjes' komen bij elk merk voor, dat is een ding dat zeker is.
Wimsumar
Beste
Quote @Wessels:
Wel hele beste remmen in ieder geval!

Welnee, compliment voor Rijkswaterstaat vanwege het 'hele beste' Z.O.A.B.-asfalt. 😄
Loeideutz
In 1988, ik zat toen in Horst op de praktijkschool, heb ik eens een frontale botsing gezien tussen een tractor en een bestelbusje. Het had niet heel hard gegaan, het busje was aan de voorkant wat gedeukt, maar beide bestuurders konden het verhaal gewoon na vertellen. Het busje was een Volkswagen van een paar jaar oud, degelijke dingen, ook toen al. De tractor daarentegen, hoewel 90 pk en voorwielaandrijving, was in het midden gebroken. Voor alle Hert-liefhebbers onder ons, het was een 3040 of 3050. De moraal van dit verhaal, als je iets op de goede plek, of juist de verkeerde plek raakt, sta je er soms versteld van hoe weinig het kan hebben. Ofwel productiefouten komen overal voor.
ErDee
Als ik zie hoe makkelijk dat ging en zonder hoorbaar breekt geluid of iets. Denk ik dat het misschien om sabotage van de demonstratie of er was gewoon iets niet in orde bij die specifieke trekker.
megafendt
@Loeideutz Hier is een tijdje geleden ook zo iets gebeurd.
Er kwam een JD aangereden op het kruispunt (met voorwielaandrijving), op het moment dat deze afsloeg brak zijn vooras gewoon af! De bestuurder zij dat dit waarschijnlijk kwam door in de putten te rijden op het moment dat er vorst in de grond zat.
redprideworldwide
Pijnlijk voor de Demonstrator en voor Deutz
Dit is een maandje geleden op de Duitse ADAC Fahrsicherheits Training gebeurd 😉

morgenweb.de/region/…
redprideworldwide
@StijnTheDeereDriver

Pijnelijk, zeker als er nog andere merken aanwezig zijn.

Ik zou niet graag in die chauffeur zijn plaats zijn.
@redprideworldwide stel je voor 60 km/h en een geladen kieper achter je, waar vlieg je naartoe als bestuurder en als bijzitter.. ik draag men gordel als ik op de baan rij, voel ik me een stukje veiliger.
deutz6007
Demo trekker? lekker vaak dit soort stops maken, haar scheurtje ergens ontstaan en weg as.
JD 6430 The Best
@StijnTheDeereDriver wij hebben ook wel gordel in de trekker, maqr we dragen hem nooit! Wordt vaak vergeten!
Deutz-oldie
En toch ben ik van mening dat dit niet goed te praten valt. Voor een kwaliteitsmerk als Deutz-Fahr moest dit onder 5 of 10x zwaardere omstandigheden veelvuldig getest zijn bij het ontwerp. Stel je voor dat je op droge asfalt rijdt met een deftig frontgewicht en een zwaarbeladen aanhanger erachter aan 60 km/h en plots een noodstop moet maken. Ook dan moet je feilloos kunnen stoppen.
Als deze trekker niet goed geassembleerd is op de band is dit gewoon een zeer jammer voorval, maar gezien het een nieuwe serie is denk ik eerder dat die voorasbevestiging niet sterk genoeg ontworpen is. De bestuurder trapt wel flink op de rem, maar voor de rest zijn de omstandigheden toch niet zo zwaar?
joozt
Gisteren zag ik in een reactie onder het filmpje iets staan van: 'Dat krijg je met die nieuwe, kantelende voorassen.' Kantelen deze assen inderdaad iets? En wat is daar dan het nut van en hoe werkt het precies?
jd greenpower
Haha da gaat mooi zo da remmen!
radium45
@joozt De as hangt in een subframe net zoiets als Valtra heeft, maar in princpe kan dit ook bij een Jd gebeuren ware het niet dat die dit voorzien hebben door er zon stukje ketting van €5.- bij aan te knopen als uitslag begrenzer zeg maar.
JD3010
Quote @joozt:
En wat is daar dan het nut van en hoe werkt het precies?
Ik denkt dat ermee bedoeld wordt dat het scharnierpunt van de geveerde vooras een stuk achter de vooras ligt. Zeg maar onder de motor ergens, net als wat JD met de TLS-vooras.
joozt
Aha oke, volgende keer dus toch maar zo'n stukje ketting eraan, scheelt een boel ergernis.
Loeideutz
@Deutz-oldie Dit heeft niets met assemblage te maken. En ga er maar vanuit dat Deutz wel degelijk tests heeft uitgevoerd. Dit gebeurd op een vlakke weg met een lege tractor. Dit is eerder een kwestie van een "maandagmorgen onderdeeeltje" .
ljdekker
ABS heeft niet gewerkt, de banden staan in 1 klap stil.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
41
DEELNEMERS
28
WEERGAVES
1