Renault 77.14 dt

Hoeveel pk heeft dat en zijn dat goede trekkers?
welke versnellingsbak zit daar in ?
wat is de waarde van ene met 5000u

Deel dit topic

Reacties

pino
75 pk
Hangt er vanaf renault kon je met 12 versnellingen 24 versnellingen en 16 versnellingen krijgen maar zijn wel goeie trekker hele goede achterbruggen motorisch ook 4 wd ook versnelling bak is die notificatie ondergaan van fabriek uit ???
landinifan
Mischien ben je hier iets mee

translate.google.be/translate/…

(helemaal de link selecteren)
weurding
Pas op voor de uitvoering zonder omkeer, (de TS), deze zijn kwa bak minder, de mwm is taai en bijna altijd goed voor het dubbele aantal uren, prijs ligt geheel aan de staat, zou persoonlijk liever een 75-34TX kopen, remmen zijn een stuk beter
Fiat1000
Zijn goede trekkers. deze heb je niet zonder omkeer.

deze heeft een 12/12 bak.

moter draait met gemak 20000 uur.
guy
20 000 uren door licht werk te doen zeker... als die iedere dag voor de rotoreg staat en volle dagen alles geven... is ie aan 12000 ofzo al goed lam 😛
pino
Eej als je er verstand van hebt ligt een Mwm @ guy zijn onverwoest baar zowat
weurding
@fiat1000, absoluut heb je de TS serie ook zonder omkeer, heel wat uren opgereden
fiatfan
Dit types renault tellen maar langzaam hun uren. bijv een renault met 5000 uur is evenveel als een Fendt met 10000 uur. Wij hebben er ook een en ze zijn niet kapot te krijgen en starten altijd! alleen inderdaad is de rem een probleem. Omdat de handrem op een dusdanig ongelukkige plaats zit, blijf je daar met je hakken aan hangen met het uitstappen, en dan rijd je vervolgens weer weg met de handrem erop...
fiatfan
Alleen de 75-14 heeft een andere bak. en dt is trouwens fiat. dit is Ts of TX of Ls
Fiat1000
Een 77.14 is een ts of tx dus dan heb je die handrem niet op de rare plek. dat heeft alleen een ls of een mx.

@weurding was dat zeker weten een ts? als dat zo is zijn er maar heel weinig van. heb er nooit 1 gezien
boegie
tractordata.com/td/004/…

hier link staan technische dingen op
boegie
tractorfan.nl/picture/121840/

Als je goed kijkt zie je dat er TS op staat
weurding
@fiat1000, absoluut een TS, kameraad van me waarschuwde daar al voor, was monteur bij een renault dealer, heeft ook geen doubleur, hadden zelf een 7532TX, deze had omkeer en doubleur (24-24)misschien meer info op www.renaultoloog.nl
walker1
Wij hebben een 751 s, de voorloper van de 77-14
prima trekker en mwm motor. enige minpunt is roest bij cabine en spartborden
boegie
Bij de 751S heb je volgens mij nog ijzeren spatborden, bij de 77 die ik ken zitten er een soort kunstof spatborden op,
en de 751S is natuurlijk ook ouder
pekelderboer
77 is er alleen maar in ts zover ik weet . dus alleen met een 12 bak. als die 16 versnellingen hef zal dat overigens op de cabine staan .

de eerste trekkers met zijschakeling van renault waren overigens wel vrij beroert
pekelderboer
Overigens heeft onze 751 eigelijk altijd zwaar werk gedaan vanaf 1980 tot 1997 hoofd trekker altijd voor 4scharige ploeg gestaan en bunker rooier , zware cullivator . wallen frees heeft die ook behoorlijk wat voor gelopen. en 15000 uur gelopen en kan zo nog 5000 mee . blok nog nooit uitelkaar gehad , nog geen koppakking vervangen .
pekelderboer
6 cilinders zijn wel minder als de 4cilinders hoe dat komt weet ik niet, want zijn verder het zelfde als de 4 cilinders maar dan 2cilinders groter
boegie
Als hij een 16 bak heeft staat er toch 16 achter op de cabine
pekelderboer
Neej voor op de cabine naast ''renault'' . miss ook wel achter op maar ik dagt het niet .
Fiat1000
Als het een 16 bak is staat het achterop
fiatfan
Probleem bij die 6 cilinders was (is bij onze dealer ooit getest op een testbank) dat de motor bij zware belasting iets torst. misschien is het blok wat te dun of zo. Dit is natuurlijk maar vloeikeswerk, maar net genoeg om vlugger slijtage te krijgen dan bij een 4 cilinder.
boegie
Ik ken een 145 45 en daar staat achter op
Renault TZ16
boegie
@fiatfan, heb je het nu over de 751 of over de 77. want volgens mij i s er van 77 geen zescilinder
walker1
Volgens mij bedoelt hij types zoals 1181 en zo.
fiatfan
Juist, de 891, 981 etc
boegie
Wat is het verschil eigenlijk tussen de 77.12, alleen de twee wielaandrijving of ook nog andere dingen
pekelderboer
Alleen 4wd indd
pekelderboer
Maar die 6cilinders zitten in een frame ook nog he en torsen is dat mogelijk bij gegoten ijzer ??
fiatfan
Lijkt me niet, maar zitten die later types ook in een frame? 106 etc? hoewel dat wel weer zeeer goede motoren en trekkers zijn
boegie
Hoe bedoel je 106???
Tom VB
De 106.54 was een 6 cil en daar zit geen frame omheen.
Zelfs een blok van gietijzer of gietstaal kan best iets torderen. Dan praten we uiteraard niet over mm's maar eerder over tienden van mm's. Dit heeft dus wel gevolgen voor verschillende passingen en lagerspelingen in het blok. Of het werkelijk zo was bij deze 6 cil weet ik niet, maar het zou kunnen.
Tom VB
6 cil MWM loopt altijd errug mooi vind ik. Vooral zo'n 106.54 zonder turbo, brullen.
boegie
De 106 die ik ken fluit heel erg als je harder rijdt
boegie
Ik heb hier een trekkerboek voor me en daar staat dat de 106.54 een turbo heeft en de 106.14 geen turbo heeft en dat de 106.14 in 2 en 4 wielaandrijving te koop is geweest
Tom VB
Aha oke, ik dacht dat de 106.54 zonder turbo was, weet ik bijna zeker, die wij hadden zeker zonder, maargoed zal wel.
Ja die dingen janken altijd vreselijk in de achterbrug. Deed de 103.54 ook. (4cil turbo)
boegie
Ik dacht het ook hoor want als het een turbo is staat het er toch meestal ook op??

dat boek wat ik heb staan trouwens wel een paar foutjes in!?!?
weurding
106-54 heeft beslist geen turbo of je moet het er zelf op gezet hebben, de 103-54 wel, maar dat is ook een 4 cilinder
Renaultman
Zeer gemakkelijke trekkers.
als je genoeg geld hebt. ben je misschien zelfs nog beter met een 103-54 (als je er genoeg werk voor hebt)
@ guy een mwm draait idd met gemak 20000 uren!!!
boegie
Als een renault turbo heeft staat het toch meestal onder het typenummer of niet?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
41
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
5