International 1455 - sper zit vast

Goeiemiddag,

Ik heb hier een inter 1455 staan. flinke opknapper. oa het sper zit vast.

Nu heb ik de hefrichting er af dus kan zo de achterbrug en tandwielen zien zitten. die sperbeugel beweegt een halve centimeter maar dat is blijkbaar niet genoeg. Die achterbrug ziet er van binnen verder nog gaaf uit. Tandwielen lijken ook niet vastgeslagen want kan het linker- en achterwiel een enkele nok draaien ten opzichte van elkaar. Gezonde speling lijkt me.

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?

Alvast bedankt voor de hulp.

Deel dit topic

ard1

Reacties

1056xlacase
Verstel de aanslag eens
ard1
De aanslag? Zit die op de as die je vanuit de cabine draait? om die sperbeugel te laten bewegen? is dat de aanslag? die heb ik al losgehaald.
ard1


Hier een foto van de achterbrug
koenjohndeere
@ard1 heb je geen foto van de 14 is altijd leuk
1056xlacase
Dan zou ik het zo ook niet weten die gaffel verdruk je die met een breekijzer dan ?
ard1
@koenjohndeere

Kijk eens.
ard1
@1056xlacase Nee die beugel kan je met het handje soepel bewegen. half centimetertje...
valmet 605
Kun je als je de wielen onafhankelijk van elkaar beweegd niet de handel lostrekken? Opkrikken wielen van de grond !persoon per wiel en 1 bij de handel bij de bak. Dan bewegen en kijken of je hem los kan trekken?
ard1
@valmet 605

Ook al gedaan. Geen effect. De handel zit ook niet vast want als ik de sperbeugel naar buiten druk komen de vergrendelpinnetjes netjes mee.
valmet 605
@ard1 Bij mijn eigen fiat blijft het sper ook hangen. Als ik ga rijden trek ik dan al sturend het voetpedaal omhoog tot die los gaat. Dat kan best 100 mtr duren. Die sper is dus alleen in geval van nood in gebruik!
koenjohndeere
@ard1 is dat die ene van mp voor 7500
sander
Zou het differinteel er uit halen en uitelkaar halen misschien kom je iets tegen wat kapot is volges mij zitten hier binnen in ook soort van druk veertjes misschien dat je die kapot hebt. lijkt verdacht veel op die van mijn 612 heb daar evt wel tekeningen van
CHALLENGERfan
@sander In de 612 ligt toch dezelfde bak? Zou best kunnen dat de achterbrug (deels) ook hetzelfde is.
sander
1455 ligt een T3450 HD in. en in 612 T3450. Van 1455 zijn assen enzo wat dikker meende ik maar weet niet of het bij de oudere serie ook zo is, en ze werken met hogere toerentallen in de bak. Maar darom kan het differinteel wel gelijk zijn, zijn zoveel type bakken gebruikt maar het lijkt vaak wel erg op elkaar, maar ga je met tandwielen aan de gang dan kom je er wel achter 😛
ard1
@sander Hey sander zou ik die tekeningen kunnen krijgen? Ik wil me eerst goed informeren voordat ik dat differentieel eruit haal want dat lijkt me een flinke klus. Beide wielen en assen moeten er dan af toch?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1455 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!