Weet er nog iemand een (gereviseerde) MWM motor type TD226 liggen afkomstig van een fendt 615/614 of een van de laatste 612?
Groeten Florian
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar wat mankeert er allemaal aan dan????
Je kunt er ook een uit een Renault halen (waarschijnlijk goedkoper) en de roterende pomp vervangen door de Bosch pomp van je huidige blok.
Naam: theo
Woonplaats: zulte(B)
E-mail: theo.dhont@telenet.be
Telefoon: 0473236641
Geplaatst: 24-03-2013
Categorie: Motoren
Advertentie: MWM D226-6 met nieuwe zuigers
nieuwe lagerschalen
nieuwe injectoren
motor in topconditie.
5 uur gereden na revisie
vrpr €4000
niet persé maar zou graag blok hebben dat voorzien is voor turbo
@boemrang
mij hoor je niet klagen over die trekker voor hetgeen hij maar gekost heeft was het zeker een goede koop, maar de motor houdt ook ergens op hé, draait nu tegen de 200pk aan...
vooral zuigerveren, heb behoorlijk wat onderdruk nu, komt rook en olie uit buisje van onderdruk en olie langs de peilstok. Maar het vreemde is, in al die tijd dat ik hem heb is de olie nog niet gezakt
weet ook niet hoe dat gaat, maar olie lijkt altijd wel veel, als is het maar een druppeltje...
is ook een optie want het binnenwerk van de motor is nog maar 300u oud, maar denk dat ik er problemen mee zal blijven hebben
maar, komt er dan ook olie langs je peilstok uit bij jou?? en heeft jou trekker een turbo??
maar dan is het van jou een TD blok?? en heb ook al o ringetje rond de peilstok gedaan maar helpt niet echt, blijft er olie uitblazen
op deze foto kan je zelfs duidelijk zien dat hij redelijk blaast onderaan...
Je moet zon hoonkwast gebruiken: kfz-tech.de/Honen.htm/
en zo moet het eruit zien:
Ik zou eerst op een oude pijp gaan oefenen als je gaat honen, het komt namelijk precies hoe snel je de boormachine laat lopen en hoe snel je hem op en neer haalt om de goeie kruislingse groeven te krijgen.
Technisch heb ik geen hele slechte punten gezien, alleen slijtage, 40 jaar oud, dan mag je dat verwachten... Moeten nieuwe remmen in, en verder gewoon ff een onderhoudsbeurt. Olie is grijs.
Remmen eerst is afstellen, kijken of er dan verbetering in komt. 4wd werkt goed, alleen de hendel van de inschakeling heeft speling, dat is niet moeilijk op te lossen.
Wat ook goed werkt tegen vastzittende zuigerveren is remolie (DOT4) via de verstuivergaten op de zuigers gieten en dan 14 dagen wachten tot het naar beneden getrokken is. Dan laten lopen, en als hij loopt gelijk olie verversen. Remolie vreet ook verf weg, dus zeker koolafzettingen die de zuigerveer vastklemmen in de groef.
Maar goed, als je ermee trekkertrekt kan dit niet het probleem zijn...