Trekkertest
Trekkertest bij Gebr van Eijck in Alphen (NB), maat van mij heeft ze getest, leuk verslag
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Deutz motor ! BLZ 4.
weet ik dat ook weer
En die case hoort hier volgens mij ook niet thuis in deze test.
maar wat ik niet snap is dat ze een 40km/h versie gebruiken bij NH als er een 50km/h versie is.
maar hier gebruiken ze een gekietelde 40 bak dus ja dat weet ik niet.
daarom dat NH nu ook met vario uitkomt om minder te verbruiken.
En duidelijke uitkomst, al willen sommige mensen er nog niet aan.
Maar 1 plusje voor zuinigheid en rijcomfort. Maar da's wel een supersteer ofniet? Een gewone as zal wel minder zoekerig zijn denk ik en ook beter veregen. Dus wel een beetje oneerlijk vergeleken denk ik.
En bij gelijke chauffeur wint de Fendt van de NH.
maar jd wint als het om power gaat
@hendrikopsteale:
je kunt wel zeggen dat jd's niet trekken, maar waarom wint die hier dan ??
De JD heeft eff 35 PK powerboost extra en de Case mist een pk of 60 voor een eerlijk vergelijk.
Anders willen ze niet onderin toeren.....
voor Tp mag je een NH nooit onder de 17-1800 toeren laten komen.
Niet voor niets was de eerste fendt 924 zuiniger als de 824.
Compleet dezelfde trekker, gewicht en banden.
Je kunt ook nog eens altijd in het juiste toerentalgebied rijden.
Eenmal vario is altijd vario..
Is getest, zwart op wit.
Weet je dat het hydraulische rendement bij de Agco Vario tussen de 94 en 100 % zit?
En dat het rendement van de powershift bak alleen al lager ligt?
Dat een powershift ook veel nadeel heeft van de olie waarin vele draaiende delen liggen en die dus ook wat vermogen vragen?
En ook in het land is hij zuiniger. Is moeilijk voor te stellen, als je echt efficient wilt moet je een oude Lanz kopen, een versnelling en op de kopakker de motor de andere kant op laten lopen
En het vergelijk van de Fendt's staat op Fendt.com.
Door modernere productietechnieken is het hydraulische rendement heel hoog tegenwoordig.
En er zitten ook heel weinig onderdelen in, dus er hoeven maar weinig delen op snelheid gehouden te worden.
Des te meer tandwielen, platenpakketten en klauwkoppelingen, des te minder het rendement is.
denken jullie nu echt dat je met een Fendt vario ook maar een euro per uur meer kunt verdienen als met bv een new holland of wat voor ander merk dan ook? Dacht het niet! en daar draait het toch om geld verdienen met je trekker !
Vind het bijzonder spijtig dat Claas en Jcb niet meedoen. oke jcb heeft zo geen zware trekker maar toch.
Knopje TMS indrukken en hij rijdt zuinig, bij de anderen was dat standaard niet zo. Da's ook een belangrijk punt.
Zit liever in de fijne ruime cabine van een NH.
@ eppie wat ga jij dan achteruit gaan doen op het veld he. en die hydroliek hendels werken goed dus ik zie het probleem niet.
fendt is duurder omdat het meer kwaliteit is. kijk maar naar die test. dat zegt toch genoeg! verbruik, comfort
t zou ook niet best zijn als fendt niet een tikkeltje beter zal zijn als NH als je naar de prijs kijkt
de nieuwe T7000 schakelbak zou het ook helemaal zijn 3jaar geleden nou heb er niet veel mensen op horen pochen!!!
Als je in noord-west-zuid Europa gaat kijken, zie je dat NH de laatste jaren veel marktaandeel heeft verloren.
haha
Denk dat NHT8040 nog veel moet leren .
tov dat het bij nh weer beter ging gaan na dit ook velieslijdende kwartaal.
elk merk lijd verlies is deze crisis.
Gaat om de verhouding tegen over elkaar.
Verlies draaien ze zowat allemaal. Fendt is zelfs nog met de prijzen gedaald. Er wordt gewoon niet genoeg verkocht. Boeren wachten nog even af, en groot gelijk hebben ze.
Genoeg trekker merken/fabrikanten? Er zijn er al helemaal niet zoveel meer, hier een lijstje:
Deere
CNH
Agco
SDF
Claas
Argo
het lijkt erop dat Laverda ook nog over wordt genomen door Agco, omdat ze bij hun nu ook al combines maken.
Landini en MC zie je ook vrijwel nooit.
Zie je niet zo veel rijden in belgie weet niet hoe dat bij jullie zit.
Agco heeft al 50 procent van de aandelen van laverda. Het LMB bij ons in de buurt, moest McCormick gaan verkopen, om het Kuhn dealerschap te behouden. McCormick en Kuhn zitten bij de zelfde importeur, vandaar. Maar er zijn er in drie jaar tijd nog maar vier van verkocht .
Fendtdealer waar wij bij zitten staan ook meestal meer MF's in de werkplaats, bij een MF dealer in de buurt is een overname niet helemaal vanzelf gegaan en heeft ze klanten gekost.
Maar als een klant percee een kuhn machine wil, dan kan een dealer dat toch wel regelen lijkt mij? zijn ze daar zo moeilijk in? Of wil kuhn dan dat dat bij hun eigen verkooppunten wordt verkocht?
Cormick zie je hier nooit meer, of het moeten al 15jaar oude zijn.
En idd robert als wij nu naar Ottobarkhuis gaan of naar everts en we willen een bepaalde machine kopen dan zorgen zij dat ie erkomt en daar doen ze niet moeilijk over.
Met machines licht het wel anders denk ik, onze dealer houd ons ook wel te vriend denk ik, er valt altijd wel wat te regelen, alleen goedkoper zal het er niet om worden denk ik.
Maar net als toen wij de schuitemaker en de monosem maiszaaier kochten, dat deden we allemaal via barkhuis.
Spreken hem verder nog wel eens op een beurs ofzo, maar hij heeft het netjes voor elkaar!
Met fendt trekkers heeft hij nog wel aardig wat concurentie vanuit duitsland ofniet? lopen aardig wat Fendt trekkers in de veenkolonien die uit duitsland komen, bij kameraad hebben ze ook claas trekkers bij een duitse dealer weg, en dat scheelt nog aardig wat.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot dat vershil is.
En kwa service zit je ook niet verkeerd bij die duitsers, die lui hebben er wel verstand van en zijn ook niet benauwd om vieze handen te krijgen.
Hoezo niet weer voor hun gegaan dan? service? Of werden de opties weer veel duurder?
Maar als een klant percee een kuhn machine wil, dan kan een dealer dat toch wel regelen lijkt mij? zijn ze daar zo moeilijk in? Of wil kuhn dan dat dat bij hun eigen verkooppunten wordt verkocht?
Cormick zie je hier nooit meer, of het moeten al 15jaar oude zijn.
Ons LMB was al jaren Kuhn dealer, wilden ze dat behouden, dan moesten ze van Reesink ook Cormick gaan verkopen. Die vier trekkers die hier lopen zijn allemaal door Inter liefhebbers gekocht, maar die vier werden in het eerste jaar verkocht, nu is er al twee jaar geen enkele Cormick meer verkocht. De zoon van de baas doet de verkoop daar, toen bekend werd dat Cormick bij Landini gebouwd ging worden, wilde niemand ze meer .
Als je perse een machine van een ander merk wil hebben, kun je bij ons LMB ook terecht, zo heb ik wel interesse in een Lely hark, waar ze geen dealer van zijn, maar het is mogelijk, alleen hebben ze dan weinig reserve onderdelen op voorraad. Verder verkoopt ons LMB Deutz-Fahr en Zetor, ons LMB is al 40 jaar dealer van DF, en de hele buurt is lichtgroen.
Trekker in Duitsland kopen word een lastig verhaal voor mij, woon 15 kilometer van Amsterdam af, dus dat word iets te lang rijden voor een service beurt .