Trekkertest

Trekkertest bij Gebr van Eijck in Alphen (NB), maat van mij heeft ze getest, leuk verslag

Deel dit topic

Reacties

jurgenkrijt
Ik hoorde het dat het ging geburen door trekker en werktuig ofniet wel stoer maar er mist was aan dacht ik 😞
Hendriks
Heb hem ff gelezen, mooi test is het geworden 😄 het zou wel nog nauwkeuriger kunnen. allemaal dezelfde banden, enz.
tseard6600
Laatste stukje vind ik het mooist 😄
nht8040
Mooie test, alleen spijtig dat niet alles even nauwkeurig was en dat sommige merken niet meededen.
lucas712
Komt die in Trekker deze test?
westmax12011
Het verslag staat in het blad loonwerk of grondig zoals het nu heet
KHD Deutz-Fahr
En Fendt wint natuurlijk. Brandstof verbruik is het laagst, en je kunt er het snelst mee werken.
Deutz motor 😉! BLZ 4.
guy
Was vroeger ook al zo bij fendt, de zuinigste, maar niet de felste, weet nu niet hoe dit bij die nieuwe trekkers is maar vroeger was het niet de felste
KHD Deutz-Fahr
Als die de test in de beste tijd doet, trekt die motor er dus wel goed aan 😉. En dat ook nog met het laagste brandstof verbruik.
guy
Tja, bij fendt met moeite een 6 liter bij NH een 9 liter, normaal dan zeker??
greenpower936
Niet zwanzen e guy de bewijzen zijn er zwart op wit fendt vario simply de best
nht8040
Ja ze zeggen het zelf in de test fendt is de beste Transport trekker en NH,Case,... zijn meer veld trekkers
greenpower936
Gisteren met 936 en 3as dumper met een paar nh met tandems gereden en ze kwamen ver achter in de weide waar we moestn losn
greenpower936
Gisteren met 936 en 3as dumper met een paar nh met tandems gereden en ze kwamen ver achter in de weide waar we moestn losn
Fendt916
Lekker roppen met trekkertrek in groep 2 wat volk
hendrikopstaele
Heb nog gehoord dat Fendt misschien iets minder hard trekt maar bij een nh bouw je dan ook best een mazouttankje op de jeep waarmee je dan naar het land kunt rijden, iemand die ik ken teste een fendt 820 en een nh T7000 (weet niet percies). Heeft eerst de nh demo gehad daarna de 820, tijdens het testen zei hij mss is de nh toch wat sterker, na 2weken demo met de fendt wilde hij hem niet meer afgeven en heeft hij hem gekocht.. zeg genoeg zker..
DETAIL_MAN
Maar die NH was toch ook wat getuned stond er? Daar door kan ie ook wel wat meer lusten. Wel mooi dat die John Deere bij de trekkerslep een Full Pull haalt
mxmpowertje
Jaah maar het is niet eens zoon goede test ten eerste zijn het niet allemaal vario's ten tweende is de new holland opgedraaid dus hoger brandstof verbruik ik vind dit geen echte vergeleikings test
Fendt916
Nee en trekkertrek kun je ook weinig uit wijs worden als de eerste de hele baan lostrekt dan is het al niet meer eerlijk
fendt-412
Dat hoeft niet, dat hij meer gaat gebruiken, loonwerker uit de buurt heeft een case mx 250 ook meer pk's gegeven, is nu zuiniger en sterker, omdat ze vanaf fabriek niet zuinig maar schoon zijn afgesteld.
mxmpowertje
De meeste trekkers gaan meer gebruiken als ze zijn opgedraaid
hendrikopstaele
Met een Fendt Vario kunnen er maar weinig trekken, waarom zie ik dan bijna nooit een John Deere bij de eerste 3 in de trekkertrek, ik kan verkeerd zitten maar dit is mijn ondervinding. Toen ik meetrok in Kortemark voor de eerste maal zeiden er veel met een 818 vario ga je niet ver geraken ik was 5de ofzo in de 11ton klasse tegen trekkers met allemaal ruim 250pk ik heb enkel 900's moeten laten voorgaan, wat ook normaal is dan...
nht8040
In de 11 ton hebben al dei groote trekkers te veel eigen gewicht. ze kunnen niet mee doen of moeten zonder gewichten meedoen te wijl met een iets kleinere trekker kan keizen waar je je gewichten steekt.
maartendankers
Wel makkelijk dat er instaat hoe hij met die JD heeft getrokken 😛
weet ik dat ook weer 😃
haasjeRens
Da verslag was wel door echte fendt mannen geschreven dr kon geen 1 goed woord vanaf op al die andere merke behalve bij fendt maar de jd heeft wel de sterkste motor fendt heeft van die mini motors..
maartendankers
Dacht dat zon fendt wel meer pk's moest geven

En die case hoort hier volgens mij ook niet thuis in deze test.
nht8040
Ja die JD's hebben sterke motoren. heb zelf al is met een 8530 op Tp gereden en moet zeggen zat pure power achter. hun hendeltje met dat draai systeem werkt ook goed.
hendrikopstaele
Door echte fendt mannen geschreven? das ook geen waar.. Denk wel dat dit de vermogens zijn aan de aftakas, moet je procent of 8 à 10 bijtellen voor het vermogen op de motor..
nht8040
Jep is aftakasvermogen dus moet nog wat bij.
maar wat ik niet snap is dat ze een 40km/h versie gebruiken bij NH als er een 50km/h versie is.
hendrikopstaele
Moet je bij nh echt 1900toeren geven bij 40km/u, ook als je een 50km/u bak hebt?
nht8040
Ja das bij elke full-powershift bak daar moet je volle toeren geven voor volle sneldheid maar bij 40km/h met je ong 17-1800 toeren geven met 50km/h bak.
maar hier gebruiken ze een gekietelde 40 bak dus ja dat weet ik niet.
daarom dat NH nu ook met vario uitkomt om minder te verbruiken.
Mengeledriver
Interessant...
En duidelijke uitkomst, al willen sommige mensen er nog niet aan.
nht8040
Daarom dat nh en case hun 8000 en magnum gaan veranderen er komt een andere motor in en binne 2jaar ong komt er een vario in. net als in alle T7000 en T6000(binnekort).
Mengeledriver
Is die NH van Tuin ja?
Maar 1 plusje voor zuinigheid en rijcomfort. Maar da's wel een supersteer ofniet? Een gewone as zal wel minder zoekerig zijn denk ik en ook beter veregen. Dus wel een beetje oneerlijk vergeleken denk ik.
En bij gelijke chauffeur wint de Fendt van de NH.
nht8040
Een super-steer is enkel 40km/h versie en is zonder vooras vering. dus als't een supersteer is ist normaal dat die nie zo goed veert.
JD-6830
Tsja, Fendt wint.... voor transsporter.
maar jd wint als het om power gaat 😃

@hendrikopsteale:
je kunt wel zeggen dat jd's niet trekken, maar waarom wint die hier dan ??
Mengeledriver
@JD6830: nogal logisch omdat er geen gelijke trekkers zijn vergeleken.
De JD heeft eff 35 PK powerboost extra en de Case mist een pk of 60 voor een eerlijk vergelijk.
nht8040
Ja en bij tractorpulling speelt geluk ook een rol,niet dezelfde banden en pk's.
tractorliefhebber
Trekkertrek heeft niks met geluk te maken. De JD heeft zo met de trek geen boost erbij.
nht8040
TP heeft wel met geluk te maken alleen als de juiste plek op de baan beslist allles.
Mengeledriver
En het juiste tuningkastje monteren 😃
Anders willen ze niet onderin toeren.....
tractorliefhebber
En dat heeft dus niks met geluk te maken maar met inzicht.
nht8040
Als of jij zo ziet waar het beter gaat. als je er al effe op staat te kijken en ziet dat links beter gaat dan rechts ok,maar zo 5 trekkers effe doen trekken dan weet je niks.
tractorliefhebber
Dan lees jij dus de tekst niet goed.
Mengeledriver
Als ik het zo lees dan is een traploze bak in het voordeel door de te lange schakeltijden van de powershift.
nht8040
Ja als je niet weet wat je moet doen met een power-shift ja dan is een traploze bak beter. Hoe komt het anders dat wij Bk Tp zijn geworden met onze T8040. voor 4x 936 en jd 8330.
voor Tp mag je een NH nooit onder de 17-1800 toeren laten komen.
tractorliefhebber
Dat weet ik niet ik was er niet bij.
JD-6830
Maar met een traploze bak heb je ook minder vermogen op de wielen.
Mengeledriver
Dat is niet zo. De efficientie van de Agco Vario is hoger als van de gemiddelde powershift. Lees: Loonbedrijf.
Fendttrisixfan
@hendrik.... was jij dat die een paar maal full pul hebt getrokken en luchtfilter had uitgehaald in kortemark ??
nht8040
Minder verlies in kracht dan een powershift dat kan ik moeilijk geloven hoor. een vario heeft 5-10% meer verlies dan powershift.
fendt-412
Heb je cijfers dan?

Niet voor niets was de eerste fendt 924 zuiniger als de 824.
Compleet dezelfde trekker, gewicht en banden.
Je kunt ook nog eens altijd in het juiste toerentalgebied rijden.
Eenmal vario is altijd vario..
tractorliefhebber
Oh die vind ik ook altijd zo leuk mensen die hun luchtfilter eruit halen alsof dat ook maar een millimeter zou schelen.
nht8040
Zuiniger wil niet zeggen dat hij efficienter is in pk's overbrengen. een vario heeft normaal 5-10% meer verlies(pk's) omdat een deel van de overbrenging met olie moet gebeuren. een vario is alleen zo zuinig bij transport werk als hij 50km/h kan rijden op 1500 toeren. anders zou hij evenveel of meer verbruiken.
Mengeledriver
NH8040: gegevens heb ik zeker 😃
Is getest, zwart op wit.
Weet je dat het hydraulische rendement bij de Agco Vario tussen de 94 en 100 % zit?
En dat het rendement van de powershift bak alleen al lager ligt?
Dat een powershift ook veel nadeel heeft van de olie waarin vele draaiende delen liggen en die dus ook wat vermogen vragen?
fendt-412
Als iets niet efficient is dan verlies je ergens energie, kan dus ook bewegingsenergie zijn. Wat dus energie(brandstof) kost.
En ook in het land is hij zuiniger. Is moeilijk voor te stellen, als je echt efficient wilt moet je een oude Lanz kopen, een versnelling en op de kopakker de motor de andere kant op laten lopen 😛
nht8040
@ mengele waar staat dat dan dat zou ik nu wel eens willen zien. Dat is praktisch onmogelijk. olie kan nooit zo veel kracht ontwikkelen als mechanisch. tezij je een zeer grote olie pomp zou in steken maar dat vraagt te veel plaats. Fendt werkt met olie en met mechanisch zij hebben 2 verleizen die van de olie ende mechanische.
Mengeledriver
Loonbedrijf.
En het vergelijk van de Fendt's staat op Fendt.com.
Door modernere productietechnieken is het hydraulische rendement heel hoog tegenwoordig.
En er zitten ook heel weinig onderdelen in, dus er hoeven maar weinig delen op snelheid gehouden te worden.
Des te meer tandwielen, platenpakketten en klauwkoppelingen, des te minder het rendement is.
tractorliefhebber
Maar goed merkengek of niet met al die trekkers krijg je werk gedaan en als ik een nieuwe trekker onder mijn kont krijg van deze pk klasse zal het mij een biet wezen of die nou blauw rood of groen is.
nht8040
@ tractorliefhebber das uiteindelijk waar tis gewoon wat je het liefst hebt dat je koopt.
Mengeledriver
Zulke test zijn vooral voor loonbedrijven belangrijk om een goede keuze te maken. Bediening, brandstofgebruik en rijcomfort spelen dan een belangrijke rol maar nog belangrijker is de kostprijs per draaiuur en jammer genoeg heb ik die in deze test niet gevonden. Wat ik ook miste was het brandstofverbruik bij zwaar trekwerk en zwaar aftakaswerk.
nht8040
Ja kwa transport is fendt het beste dat weet iedereen(dankzij hun vario). dus ik snap niet goed dat ze daar maar blijven testen over uitvoeren. Ik zou ook graag eens een test van zwaar land of aftakaswerk zien.
tractorliefhebber
Ben ik volkomen met jullie eens en ik denk dat je nog schrikt van de verschillen die dan ontstaan. Wat ik ook iedere keer weer raar vind is de houding van de importeurs is het nou zo moeilijk om te leveren aan zo'n test wat ze vragen. Als ik een john deere trekker ga kopen en er liggen pirelli banden op en ik wil perse michellin banden moet jij eens kijken hoe snel dat kan. En net als new holland waarom nou weer opvoeren eerste reactie is toch meteen van oh ze durven er niet eens aan te beginnen met een standaard trekker en zo is er altijd wel wat.
Bjorntjuh
Tractor liefhebber heeft gelijk,
denken jullie nu echt dat je met een Fendt vario ook maar een euro per uur meer kunt verdienen als met bv een new holland of wat voor ander merk dan ook? Dacht het niet! en daar draait het toch om geld verdienen met je trekker !
nht8040
Dat van die banden klopt. op NH staat standaard michelin maar wou moeten alleen Trelleborg(Pirelli) hebben. Doen ze soms moeilijk over. zoals nu op de NH T7070 deze staat standaard op 710/60/R42 dit is een maat die je alleen bij michelin kan hebben(Xeobib).
Vind het bijzonder spijtig dat Claas en Jcb niet meedoen. oke jcb heeft zo geen zware trekker maar toch.
redprideworldwide
Vindt dat mf er ook weer niet te best uitkomt! Trekker die toch zou moeten uitblinken op vlak van comfort en cabine.
Bjorntjuh
Ja en dat is dan trekker van het jaar
landbouw
Wel mooi gedaan mar helemaal eerlijk kan zoiets nooit he 😄 waar gewicht hangen , banden , spoorbreedte ,waar rijd ie op de baan ,...
redprideworldwide
De testpiloten hebben duidelijk ook meer ervaring met fendt en dat hoor je ook wel aan de reflectie's.
Fendforever
Mooie test en de fendt vind ik een winnaar 😄
Mengeledriver
Viel me op dat ze zeggen dat de bediening van Fendt eenvoudig is tov de concurrentie.
Knopje TMS indrukken en hij rijdt zuinig, bij de anderen was dat standaard niet zo. Da's ook een belangrijk punt.
RoyBruggeman
De keuze voor welke trekker de loonwerker kiest is niet bepalend door zo'n test lijkt me er word ook gekeken naar de dealer waar de trekker vandaan komt. juiste service enz en wat kost de trekker nieuw? wat krijg ik voor de inruil enz
eppie
Zou een test op het land ook wel mooi vinden denk dat een new holland hard zou trekken maar dat hij met alle comfort op de kopakker en dergelijke ver achter blijft!! das gewoon een trekker voor amerika waar je stukken hebt van 100 ha en gewoon kunt blijven rijden!! voor mij toch maar het comfort van de fendt!
NewHollandErik
Met de kruipcabine zeker..

Zit liever in de fijne ruime cabine van een NH.
nht8040
Als je dan toch over puur veld werk bezig bent. Dan moet je op die nh super-steer zetten. dat in combinatie met een ruime cabine. Dan kan geen enkel andere merk mee.
Mengeledriver
NH8040: om welke reden dan?
nht8040
Wel op het veld heb je dan een veel korte draaicirkel en veel beter zicht. dat samen met al die power is een super combinatie. Wij hebben voor we onze T8040 kochten een T8000 op demo gehad met supersteer op het veld is het een droom, maar voor de op de weg is het wat minder.
eppie
Wel is over de versnellingsbak van de T8000 nagedacht met maar vier versnellingen achteruit en een groot gat er tussen? en dan nog helemaal apart van de versnellingpook de hydraulyk hendels!?
FENDTfarmer
Waar ben je die ruimte van de cabine bij nodig? kost ja alleen maar extra geld
nht8040
Extra geld waarom is NH dan goedkoper als fendt. die hebben toch een kleinere cabine? is een beetje bealchelijke opmerking maar kom.
@ eppie wat ga jij dan achteruit gaan doen op het veld he. en die hydroliek hendels werken goed dus ik zie het probleem niet.
Fendt916
Nh kun je niet met fendt vergelijken
HekmanCase
Is wel machtig fijn hoor ronald. cabine's van bijv de 700 vario enzo zijn erg krap kun je je koelbox amper kwijt.
eppie
In het verleden had fendt zeker wel krappe cabines maar nu met de nieuwe 800 en 900 is dat toch wel over dacht ik zo
FENDTfarmer
Ik heb liever een kleine compacte cabine als een groot ruim hok.

fendt is duurder omdat het meer kwaliteit is. kijk maar naar die test. dat zegt toch genoeg! verbruik, comfort
nht8040
@ fendt 916: klopt hellemaal een fendt is de perfecte baan trekker en NH is dan weer meer voor opt veld gemaakt.
NewHollandErik
@Fendt916: Bij Visch niet nee, daar wordt het haast gepreekt. Er in gestampt, vandaar dat het bij jou tussen de oren zitdat je Fendt rijdt.. 😄
nht8040
@ fendt farmer: dat fendt kwalitatief beter is das waar,maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
HekmanCase
Ow ik absoluut niet, cabine mooi ruim en groot ideaal, cabine van 824 is ook stuk ruimer als 700 vario.
Fendt916
Haha doe niet zo wijs man wij kijken echt wel naar andere merken maar als er met fendt het meeste overblijft het beste comfort en minste brandstof verbruik waarom zou je dan een nh gaan kopen ? alleen omdat jij het wilt of?
FENDTfarmer
@ nht8040, kwaliteit moet je immers betalen. een mercedes is ook duurder als een citroen
NewHollandErik
@Fendt916: Ik wil dat niet, jullie zien het maar in dat natte poldertje daarginds. Heb ik er ook geen last van.. 😃
HekmanCase
Achja fendt heeft ook wel minpunten, NH ook.
t zou ook niet best zijn als fendt niet een tikkeltje beter zal zijn als NH als je naar de prijs kijkt 😉
Fendt916
Nou zo laat je het wel overkomen !
nht8040
Hadden ze de test gedaan in een segment lichter hadden de resultaten gans anders geweest. das iets voor inde toekomst de T7070autocommand vs de nieuwe 800 van fendt. daar zit ik meer op te wachten.
NewHollandErik
Rustig maar, er staat altijd nog een 😄 achter..
nht8040
En de T8000 wordt binne dit en 2jaar gans vernieuw (nieuwe motor en vario bak). dan zullen zo een tests een beter beeld geven. wandt elke trekker was een vario buite de NH in deze test.
FENDTfarmer
Jah over 2 jaar... maar we praten over nu! wie weet wat de concureten van nh tegen die tijd weer extra hebben ontwikkeld
eppie
De vario van new holland moet zich ook eerst maar is bewijzen!!!
de nieuwe T7000 schakelbak zou het ook helemaal zijn 3jaar geleden nou heb er niet veel mensen op horen pochen!!!
fendt716
Lopen ook altijd een beetje achter he
Fendt916
Nh is een beetje eigenwijs dat ze niet eerder aan een vario waren begonnen
nht8040
@ eppie bedoel je de power-command bak? als je het hier over hebt wel dan kan ik je zeggen dat dit degelijke bakken zijn hoor. wij hebben er nog nooit problemen meegehad op onze Tm 190 en T7050 nu.
FENDTfarmer
Het is maar wat je degelijk vind 😉 stuiterbakken zijn het
nht8040
Is wat jij stuiterbakken noemt. Tis geen vario maar zijn zeer degelijke bakken. als je dat een stuiterbak noemt dan zijn alle powershift bakken dat.
eppie
Nou ik heb er andere ervaringen mee vooral de bij tm 190 alles zit er op bij die trekkers maar niks werkt 100% alleen de airco en die bakken denken ook altijd verkeerd
FENDTfarmer
Subtiel schakelen doen ze anders niet. tis alwel beter als bij de tm maar soepel is anders
nht8040
Dan moet jij toch eens met die van ons komen rijden. altijd welkom. zal er anders een een filmpje van maken als ik het niet vergeet.
KHD Deutz-Fahr
NH heeft de trekker markt wel een beetje onderschat. Ze kwamen een tijdje terug dan wel heel groot met een "waterstof trekker", een bewezen variobak hebben ze nog niet eens 😃.

Als je in noord-west-zuid Europa gaat kijken, zie je dat NH de laatste jaren veel marktaandeel heeft verloren.
nht8040
Hoe komt het dan dat ze zo veel verkopen. simpel weg omdat er mensen zijn die NH kopen en er dus content van zijn. "het is niet omdat je met een fendt rijd dat ze je meer betalen hoor". komt van een fendt rijder.
maartendankers
Wat snap jij niet aan de woorden NH verliest marktaandeel, nht8040?
robintuin
Weer mooi gedramm
haha
eppie
Ik denk dat het komt omdat mensen die new holland rijden wel new holland moeten blijven rijden want dat is de enige manier om nog een beetje geld voor de oude trekker te beuren en als ze over stappen op een ander merk beuren ze dat niet!
KHD Deutz-Fahr
@maarten
Denk dat NHT8040 nog veel moet leren 😉.
nht8040
Ja en elke merk heeft verlies gedaan. of het nu JD,Fendt of wat dan ook is.
maartendankers
Er is een verschil in het verliezen van markt aandeel, en het dalen van de omzet 😉
nht8040
@ eppie dat denk jij. Hier hebben er al genoeg dealers geprobeerd.(fendt en jd) om ons hun merk te doen kopen hoor. dus goeie overname prijs. kwalitatief is nh mis niet de top, maar kwa service en klantendienst wel hoor. (toch bij ons)
eppie
Hoe bedoel je elk merk heeft verlies gedaan?
nht8040
Ja, wel een paar weken gelden stond er hier nog op TF dat de groep waar fendt en mf in zit.verlies heeft geleden dit kwartaal en dat dit zich zal voor zetten het volgende kwartaal.
tov dat het bij nh weer beter ging gaan na dit ook velieslijdende kwartaal.
elk merk lijd verlies is deze crisis.
fendt-412
Dat is heel wat anders als marktaandeel. maandag even opletten bij de les economie 😉
nht8040
Heb geen economie lol. en weet heus wel hetverschil tussen marktaandeel en verlies.
KHD Deutz-Fahr
Idd Fendt-412 😃.
eppie
Tja ik denk dat op het moment alles in de mechanisatie wel een dipje heeft ja
nht8040
Zolang er maar genoeg verschillende trekker merken bestaan kan het mij allemaal niks schelen wie met wat rijd. Zo zijn er af en toe nog eens van deze leuke discusies 😄
fendt-412
Wat praat je dan? Alle merken hebben verlies van marktaandeel? dus dan is er opeens een gat?
Gaat om de verhouding tegen over elkaar.

Verlies draaien ze zowat allemaal. Fendt is zelfs nog met de prijzen gedaald. Er wordt gewoon niet genoeg verkocht. Boeren wachten nog even af, en groot gelijk hebben ze.
HekmanCase
Ik geloof dat deze discusie eens en voor altijd eindeloos blijft 😃
KHD Deutz-Fahr
Redrock zit in de problemen, en AGM is pas failliet gegaan.
nht8040
In belgie zijn er dit jaar maar iets van een 500-1000 trekkers(nieuwe) verkocht. dacht ik ergens gehoord te hebben. van alle merken te samen. dus goed gaat het zeker niet.
KHD Deutz-Fahr
@NHT8040

Genoeg trekker merken/fabrikanten? Er zijn er al helemaal niet zoveel meer, hier een lijstje:

Deere
CNH
Agco
SDF
Claas
Argo
nht8040
Ja er zijn er al een paar weg maar in elke van die groepen zitten elke apart nog een paar merken zoals cnh(nh,styer,case), agco( fendt,mf,...) zoals deze 6groepen maar blijven bestaan. wel beginnen al de trekkers binne dezelfde groep wel akelig veel op elkaar te lijken tegewoordig.
KHD Deutz-Fahr
Echt waar joh, nou dat wist ik niet 😃.
Valtra-Fordpower
Gelukkig lijken Valtra en Fendt nog niet op elkaar! 😃
fendt-412
Argo stelt ook niet veel meer voor in west europa.
het lijkt erop dat Laverda ook nog over wordt genomen door Agco, omdat ze bij hun nu ook al combines maken.
Landini en MC zie je ook vrijwel nooit.
nht8040
Ja laverda is voor 50% overgenomen door agco als ik mij niet vergis.
Zie je niet zo veel rijden in belgie weet niet hoe dat bij jullie zit.
KHD Deutz-Fahr
@fendt-412
Agco heeft al 50 procent van de aandelen van laverda. Het LMB bij ons in de buurt, moest McCormick gaan verkopen, om het Kuhn dealerschap te behouden. McCormick en Kuhn zitten bij de zelfde importeur, vandaar. Maar er zijn er in drie jaar tijd nog maar vier van verkocht 😃.
fendt-412
Datsoort grappen krijg je dan idd als je van een concern wilt leveren.
Fendtdealer waar wij bij zitten staan ook meestal meer MF's in de werkplaats, bij een MF dealer in de buurt is een overname niet helemaal vanzelf gegaan en heeft ze klanten gekost.

Maar als een klant percee een kuhn machine wil, dan kan een dealer dat toch wel regelen lijkt mij? zijn ze daar zo moeilijk in? Of wil kuhn dan dat dat bij hun eigen verkooppunten wordt verkocht?
Cormick zie je hier nooit meer, of het moeten al 15jaar oude zijn.
maartendankers
Kost ook geld als zon Dealer maar 4 trekkers verkoopt van MC cormick in 3 jaar 😛

En idd robert als wij nu naar Ottobarkhuis gaan of naar everts en we willen een bepaalde machine kopen dan zorgen zij dat ie erkomt en daar doen ze niet moeilijk over.
fendt-412
Dat lijkt mij ook ja. Wordt natuurlijk wel anders als je JD wilt kopen bij ottobarkhuis 😛

Met machines licht het wel anders denk ik, onze dealer houd ons ook wel te vriend denk ik, er valt altijd wel wat te regelen, alleen goedkoper zal het er niet om worden denk ik.
maartendankers
Ja dat klopt 😛

Maar net als toen wij de schuitemaker en de monosem maiszaaier kochten, dat deden we allemaal via barkhuis.
HekmanCase
Hier in de buurt zit ook een mc cormick dealer, heeft in de laaste 1.5 jaar maar 1 nieuwe trekker verkocht 😃
fendt-412
Is ook wel een schiere kerel. Hebben ooit nog eens een kiepertje bij hun gekocht. Had hij 20vaia kiepers uit italie laten overkomen. Is nu ook wel aanvervanging toe, totaal gaar 😛
Spreken hem verder nog wel eens op een beurs ofzo, maar hij heeft het netjes voor elkaar!

Met fendt trekkers heeft hij nog wel aardig wat concurentie vanuit duitsland ofniet? lopen aardig wat Fendt trekkers in de veenkolonien die uit duitsland komen, bij kameraad hebben ze ook claas trekkers bij een duitse dealer weg, en dat scheelt nog aardig wat.
maartendankers
Ja hier lopen ook wat aardig fendts die bij wittrock vandaan komen.
fendt-412
Hier in de buurt bij sommige loonbedrijven ook nog wel. Klasgenooit heeft ook Claas trekkers bij Wittrock weg.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot dat vershil is.
En kwa service zit je ook niet verkeerd bij die duitsers, die lui hebben er wel verstand van en zijn ook niet benauwd om vieze handen te krijgen.
maartendankers
Toen wij 10 jaar geleden onze 6510 bij greving kochten in duitsland zat er meer dan 10 mile verschil in kwa prijs. en met de 8270R waren ze in eerste instantie ook een stuk goedkoper.
fendt-412
Dan is het de moeite nog wel een keer waard 😛
Hoezo niet weer voor hun gegaan dan? service? Of werden de opties weer veel duurder?
KHD Deutz-Fahr
@fendt-412
Maar als een klant percee een kuhn machine wil, dan kan een dealer dat toch wel regelen lijkt mij? zijn ze daar zo moeilijk in? Of wil kuhn dan dat dat bij hun eigen verkooppunten wordt verkocht?
Cormick zie je hier nooit meer, of het moeten al 15jaar oude zijn.

Ons LMB was al jaren Kuhn dealer, wilden ze dat behouden, dan moesten ze van Reesink ook Cormick gaan verkopen. Die vier trekkers die hier lopen zijn allemaal door Inter liefhebbers gekocht, maar die vier werden in het eerste jaar verkocht, nu is er al twee jaar geen enkele Cormick meer verkocht. De zoon van de baas doet de verkoop daar, toen bekend werd dat Cormick bij Landini gebouwd ging worden, wilde niemand ze meer 😃.
Als je perse een machine van een ander merk wil hebben, kun je bij ons LMB ook terecht, zo heb ik wel interesse in een Lely hark, waar ze geen dealer van zijn, maar het is mogelijk, alleen hebben ze dan weinig reserve onderdelen op voorraad. Verder verkoopt ons LMB Deutz-Fahr en Zetor, ons LMB is al 40 jaar dealer van DF, en de hele buurt is lichtgroen.

Trekker in Duitsland kopen word een lastig verhaal voor mij, woon 15 kilometer van Amsterdam af, dus dat word iets te lang rijden voor een service beurt 😃.
guy
@ KHD, als je dat echt wil, zullen ze je dat wel verkopen, hangt er vanaf bij wie je bent... de ene gaat dit direct doen, en de andere zal eerst zijn eigen merk aanbevelen. Mar het kan 😛

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
145
DEELNEMERS
32
WEERGAVES
4