Hier een probleem waar ik niet uit kom. Betreft een dexta met een vacuumbrandstofpomp.
Bij het starten giert hij hoog in de toeren en bij het terugzetten van de gashendel reageert hij pas na een halve minuut. Ben je er dan niet als de kippen bij om het gas weer open te zetten dan blijft het toerental dalen en valt hij uiteindelijk stil. Ook bij het openen van het gas duurt het een behoorlijke tijd eer hij reageert. Wat een beetje helpt is de luchtinlaat afknijpen.
Het membraam vd brandstofpomp is inmiddels vervangen de luchtleiding nagekeken, de opvoerpomp is vervangen. De tank en alle filters zijn schoongemaakt en/of vervangen (inclusief luchtfilter) en het luchtfiltertje in de brandstofpomp.
Het systeem is helemaal ontlucht. De gasklep is voorzien van een nieuwe pakking.
En nog doet ie niet wat ik wil, wie heeft raad?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Werkt de regelklep in het inlaatspruitstuk wel goed?
Is je membraan goed soepel, misschien moet je de surge steller goed zetten zit achter op de trommel van het membraan.
Ik ga er vanuit dat op elke vacüuumpomp een zo een surge regelaar zit ??
Dan Richard zou het rubber te stug zijn of staat de pomp van tijd?
Zo heb ik ook een BMC aan de praat gekregen waarvan de regelstang vast zat.
En loopt nog steeds als een echte Nuffer.
regelklep is om te blazen zo soepel,
en ook de regelstang (ik neem aan dat je de stang in de brandstofpomp achter het klepje bedoelt) gaat prima heen en weer,
tankfiltertje is ook schoon net als het kraantje zelf, alle leidingen naar de pomp zijn doorgeblazen.
Ik zal morgen inderdaad de leiding van het vacuumstuk nog even controleren want omdat het een stalen leiding is ben ik er van uit gegaan dat het daarmee wel goed zou zitten.
Kan het ook aan de brandstofdruk kunnen liggen en zo ja hoe is dat te controleren?
Draai dat goede rotding eens los en houdt je vinger voor het gaatje.
Verandert de loop van de motor?
Maar ik heb het volgende gedaan om te testen. Leiding gedemonteerd en een dopstuk gemonteerd getaped, in een bak water en er vervolgens hoge druk proberen door te spuiten. Geen bubbeltje te zien.
Dan is de oorzaak toch gevonden: verstopte leiding.
Dus zit een dop op, logisch dat het niet bubbelt
Nee ik heb er een dop opgedraaid NA het demonteren. Vervolgens in een bak water onder druk gezet. Als de leiding lek zou zijn krijg je bubbels. Zelfde principe als het opsporen van van een lek in de je fietsband.
Ben niet de snuggerste op deze aardkloot maar ook niet geheel achterlijk
Maar toch wel snugger genoeg om de leiding zonder einddop door te blazen om de door mij vermeende verstopping uit te sluiten/op te heffen?