deutz motor f4l912 raar geluid

Hallo

ik heb een deutz 6507 met een 7206 motor f4l912
nu als die stationar loopt klappert er iets maar volgens loopt hij mooi. ik heb gisteren de carterpan los gehaald en kon niks zien.

weten jullie wat het is

gr stefan

Deel dit topic

Reacties

lindehydrocart30
''nu als die stationar loopt klappert er iets maar volgens loopt hij mooi''

als hij klappert loopt hij toch niet mooi? 😛
wat voor klapperen is het? echt hard ijzer op ijzer?, en waar komt het weg? verstuiverleidingen al eens stuk voor stuk losgedraait tijdens het lopen?. kan zijn dat er rommel in een verstuiver zit.
ardpassat
Geen uitlaatpakking kapot ? Ik zeg maar iets , is een beetje moelijk te zeggen.Misschien kun je een beeje duidelijker zijn?
sjonnies
@lindehydrocart30 volgas bedoel ik dan hoor je het niet het is alleen stationar aan de kant van de startmotor zit
RobDeutz104
Balansas bekeken?
sjonnies
@RobDeutz104 ja prima niks aan de hand ik heb toen de carter weg alles alles nagekeken en kon niks vinden
gdr
Kleppen stellen
sjonnies
@gdr is allemaal gebeurt en als er kleppen niet goed staan hoort tie volgas ook de tikken het komt lager van daan
steyr 9087
Meschien de brantstofpomp iets kapot vanbinne
sjonnies
@steyr 9087 is goed is 2 maand nagekeken
steyr 9087
Heb je geen plaatwerk of de accu los zitten dat dat gewoon lawaai maakt
stefaanp
Brandstofpomp iets verdraaien
sjonnies
@steyr 9087 nee het komt van de motor vandaan
steyr 9087
Maar een goeie deutz moet ook rammelen net als een ford maar die moet olie lekken 😃
sjonnies
@stefaanp hoezo hij staat goed
sjonnies
@steyr 9087 haha maar dit is niet goed
Deutz-5006
@sjonnies

Kan je nie ff een filmpje maken oid, word et misschien duidelijker.
sjonnies
@Deutz-5006 zou wel een keer het komt aan de kant van de starmotor net onder de cilinderbussen
weurding
Is het niet de priceas, bij een 8006 hoor je die ook alleen rammelen bij stationair toerental
sjonnies
@weurding wat is daar mee is zou die beschadigd zijn ik heb de trekker half jaar geleden door midden gehad en de toplager en kurkaskering vervangen
stefaanp
Zelfde lawaai als je je koppeling indrukt?
sjonnies
@stefaanp weet ik eigelijk niet, niet zo opgelet
stefaanp
Voetkoppeling en cardankoppeling kan een resoor zijn die gebroken is of buteé
RPCounty
@sjonnies Neem maar van mij aan dat het wel degelijk de balansas is. Gewoon demonteren, en met een dekplaatje het oliekanaal afdoppen. Wij hebben dit al meerdere keren meegemaakt. en niet bang zijn voor trillingen, want in de meeste industrie 912 motoren zit hij er niet eens in. Als je maar zorgt dat hij niet meer dan 2300 toeren maakt, gaat hij nog jaren mee. beproefde methode.
weurding
@sjonnies bij de 6 cilinder gingen ze klapperen als ze ruim waren, bij een beetje gas ging het geluid weg
sjonnies
@RPCounty maar zonder balansassen scheurt je de koppelingshuis door midden
sjonnies
@weurding die as loopt toch door het toplager
RPCounty
@sjonnies ja in je dromen misschien. dat gebeurt echt niet. bangpraterij.
sjonnies
@RPCounty ik heb het net tegen me pa gezegd en die zei dat we vroeger een 5506 zonder balansassen maar met dat ding was niet te rijden
weurding
@sjonnies jazeker, maar bij die zf bakken ging hij klapperen op de spibanen, heb het echter nog nooit bij een 4 cilinder gehoord, maar ik zit er ook niet dagelijks in, denk dat rpcounty je er meer over kan vertellen
RPCounty
@sjonnies hoe weet hij zo zeker dat er geen balansas in zat dan? die zit standaard toch echt wel in een 5506
sjonnies
@RPCounty was een 5505 maar hoorde je zo
RPCounty
@sjonnies 5505 heeft ook gewoon een balansas. deze 812 motoren hadden ze gewoon standaard.
sjonnies
@RPCounty oke maar deze had het niet
RPCounty
@sjonnies tja, dan moet je het zelf maar weten.ik zit nog maar 25 jaar in deutz dus zal het dan wel verkeerd hebben.
sjonnies
@RPCounty mee oom zei het die heeft er wel verstand van maar er was wat mee gekloot met de trekker maar het was zeker dat er geen balansassen in zaten orgineel wel

maar wat zou met mij trekker kunnen zijn
+1
RPCounty
@sjonnies geen idee vraag je oom dan maar.
ramrod
Quote @RPCounty:
geen idee vraag je oom dan maar.

Lol!
En groot gelijk
b450
Haha stellen ze een vraag.... kunnen ze het antwoord niet verdragen!
KubotaB6001
@RPCounty De F4L812S in de D5005 heeft geen balansas maar in de D5505 wel heb ik me laten vertellen, klopt dit?
RPCounty
@KubotaB6001 in de D 55 zit hij sowieso wel. heb er vandaag nog 1 in mijn handen gehad. dan zou je toch zeggen dat er eigenlijk in de 5005 ook 1 zou zitten.
old man jose
PCounty]
Dit zijn ze de wijsneuzen Richard + 100
KubotaB6001
@old man jose ik stel toch maar gewoon een vraag...
KubotaB6001
@RPCounty Ja, ik heb ze nooit open gehad maar als de 712 het heeft zal de 812 het ook wel hebben.
RPCounty
@KubotaB6001 denk niet dat die vorige reactie op jou sloeg. waarom wou je dit weten van die 812 S?
KubotaB6001
@RPCounty Gewoon interesse omdat ik zelf een D5505 heb, die heeft een balansas dat weet ik zeker, maar ik dacht dat de D5005 iets meer teruggeschroefd was aan de pomp en zonder balansas.

(En in mijn notificaties stond een vermelding naar mij van hem)
RPCounty
@KubotaB6001 laten we het gewoon leuk houden, we kunnen allemaal wat van elkaar leren. daar is een forum toch voor? was trouwens een D55 met 812.
KubotaB6001
@RPCounty Ahzo, maar de D55 heeft de gewone F4L812 met ook 52pk zoals de F4L812S in de D5505. Als het dus noch balansas noch vermogen is dan weet ik eerlijk gezegd helemaal niet wat het verschil is tussen de F4L812 en F4L812S...
RPCounty
@KubotaB6001 de cylinderkoppen zijn anders. de verstuiver van de 812 dicht op de rand van de houder af met een koperen ring. de 812 S dicht op de neus van de nozzle af met een brandplaatje. dacht zo uit mijn hoofd dat de 812S 48R koppen heeft.
KHD Deutz-Fahr
@RPCounty

Respect voor je kennis van zaken 😄!!
Daanfordje
@steyr 9087 een echte ford moet roken en lekken 😛
ronald-deutz-fahr
Wat is een balansas precies? 😳
jmos
@ronald-deutz-fahr
ik dacht een extra as in de motor om de onbalans van de krukas oid tegen te gaan. dus om het trillen te verminderen.
fendtinterfan
@ronald-deutz-fahr en bij een johndeere zijn het er meestal 2

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
53
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
24