Hoi allemaal,
Ik ben hier vrij nieuw, en zou jullie hulp goed kunnen gebruiken. Ik wil graag een Claas Arion 640 van rond de 2000 uur kopen (nog niks op het oog hoor). Nu vroeg ik me alleen af, hoelang gaan deze trekkers mee (aantal uren, bij normaal gebruik), en waar moet je op letten bij de aankoop van zo'n trekker. Trekker moet vooral gaan spitten en frezen.
Bij voorbaat dank,
TulpenClaas
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
bediening in armleuning, computer, electro ventielen etc etc. Moeite waard om je erin te verdiepen voordat je iets koopt.
Waarom vind je die Carraro assen prut?
Omdat de keeringen eruit vallen.
@The Fox geveerde hef ?
Er uit vallen? Bedoel je vaak lekkage?
Ah, ok. Ik zou zelf nooit kiezen voor de geveerde vooras ivm onderhoud, smeren en slijtage van de pennen en bussen. Maar dat ligt er ook aan wat voor werk je doet natuurlijk.
Precies. Nieuwe keeringen monteren die er dus niet strak genoeg inzitten. Prutsen en weer snel lekkage.
Over die voorasveringen heb ik ook al gehoord dat ze wat onderhoud vragen, omdat ze veel smeernippels hebben, maar dat de bussen snel slijten heb ik nog niet gehoord.
Cebis uitvoering geeft je ruimere instelmogelijkheden zoals: boordcomputer, elektrische ventielen, kopakkermanagement. Moeite waard om te overwegen.
Precies. Nieuwe keeringen monteren die er dus niet strak genoeg inzitten. Prutsen en weer snel lekkage.
Voor zulke meedraaiende keerringen is het raadzaam te zorgen voor een passende montagebus, zodat de keerring niet uit het fatsoen wordt getrokken bij montage
Verder is de juiste olie erg belangrijk. Toen MF begon met die geveerde Carraro had de dealer waar ik toen werkte een klant die krap aan 200 uur met de grote keerring van de eindvertraging kon. Na veel overleg (lees gezeur) adviseerde de importeur de eindvertragingen af te vullen met 85W140 ipv 80W90, maar toen hebben we daarentegen juist afgevuld met dunne transmissieolie, en dat was de oplossing van het hele probleem..
Hahaha, ja dankjewel.
Je verdere opmerkingen in dit topic zijn uiteraard geheel in lijn met je werk, immers wiens brood men eet diens woord men spreekt.
Je vergeet er eentje, de Schlüter Euro Trac