Hallo tfers,
Ik was net op m'n shibaura het gazon aan het maaien, tot dat hij begon te trillen en de motor langzaam uitviel. Later bleek dat de diesel op was. Ik heb diesel bijgevuld en een paar keer proberen te starten,maar dit lukte niet. Weten jullie dit misschien op te lossen of heeft iemand hier ervaring mee???
Alvast bedankt,
Renaultmffan Harrie
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
En het mooie van alles is, het bespaart je veel ellende....
Vooropgesteld, hoe het bij een Shibaura zit weet ik niet.
Kwestie van logisch nadenken/redeneren en stap voor stap het brandstofsysteem langs gaan.
Vanaf de tank zal de brandstof naar een filter gaan. Het filter zal vollopen als de lucht er uit kan. Hiervoor zal er een schroefje op het filter zitten (hoogste punt). Vervolgens moet de leiding naar de brandstofpomp vrij van lucht. Dai kan door de leiding iets los te draaien en dat hierdoor de doorstromende diesel de lucht er uit stuwt. Door dan de verstuiverleidingen (boven bij de verstuiver) iets los te draaien kan al doorstartend de brandstofpomp en de verstuiverleidingen ontlucht worden. Als alle verstuiverleidingen diesel "zweten", dan de leidingen vastdraaien en een startpoging doen.
Als het zo lukt, hebben we geluk. Het kan echter zijn dat op de brandstofpomp ook een ontluchtschroefje zit welke beslist los moet zijn geweest maar daaar is zonder afbeelding niets van te zeggen.