Hallo,
Op mijn brandstoffilter heb ik een onderaan een moer die ik af en toe open doe om het water die in de brandstoftank zit, weg te laten lopen. Echter merk ik dat er bijna nooit water uit komt terwijl ik wel al gezien heb dat bij regen er een beetje water via de vuldop in de tank komt. Gaat dit ergens anders naar toe (daar heb ik schrik voor) of maak ik me zorgen over niets?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Juist, je moet de oorzaak oplossen. T kan zo makkelijk zijn soms, nietwaar?
Al rijdend, dan klotst zo'n laagje water gewoon met de diesel mee en kan zodoende ook door het kraantje stromen.
Door de spiritus onstaat er een chemische reactie tussen het water de brandstof en de spiritus.
Als je het laat zitten het water heb je wel kans dat je tank door roest van binnen uit.
Onder het gaatje in de tankdop zit een plaatje welke de hele tankopening overlapt. Eventueel inlekkend water loopt daardoor buiten de tankopening langs.
( Er klotst bij volle tank ook geen brandstof naar buiten).
Eigenlijk vraag ik me ook af waarom de tankdop bovenaan zit bij vele tractoren en niet zijdelings zodanig dat regen geen impact heeft maar dat is eerder een filosofische vraag.
Als de dop aan de zijkant zit en lek is, kan er ook regenwater in de tank komen hoor. Daarom is een goede dop belangrijk.
Veel groter venijn geeft condenswater uit de in de tank aanwezige lucht. (Niet voor niets is het advies op het eind van de werkdag de tank te vullen).