Beste tf'ers
We zijn bezig met een fendt 309 vario
maar we rijden nu een case 845 xl plus 16 jaar dus er
moet iets anders komen maar nu is de vraag wie heeft ervaring met fendt met voorasvering en tms en hoe dat bevalt
brand los zou ik zeggen
mvg gijs
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
voorasvering rijdt gewoon stukken beter, ook ideaal op zandpaadjes ect.
en tms is ideaal met het gewoone boeren werk, gas geven en daar gaat die niks geen geknooi
TMS heb ik geen ervaring mee, schijnt erg makkelijk en goed te werken. Ik weet niet hoeveel transport jullie ermee doen, als je het bedrag te hoog vind zou je zelf ook nog altijd laag in toeren kunnen gaan rijden.
Maar het lijkt mij erg mooi werken. Als dat vario eenmaal onder de knie hebt wil je niet weer anders.
Je schaft zon trekker aan voor minstens 10jaar, dan moet je het ook in 1x goed doen.
Met zon 300vario zoek je dan wel in de goede richting!
ik zou zobieso wel de voorasvering gaan verschil is echt te merken hebben zelf de fendt met voorasvering en de jd zonder maar dat verschil merk je echt goed
en dan tms zou ik gewoon even bekijken en meer info over vragen als ik jullie was
Lijkt me ideaal, zou er bij een nieuwe ook zeker wel opkomen.
Waarom zou je het koppelingspedaal niet mogen gebruiken in een vario? tegen mij is gezegd dat dat helemaal geen kwaad kan?
als je bij ons op het werk tms op een 300 serie laat zetten dan kost dat max 900 euro!
alleen op de andere vario's 400,700,800,900 die koste wel meer tusse de 2000 en 3000 uit me hoofd !
ook al heb je geen tms dan druk je m gewoon neutraal!
Voorasvering is een must have! Dat moet je zeker niet laten .
TMS kan het rijden alleen maar vereenvoudigen, je zult 't dan sneller leren is mijn mening. Je hoeft enkel het gaspedaal te gebruiken en de rem, lijkt wel een hydrostaat dus dat is een eitje. Maarja, ik ken jullie portomonnee niet, dus we kunnen hier eigk niet over oordelen, maar als ik je advies zou mogen geven: je koopt niet ieder jaar een trekker, dus je zult er niet slecht aan doen beide opties te nemen .
-Stoelschakelaar + inbouw
-Sticker TMS op de motorkap
-Programmeren met laptop.
Kost niet veel en zeker nemen! Ideaal.
Voorasvering zou ik alijd kopen, heb je een hoop gemak van en je werktuigen blijven ook beter heel. Neem ook de optie cabinevering mechanisch, dan krijg je schroefveren en schokdemper in plaats van rubber blokken. Kost ook niet zo veel maar het werkt super!
hoezo een kale kip
Bij DeVor hebben ze er nog een paar staan moeten ze dit jaar nog van af, dat wordt dan onderhandelen met een goede inruilprijs voor de Case.
Mengeledriver - 1 uur geleden
TMS op een 300 vario bestaat uit de volgende onderdelen
-Stoelschakelaar inbouw
-Sticker TMS op de motorkap
-Programmeren met laptop.
& kan het geen kwaad dat je met voorlader voorasvering aan hebt? heb al eens gehoord dat je met werktuigen in de fronthef & voorlader er op hebt beter geen voorasvering aan kan doen?
Mijn buurman heeft ook een zeetor met een geveerde vooras, hij vind het ideaal met aanrijden van de maiskuil.
hij heeft ook een keer fort gehad met een geveerde vooras, maar die lekte erg. Maar missschien dat ik dat al een keer vertelt heb
TMS is: je gaspendaal verandert in een rijpendaal dat wil zeggen dat je met je rechtervoet niet het motortoerental bepaalt maar de rijsnelheid. de max ingestelde rijsnelheid wordt bereikt bij voledig ingetrap RIJpendaal. deze functie kan uiteraard ook uitzet worden.
dit even voor de mensen die niet wisten van TMS was