Case ih 1056 xl

Heeuy,

ik heb een 1056 met elektronische vierwiel in schakeling. maar nu als je op laag toeren of statoinar motortoeren rijdt springt volgens mij de 4 wiel er op. dat is volgens mij een kwaaltje bij deze types waar kan ik zon pomp aan komen of kan je deze laten reviseren. ik weet niet percies hoe het zit maar wat moet er veel kans aan vervangen worden?

bedankt alvast groetjes Rens

Deel dit topic

Reacties

unipower
Klopt komt wel meer voor 😉 alleen ik weet niet hoe je dat kan verhelpen
inter-Eric
Even de druk meten dacht dat die 18 bar moest zijn,dan weet je meer,zoon pomp vervangen is nogal wat werk,normaal doet ie dat aleen als je de koppeling intrspt,dan gaat de druk van het systeem en schakelt hij in
houthandel1056
Wel voldoende stroom? bij lage of geen spanning schakelt ie die 4wiel in
case1455fendt924
@houthandel1056 ja binnen laat ik er naar kijken want ooit blijft die ook een beetje op de rem hangen maar dat moet ook nog verholpen worden omdat wat alles aan moet sturen van de rem mischien de spanning ofzo niet klopt zeiden ze
IH214d
Als je remt schakelt ie ook in. Weet niet precies hoe het zit, maar kan iid wel met spanningwegval te maken hebben.
En is inderdaad een kwaal, en het jankt zo, en vreet banden.
DaanHaar
@case1455fendt924, de beschrijving die je geeft past bij een versleten pomp. Deze pomp zit in de versnellingsbak, voorzover ik weet is revisie financieel niet interessant. Wat ook kan is dat het koppeling pakket de oliedruk laat lopen. Om één en ander uit te sluiten is het verstandig de druk te laten meten maar dan wel bij bedrijfstemperatuur. Als het aan de pomp ligt kan het nu ook nog zo maar zijn dat bij een koude trekker de 4wd bij lage toeren wel uitschakelt, de olie is dan iets dikker waardoor hij dan nog net genoeg druk opbouwt.
case1455fendt924
@IH214d nee maar het is vooral als je hem achteruit om draait op de stoep dan vringt het veel en vooruit ook en dan geef je wa gas dan zie je hem van de vierwiel af springen maar hij lekt okk een beetje waar de vierwiel zijn eigen in schakelt dus daar kan hij okk goed druk ver liezen
case1455fendt924
@DaanHaar hij lekt okk een beetje waar je hem in schakelt dus daar kan die mischien al druk verliezen maar volgens mij kan ik gewoon sloop of nieuwe onderdelen nog aan komen
inter-Eric
@case1455fendt924 als je de koppeling intrapt valt de druk ook weg!!! en schakelt dus de 4wd in!
case1455fendt924
@inter-Eric ohw kan wel maar als je rem schakelt die ook in
inter-Eric
@case1455fendt924 dan schakeld hij ook in,dit heeft met stroom te maken,start hem maar eens,rijd een stukje,trap al rollend de koppeling in en draai je stuur der haaks onder,zet hem neutraal en laat de koppeling los,tel tot 3 en dan kun je zien dat hij weer uitschakeld
case1455fendt924
@inter-Eric okee bedankt zal morgen is is proberen want iemand zie ook als hij er op springt moet die lamp van de schakelaar ook beginnen te branden
inter-Eric
@case1455fendt924 bij het koppelen niet,dit werkt niet met stroom,de pomp zit in de versnellingsbak na de koppeling dus schakeld uit en de druk valt weg waardoor je 4wd weer inschakeld,bij het remmen gaat er een stuurstroompje naar een relais,die schakelt het magneetspoeltje dat boven op het oliefilter,links onder je trap zit en zorgt ervoor dat de druk wegvalt,bij inschakelen met de knop gebeurd precies hetzelfde
case1455fendt924
@inter-Eric maar als de druk te laag is dan is die toch ook in bak te laag en wrm brand dan niet da lampje dat de bak niet smeerd ?
inter-Eric
@case1455fendt924 die sesors willen wel eens kapot gaan, bij mijn 9 gaat hij wel branden statienair bij warm weer een een warme bak,toen zijde ze mij zolang de 4wd nog goed uitschakeld is der niks loos,als je het niet vertrouwt moet je de druk meten.
case1455fendt924
@inter-Eric ja ik zal eerdaags is de druk.laten meten dan weet ik meer want toen we hem kochte lekte die nergens en nu naar paar weeken wel voort dus daar kan het okk aan ligge maar ik zal hem keer goed na laten kijken
inter-Eric
@case1455fendt924 hij lekt in de midden waar de as uitkomt? lang stil gestaan toevallig?
case1455fendt924
@inter-Eric zou kunnen ik heb um nu ook pas 2 maanden
inter-Eric
@case1455fendt924 heb zelf hetzelfde gehad,mijn 9 heeft der ook 2 jaar niks staan te doen,groote kans dat die wel ergens gaat lekken
case1455fendt924
Ja hij lekt nu ook dus daar zal die dan wel druk ver lies hebben denk ik of dat hoop ik want zon pomp ver vangen zal prijzig zijn
inter-Eric
@case1455fendt924 prijzig,tja wat is prijzig, meen dat die iets van 800 euro kosten,aleen dat is nog nioet het ergste,je cabine moet der dan ook af meen ik,maar alstie bij de as lekt is het geen druk verlies,hier zit je versnellingsbak olie achter
case1455fendt924
@inter-Eric ohw okee ja ik doe het zelf toch niet want heb de kennis niet ervoor
inter-Eric
@case1455fendt924 had ik 3 jaar geleden ook niet, hoe langer je hem hebt,hoe meer kennis je der van krijgt
case1455fendt924
@inter-Eric ja ik had eerst een 844 xl plus maar ook wenig zelf aan gesleutelt
inter-Eric
Heb je je probleem gevonden?
case1455fendt924
@inter-Eric jaa ware allemaal rotzooi aan relais opgezet dus via de rem bleef de 4 wiel er op ofzo

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
4