Illustratie van:

International 1086 - later in bouwen van Gloeispiraal

Hallo,

ik heb een IH 1086 en deze start nu met deze omstandigheden niet zo heel graag, nu zit er wel een ether pompje op maar die doet het nu niet, nu kan ik die wel maken maar ik zat er eerder aan te denken om er een gloeispiraal in te bouwen,
nou wou ik jullie vragen of jullie daar ervaring mee hebben om een gloeispiraal Later in te bouwen in een trekker die Standaard GEEN gloeispiraal heeft,

Deel dit topic

Reacties

Valtra-Fordpower
Wat ik wel weet, is dat er motorverwarmings systemen bestaan, een apperaatje op 230V 50Hz die je koelwater alvast voorverwarmd. zijn te krijgen bij kramp. 😉
Wardcase
Ja dat klopt bij mij in het blok zit er standaart al een maar die is 120 V maar dat zit in een vriesplug dus die is nog wel te vervangen, maar ik heb hem nu tijdelijk in een oude boxenstal staan en heb ik zo geen stroom en hij staat ook af en toe buiten en daar wil ik hem dan ook graag starten
Valtra-Fordpower
Bij weten heeft Machineman een vlamstart in de inlaat, misschien dat jou inlaat ook een stukje versteviging voor heeft, dat zou dat misschien kunnen.
Dr Fendt
Even een nutteloze reactie tussendoor:P
Inter start niet in de winter, dus waarom gloeispiraal d'r in bouwe?
Wardcase
Omdat als hij warme lucht binne kijgt hij wel start 😃 hij gooit hem redelijk snel rond en er komt wel witte rook uit
PatrickZ
Hmm die 1086 die we op het werk achter in de schuur hebben staan paar x rond en hij doet het.... als je de accu maar zwaar genoeg hebt goed wat stroom er op !!!
Wardcase
Ja achter in de schuur maar hoe koud word het in die schuur? en ik heb er 2 accu's op staan van 95 Amp en 740 koud Amp elk dat moet zat zijn voor die trekker het is pas begonnen dat hij niet starte toen het vroor
95 amp is toch niet zo veel voor zoon trekker ?
How, ??n keer te veel 😉
PatrickZ
Die schuur is niet geisoleerd.... maar zet sluit er nog is een accu bij aan dan die dingen vragen nog wel wat hoor
in welke versnelling sleep jij dan ik 2laag maar ik moet er nog wat meer pk's uit halen moet ff iemand hebben die weet hoe die pomp werkt want opdraaien bij mij wil zo 1,2,3 niet lukken 😄
Wardcase
Ik doet het bij de mijne nog niet opdraaien doe ik denk pas bij TT of de 1e wedstrijd nog niet dat zie ik dan wel, maar ik heb hem nog niet aangetrokken gehad, ik heb hem nog maar 2x met een andere trekker en startkabels maar ik kan als hij koud is niet zo snel mijn koppeling in trappen omdat die hydraulich bekrachticht is,
Wardcase
Maar ik heb dan 2x 95 amp
1046
Heb je nog 2 x 6 v dan????????
Wardcase
Nee 2x 12V paralel

in een paralel schakeling blijft de spanning gelijk aan een accu en de Stroom word bij elkaar opgeteld
PatrickZ
Hah jaah dat zal wel jaah dat die koppeling zwaar intrapt dat is bij mij net zo hoor goed voor de kuiten ! doet je hi/lo het nog wel dan onder zware belasting ik sleep ik de 2laag rond de 6/7km met michelin's xm108 dikke cm profiel
Machineman
Valtra-Fordpower...." bij weten heeft Machineman een vlamstart in de inlaat" Jah sterk spul Fisherman´s Friend!! Je bedoelde zeker in de 1055??
Wardcase
Hoe heb jij dat dan met de velgen gedaan patrick andere velgplaat of de velg zelf verbreed
PatrickZ
Gewoon de zelfde velg nog maar die was breeder... hebben ze al x verbreed denk ik maar als je echt wat wilt moet je van die klossen kopen kun je op de steek as schuiven en dan kun je er een normale velg er aan bouten... is ook wat lichter
Wardcase
Ja maar ik heb na gevraagt en die klossen die kosten wel wat
PatrickZ
Jaa die kosten ckr wel wat.. moet je meinderts ma in tiel ff vragen joh of een andere slooper
Wardcase
Oke zal eens opvragen
PatrickZ
Vragen kost nix... ff wat op tracktorpulling.nl zetten dat je die dingen zoekt zijn er zat je moet gewoon ff geluk hebbe
Wardcase
Klopt
ik heb net een mailtje gestuurt naar usa tractors en parts en naar agri-parts
velsje
Toevallig heb ik gister tijdens werk ook een gloei spiraal in een 856xl in gebracht. werkt perfect
hij had eerder met dit weer moeite met starten na na gister is dat verleden tijd

kost iets van 100 euro maar dan heb je ook wat, het hele blok blijft iets van 60 graden, en is nu ook starten en lopen. ik raad het je ook aan om te doen.

dit werkt dan door een stekkertje die je aan die gloeispiraal doet en die moet je weer in het stopcontackt doen( aan de 220)
Wardcase
Maar op een 856 zit dat toch eigenlijk standaart op?
velsje
Ik bedoel eigenlijk zoon spiraal dat je op het koel systeem zet, in het koel water
Wardcase
Oke zo die moet ik er dan een andere in zetten op 220 maar hoelang duurt het dan voordat hij warm zat is om te starten?
velsje
Gewoon savonds stekker in stop contackt na gebruik, en volgende dag is je blok warm, kan dus ook meteen volgas aan het werk.

maar met een uur of 3 kun je aan het blok al wel voellen dat hij warm word
Wardcase
De mijne staat ook wel eens snachts buiten dus dan weet ik niet of dat alles is zo snachts in het stopkontact
Schluterfan
Mijn Inter 644 start ook slecht in de winter, en die heeft wel voorgloei, maar da helpt nie, dat ding krijg je nie weg zonder startpiloot... Die zooi is wel verslavend, maar in de zomer heb ik het gelukkig niet nodig! Maar ik raad het NIET aan om dit te gebruiken.

Van het type trekker die je hebt ken ik bitter weinig, zit daar een lijnpomp op? Anders kan je met het opvoerpompje 3 keer brandstof inspuiten. Een Schlüter heeft ook geen voorgloei, en als die niet direct weg willen helpt dit wel, misschien bij de jouwe ook.

Greetz,
Valtra-Fordpower
@ Machineman, Dat klopt toch? in de 1055 idd 😉
hoe bedoel je sterk spul? Dat het goed werkt? 😄
Machineman
@ Valtra-Fordpower... Ik dacht datje bedoelde dat ik persoonlijk een vlamstart had.. 😃 hahahaha. Heb de 1055 vandaag gestart, althans geprobeerd. Trok telkens de accu leeg, ook gloeien met de acculader, zelfs de vlamstart geprobeerd, maar de lucht was gewoon VEEL TE KOUD!! Effe (+/- 15min) de föhn van ma in de luchtinlaat gehangen, snuifje startpiloot en de 2de keer sloeg die AAN!! Wat een geluidje 😃 😃 😃 na effe draaien diverse functies geprobeerd, lekkages gecontroleerd of ze dicht waren etc...en een keer volgas 😃 HA prachtig!!
Valtra-Fordpower
Jij persoonlijk een Vlamstart?? 😃 wist ik niet :lol:

Niet gefilmd zeker?? vind zulke start filmpjes altijd wel mooi. 😄

Was het trouwens niet zo dat ie enkele weken terug al niet ff heeft gelopen?? Toen je orbitrol dr uit knalde... 😉
interrijder
Voor meer vermogen in een 1086 heb ik nog wel een brandstofpompje liggen met wat brandstof dan normaal te halen valt originele roterende pomp interresse?
hans ih
Normaal start een Amerikaanse IH trekker bij koud weer perfect zonder voorwarmen of ehter.Mijn IH 1466,start bij -15 opslag van de eerste toer al.
ossiej
Ik las dat je de Fohn van je ma gebruikte, Onze Inter (453) Wil ook niet starten met koud weer, maar ff met de Fohn van mijn zusje erbij en hij slaat echt METEEN aan....

Er zit wel zow'n gloeispirtaal in de luchtinlaat maar ik het het idee dat deze de lucht niet genoeg opwarmt....

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1086 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
36
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
4