Beste mensen,
Bij mijn trekker lekt er als de motor loopt diesel waar een van de verstuivers het blok in gaat. Het zit niet in de retourslangetjes. Zit er tussen de verstuiver en het blok een koperen ring die kan lekken? En kan ik dat zomaar loshalen ivm de hoge inspuitdruk.
Groeten
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Leuke oefening. Maar als de ring onder de verstuiver zou lekken zou de plek zwart beroet zijn en niet nat van dieselolie.
Of de verstuiver moet er zó los in zitten dat betreffende cylinder geen werkslag op kan bouwen. Hoor je misschien de compressielucht er ook uitblazen? Loopt de motor op 2 cylinders?
Je hoorde iets lucht weglopen, en hij liep niet mooi, maar wel op 3 cilinders. Ik heb het even uit elkaar gehaald, en er zat een hoop smeer tussen, maar het was niet helemaal zwart van het roet. Alles even schoongemaakt en terug gemonteerd, en hij loopt weer goed en lekt niet meer. Ik denk wel dat het raadzaam is om die 3 ringen nog even te vervangen toch?
Om wat voor trekker (motor) gaat het trouwens?
Het gaat om een international 633 met ongeveer 3000 draaiuren. Maar zou het niet handig zijn om die te vervangen om geouwehoer in de toekomst te voorkomen?
We hebben op T.F. vrijwel nooit topics over brandplaatjes en die 3.000 (brand)uren mag ook nog geen naam hebben.
Wel/niet vervangen kan beide geen kwaad.
Dan laat ik het mooi zo. Bedankt!