Hallo onze case zn cilinder kop is 2 maand geleden gereviseerd en hij had een tik in de motor. maar waar de verstuifer in zit (in een bus) was stuk die is vervongen nu is dat klaar. maar als we de trekker een halve minuut laten draaien zit er enorm veel druk in. is dat busje nu weer stuk of wat zou het kunnen zijn?
graag geen onozele reacties!
gr bartele
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
de compressie die je opbouwt lekt dan weg, dit gaat naar een koel kanaal waardoor de druk per arbeids slag oploopt.
En waar bazeer jij dat dan op??? de lucht compressor staat geheel los van het koelsysteem.
Bij VEEL druk in het koelsysteem komt het bij de compressie van de motor vandaan, of via de koppakking of via bronzen bussen die om de verstuivers heen zitten en in het ergste geval is de kop gescheurd.
De kop demonteren laten testen op lekkage (af laten persen) en als daar niets in te vinden is dan heeft de koppakking niet afgedicht.
Als je nou echt niet weet hoe een (international) motor in elkaar zit kun je beter niet reageren...
In de cilinderkop zitten bronzen bussen geperst die het koelsysteem afdichten, in die bussen zit de verstuiver gemonteerd, als de motor een keer warm geweest is kunnen die bussen gaan lekken en bestaat de kans dat de motor door z'n compressie druk lucht in het koelsysteem blaast waardoor het koelsysteem meer onder druk komt te staan dan normaal. (komt vaker voor)