Case 845 xl veel druk in het koel systeem

Hallo onze case zn cilinder kop is 2 maand geleden gereviseerd en hij had een tik in de motor. maar waar de verstuifer in zit (in een bus) was stuk die is vervongen nu is dat klaar. maar als we de trekker een halve minuut laten draaien zit er enorm veel druk in. is dat busje nu weer stuk of wat zou het kunnen zijn?

graag geen onozele reacties!

gr bartele

Deel dit topic

Reacties

8600_3055
Koppakking misschien
Axeor
Koppakking is een mogelijkheid, even de oliedop controleren op mayonaise. Als dat er op zit is het zo goed als zeker de pakking
bartele
Maar hoe kan dan dat er zo veel druk in het koel systeem komt?
Axeor
Dat weet ik niet precies.. Maar we hebben dat net een maand terug nog met een JD gehad. Als die even aan loop geweest was en je draaide daarna de dop los dan zat er een behoorlijke druk achter. Die verloor ook wel een liter of 3 koelvloeistof per dag.
henrif
Doordat je koppaking lek is.

de compressie die je opbouwt lekt dan weg, dit gaat naar een koel kanaal waardoor de druk per arbeids slag oploopt.
bruur
Die bus zit in een waterkanaal, dus best kans dat ie niet goed in z'n zitting zit. Dan lekt ie compressiedruk rechtstreeks in je koelsysteem. Hoeft niet de koppakking te zijn.
trekker_driver
Even een dom vraagje misschien, maar hoort er geen druk op het koelsysteem te staan? Bij onze inter 453 staat er ook heel veel druk op nadat tie gelopen heeft.
Traktor955
Cilinderkoppakking of cilinder gescheurd . Als je de dop van de radiator los maakt en de radiator vol water gieten . als je de tractor laat draaien en er komen lucht bellen uit de radiator komt die druk waarschijnlijk van je cilinderkop of is er een cilinder gescheurd .
Traktor955
Geeft die tractor een luchtcompressor ? Zoja dan kan daar ook het probleem zitten .
monteurtje
@Traktor955

En waar bazeer jij dat dan op??? de lucht compressor staat geheel los van het koelsysteem.
Bij VEEL druk in het koelsysteem komt het bij de compressie van de motor vandaan, of via de koppakking of via bronzen bussen die om de verstuivers heen zitten en in het ergste geval is de kop gescheurd.
De kop demonteren laten testen op lekkage (af laten persen) en als daar niets in te vinden is dan heeft de koppakking niet afgedicht.
Traktor955
Bij vrachtwagen is de luchtcompressor watergekoeld . Ik dacht bij tractoren ook . Als de bronzen bussen van de verstuivers gescheurd zijn kun je toch nooit druk op het water krijgen . Dan gaat er brandstof bij het koelwater en gaan uw water tube en o ringen opzwellen .
monteurtje
@Traktor955

Als je nou echt niet weet hoe een (international) motor in elkaar zit kun je beter niet reageren...

In de cilinderkop zitten bronzen bussen geperst die het koelsysteem afdichten, in die bussen zit de verstuiver gemonteerd, als de motor een keer warm geweest is kunnen die bussen gaan lekken en bestaat de kans dat de motor door z'n compressie druk lucht in het koelsysteem blaast waardoor het koelsysteem meer onder druk komt te staan dan normaal. (komt vaker voor)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
1