Fendt 305 LS - brandstofpomp op tijd zetten
Ik wil graag weten hoe ik de branstofpomp van mijn 305 LS op tijd kan zetten. Wie o wie kan mij misschien helpen
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 305 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dat doen ze allemaal daar waar het onderhoud aan de brandstofpomp wordt vergeten!
Bladzijde 81 van de onderhoudshandleiding: Olieverversen van de inspuitpomp.
Voer eerst het onderhoud uit zoals wimsumar zegt ;
Mocht je de pomp er echt af willen hebben ; pomp even merken op huis .
Ik denk dat dan de hydrouliek-pompen eraf moeten ; om vevolgens het tandwiel van de pomp te trekken ( konisch met spiebaan ; ook zullen er wel merktekens op de tanwielen staan; dus alles weer zo opbouwen ; als gedemonteert
Quote @305LSfan:
gooit de brandstof via de ontluchting er uit
Dat doen ze allemaal daar waar het onderhoud aan de brandstofpomp wordt vergeten!
Bladzijde 81 van de onderhoudshandleiding: Olieverversen van de inspuitpomp.
Klopt exact. Goed (laten) onderhouden is overhouden, al wordt het toch vaak vergeten
Gelukkig is dit 'vergeten' niet erg. Met een inspuitpomp die vol diesel zit kan niets gebeuren. Door het uitlekken ververst het automatisch en smering (hoe gering diesel dan ook maar smeert) blijft gewaarborgd. De ondraaglijke dieselstank wil dan nog wel eens helpen herinneren aan de verversingsbeurt welke eigenlijk om de 50 uur zou moeten plaatsvinden. Het is echter een vieze rotklus omdat aftap- en bijvulplekken niet bepaald op handige plaatsen zitten. Ik doe het gelijk met motorolieverversen.
Maar zo zal ook menig Fendt-trekker zich nog 'rot schrikken' als bijvoorbeeld het oliepeil van het hefinrichtingsblok wordt gecontroleerd/bijgevuld. Of, dat de vloeistofkoppeling na 5.000 uur nieuwe olie krijgt.
Ik beschouw het ook als drukfout maar in de handleiding staat echt 50 uur voor het oliebijvullen in het inspuitpomphuis.
Hydrauliekolie bijvullen is (afgezien van het miezerige gaatje) inderdaad goed te doen maar het mechanische gedeelte van de hefinrichting heeft op de achterbrug ook een eigen reservoir! Inhoud 2 liter met S.A.E.-80 en een controle/bijvulinterval van van 100 (honderd) uur (ook weer via lastig bereikbare plekken).
FOUT.
Als je het onderhoudsboek kunt vinden!
Daar heb ik nog nooit van gehoord. De hefas zit in het hefdeksel in hydrauliekolie en dit gebeuren wordt automatisch vanaf de hydrauliekolietank gevuld/ververst. Daaronder zit de versnellingsbak met z'n eigen olie.
Toch klopt het wat Wimsumar zegt ; de hydrouliekolie komt alleen maar in de hef-cilinder .
Voor de hefarm-as en verdere mechaniek is apart olie resevoir aanwezig .
Of het moet verandert zijn vanaf de 100 serie naar de 300 serie .
Ja, die zijn er meer.
Bij de 100- en 300-serie (met mechanische hefinrichting) zit de vul-/niveauplug links achter de hefas. (Sleutel 19 mm).
Voor de hefarm-as en verdere mechaniek is apart olie resevoir aanwezig .
Ohw, puur de hefassmering? Daar gaat toch nooit geen 2 liter in? Normaal gesproken hoef je daar niet naar te kijken. Heb ook nog nooit iemand hefasolie zien verversen Wel een x wat in doen als hij piept/kraakt. Maar kan het niet als een omslachtig systeem zien zoals Wim het wel omschrijft...
Ahum, hohohoho, je had er nog nooit van gehoord!