Hey,
Heb de oliedruk van de trekker gemeten via het ventiel achterin, en meet dan 155-160 Bar druk max. Volgens de gegevens die ik heb zou de trekker echter 200 Bar druk moeten leveren, betekent dit dat de oliepomp slecht is of is dit af te stellen?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Die is hoogstwaarschijnlijk om de hoeveelheid (liters/minuut) te regelen.
atlaspower; dacht eigenlijk dat 1 pomp alleen voor de orbitrol/stuurbekrachtiging was en 1 pomp alleen voor de hydrauliek ventielen en hefinrichting. Volgens de folder die ik heb levert de oliepomp van de Renault 110-14 200 bar druk, is dat dan ook de werkdruk, of ligt die altijd lager dan de opbrengst van de pomp? Overigens heeft de trekker een electrisch bediende hef, weet niet of dat nog wat uitmaakt of wat aan stuk kan zijn?
Dat afstellen bij de orbitrol heeft dat geen risico voor de werking van de stuurbekrachtiging zelf? En bij de oribtrol word de druk dus als het ware geknepen naar de druk die die nu heeft? Snap eigenlijk niet goed wat de orbitrol te maken kan hebben met de druk van de ventielen, maar zal morgen eens kijken of ik die inbus kan vinden
heb je @atlaspower zijn uitleg gevolgd? hij bedoeld dat de eerste pomp druk geeft naar de orbitrol, dan gaat de olie naar de tweede pomp en geeft hij de 200 bar naar de ventielen. als de tweede pomp slecht zou zijn zou die niks doen en dan krijgen de ventielen de druk van de eerste pomp die hij ook aan de orbitrol geeft. dus als je de druk van de orbitrol veranderd en die van de ventielen veranderen mee dan is je tweede pomp slecht.
al geprobeert?
Heb gisteravond eens gekeken bij de oritrol, maar kan er eigenlijk geen inbus bout aan ontdekken...
Maar is het trouwens niet zo dat als ik de druk bij de orbitrol zou kunnen opvoeren dat de 2e pomp dan bij voorbaat z'n druk niet haalt, omdat als je de druk van de orbitrol verstelt je eigenlijk de druk van de 1e pomp gebruikt om de druk op te voeren?
Bedoel dus; heeft het uberhaupt wel zin om de druk te proberen te verstellen, als dat toch alleen maar aan kan geven dat de 2e pomp z'n druk niet haalt?
En is een oliepomp te reviseren of is het bij voorbaat een compleet nieuwe pomp?
Als je de druk op de orbitrol versteld kun je kijken of de tweede pomp slecht is. Een pomp is een duur onderdeel waarbij je zeker wilt weten dat hij kapot is voordat je iets vervangt.
Maar @atlaspower, geeft de eerste pomp dan dezelfde liters als de tweede pomp?