Past 20.8*38 naast dubbelucht 13.6r38?
Zou die maat passen 20.8*38 en dan 13.6r38 ernaast? Mvg m Scholten
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
als je 13.6R38 hebt met vol profiel, en als je kale 20.8 hebt komt het een heel stuk bij mekaar
Niet iedereen weet hoe bandenmaten aangegeven worden
Toch zou de 13.6-38 wel als dubbellucht (goed) kunnen functioneren ondanks dat het loopvlak in beginsel niet aan de grond komt.
Kijk, alleen als gewicht al zit de dubbellucht op de goede plaats.
Als vervolgens de 20.8-38 op erg lage spanning wordt gezet, gaat deze band tijdens de run steeds verder en verder afplatten waardoor de belaste straal kleiner wordt en ook de 13.6-38 aan de grond komt.
De echte kennis zit bij 20-35 jarigen, en die sturen topicvraagsteller DeutzDXDriver liefst met een kluitje in het riet. Meedoen (= zo goed als gratis) is de beste leerschool.
De zin of de onzin van gebruik van dubbellucht zijn 'de geleerden' het nog niet over uit.
Topicvraagsteller DeutzDXDriver wil ze (vermoedelijk) op de DX-85 (zie/klik op onderstaande foto) gebruiken. Het kon wel eens verrassend goed uitpakken!
Kijk, de dubbellucht komt welliswaar lang niet aan de grond maar geeft op dat moment wel gewicht op de goede plaats. Als de trekkerband "lekker" zacht wordt gemaakt, en tijdens de trekpoging gaandeweg meer en meer gaat afplatten, is de extra grip die dan door de dubbellucht wordt verkregen een welkome aanvulling op het kleine beetje profiel (grip) die de trekkerband zelf heeft.
Kijk, de bandencombinatie is niet ideaal, daar hoeven we niet omheen te draaien. Het hoogteverschil is afwachten of het alleen maar nadelig is of dat het toch nog verrassend goed werkt.
Dat de afstand tussen de banden mogelijkerwijs (te)klein is, dat is nu even niet anders: er is weinig keus. Maar dat de banden even tegen elkaar komen over enkele tientallen meters gedurende de trekkertrek is niet iets om drukte over te maken.
Ik denk overigens dat het niet eens het geval zal zijn. Door het zware trekken, trekt de band in lengterichting weer bij elkaar wat de band eigenlijk in de breedte "kwijt" moet.
Een begrijpelijke suggestie, maar ik geloof niet dat het de bedoeling is technische ingrepen te doen. Bovendien dan is het beter passende maat dubbellucht op te zoeken/te lenen