New holland tm 140

Hallo,

Willen jullie mij iets meer vertellen over de tm 140 of het goede traktoren zijn en of jullie er al problemen mee gehad hebben enz...

mvg

Deel dit topic

Reacties

cvdebegaaiers
Wat voor bak ligt erin?
vvalain
We hebben ng geen gekocht maar we zijn het mss wel van plan
valmet 605
1 van zn versnellingen gaan vast BAM zeggen doen ze bijna allemaal. Je kan de bak resetten dan doen ze het even niet meer.
Mooie simpele sterke trekkers!
remcotrekker
Wat voor werk ga je er mee doen? prima trekkers als je er 'normaal' mee om gaat en niet gaat afbreken
VONKNEWHOLLAND
Fijne trekkers !
vvalain
@valmet 605 hoe bedoel je dat een van de versnellingen gaat bam zeggen ?
vvalain
@remcotrekker gewoon werk zoals ploegen graan en mest vervoeren enz
Sanderzz
@vvalain

ik zou eerder voor een 135 of 150 gaan. zijn wat zuiniger en vooral minder lawaaiig. de koelvin van die nieuwe serie hoor je van 10 km al aan komen janken. owja en van die bak is niets van waar. zeer betrouwbare versnellingsbakken!
teunis
Zijn prima tractoren!
En zoals het met alle machines is, als je dr normaal mee omgaat heb je dr een geweldige trekker aan
valmet 605
@Sanderzz zijn prima trekkers klopt.
er zit ergens een versnelling die niet altijd fijn schakeld.
Ik heb zelf in een 60erie en een tm gereden en ze deden dat beide.
Geen probleem ze gaan ook niet kapot voeld alleen raar.
Jasper V
@valmet 605 voelt inderdaad een beetje vreemd 😛. Maar hebben de latere tm's daar ook last van ?
Sanderzz
@valmet 605

klopt dat is tussen b3 en 4 dat hebben ze van nieuws af aan hoor. dat is wat mij toen met tt ook in problemen bracht. maar das gewoon een groepenschakeling die iets meer tijd kost
Sanderzz
@Jasper V

ja dat hebben alle tm's en 60 series. net als de T6000 serie met range command bak
Jasper V
@Sanderzz ok , Had altijd het idee dat dit minder was bij latere tm's. Met de tm die eerder gemaakt is wel altijd last van maar met die andere niet, nouja zal wel uitzondering zijn haha
Sanderzz
@Jasper V

ligt eraan wat voor bak je erin hebt.... op de latere series kon je ook de powercommand bak krijgen das full powershift ( 18 of 19 trappen) maar de rangecommand ( ABC bak) heeft t in die types ook. groot nadeel van die full powershift is de veel grotere vermogensbehoefte.
Jasper V
@Sanderzz ok, ja het is wel rangecommand. Dan zal die het wel in een lagere versnelling doen? of doen ze het altijd in de C groep
Sanderzz
@Jasper V

slleen in de b3 naaar b4
fiatagriboy
Wij hebben met die van ons wel veel problemen met de remmen!
Sanderzz
@fiatagriboy

meestal ligt dat aan slecht remmende wagens/dumpers
fiatagriboy
@Sanderzz ik denk niet dat dat het geval is want we hebbe ook nog 2 fiat f130 en daar hebbe we nooit problemen mee
Sanderzz
@fiatagriboy

wij hebben nog nooit wat met de remmen gehad. maar de remmen van de wagens staan wel vlijmscherp afgesteld
fiatagriboy
@Sanderzz dan zou ik echt niet wete waaraan het ligt!
Sanderzz
@fiatagriboy

nee ik ook niet, miss de belgische lucht ofzo 😛
Sanderzz
@fiatagriboy

kan aan zoveel dingen liggen, en weet niet wat voor problemen jullie ermee gehad hebben?
Turbo broekie
Nou mijn buurjongen heeft een tm 165 met rond de 10000 uur en die vind maar niks heel veel foutmeldingen beveiliging dat ie nie wil starten die powerschift heeft ie al veel gedonder mee gehad dus ik zeg niet doen
fiatagriboy
@Sanderzz haha, ik denk het niet 😄
JDFreaky
Let op de uren
Bij 4400 4600 uur sneuvelen de versterkte voorassen... zelf al keer meegemaakt bij loonbedrijf waar ik werkte. .. 3 x tm140
Allemaal rond de 4400 4600 uur spul aan gort gedraaid
En de elektronischezooi is waardeloos.
Daarentegen motorisch wel ok. Wil je goede tm... neem dan van de eerste tm serie een tm165... die gaan maar door..vooral als je ze wat kietelt hihi 😃
Sanderzz
@Turbo broekie

wij op t werk een 135 en een 120 beiden met ruim 170pk. met 8000 en 12000 uur zo goed als probleemloos. als k nou echt een zwakke plek moet noemen, vooraskeringen gaan nog wel es lek. maar verder mankeren ze zelden wat
fiatagriboy
@Sanderzz veel problemen hebbe we er niet mee gehad op de remmen na! wij hebben ook del een volledig mechanische versnellingsbak volgens mij waren die toen nog beter als de electronisch 😄 voor de rest is hij beresterk
Turbo broekie
@Sanderzz
Mijn buurjongen vindt het niks zijn mening ik heb er nooit mee gereden dus ik kan niet oordelen
Sanderzz
@fiatagriboy ja maar remproblemen is nog nogal vaag..... remcilinders, schijven..... dan weet je wat....
Robin S
@fiatagriboy iemand hier in de geburen had ook veel remproblemen met een ford 7840. 4 o-ringen vervangen en van dan af geen enkel probleem meer gehad...

@turbo broekie als hij 10000uren heeft mag er al is iets aan komen,het nieuwe is er dan wel al af.
Sanderzz
@Robin S

en meestal vergaan die o-ringen door het gebruik van verkeerde olie. Altijd minerale LHM olie bij deze typen. dot4 remolie vreet alle rubbers op
nhmonteur
@Sanderzz bij deze type? bijna alle new holland en ford tractoren moet minerale olie in het remsysteem. Deze fout word zoveel gemaakt door gebruikers door er maar gewoon DOT 4 in te gooien.
vvalain
Ik weet een tm 140 staan met 4300 uren maar we twijfelen dat we hem zouden kopen. Wat zouden jullie doen het is een rang command boîte ?
Sanderzz
@nhmonteur ja heb je gelijk in. maar t gaat hier over tm. dus heb ik t daar over. voorkomt ruis 😛

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
36
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
12