Illustratie van:

Ford 6610 - Elektrische problemen

De Ford 6610 van mijn grootvader had een gigantische kortsluiting vandaag dat bij gevolg een deel van de kabelboom compleet verbrand en gesmolten was.aan de restanten van de bedrading zag ik dat deze ooit al is gestript/geschaafd of doorgeknipt en terug aan elkaar gemaakt was.dit was gewoon met tape afgedekt.daarom dacht ik dat de tape had gelost en zo kortsluiting maakte tegen de starten.het stukje kabelboom omvat de draden die van de "+"(die constant onder spanning staat omdat die recht van de batterij komt) die aan de relais van de starter zitten.dit zijn 3 draden van 4mm2 doorsnede ongeveer die richting het dashboard gaan. ik heb deze draden zelf vervangen en na de werken toen ik het contactslot terug op had gezet begon 1 van die 3 draden te warm te worden en te smelten. geen enkele van de zekeringen in het dashboard zijn doorgebrand. ik weet eerlijk gezegd niet wat het probleem kan zijn dus ik hoop dus hoop ik dat iemand hier iets meer van af weet of ervaring mee heeft of misschien zelfs beter,die het bedradingsschema van deze tractor heeft.
Dus iemand die ideën heeft mag het alijd laten weten 😉

Deel dit topic

Reacties

jd4050
Bij een kameraad van me is een ford 5610 ook door kortsluiting aan zn eindje gekomen.

deze trekker was half afgebrand toen.
nh4life
Maar er is niets beschadigd.alleen de filters zijn wat zwart van het roet van dat brandje.ik hoop dat dit nog te repareren valt want mijn grootvader is heel erg gehecht aan dit trekkertje.
marco steyr
Misschien de kabel te licht (te dun)????
newholland6640
Ben nu met dexta bezig, waren ook draden aan elkaar gesmolten!
heimans
Dat zal vast en zeker te repareren zijn, loop alles maar eens goed na of er niks verkeerd zit of sluiting maakt.
Jeroen-ford
Relais wat sluiting maakt?
leo en irm
De draad die warm wordt loskoppelen en tussn de 2 aansluitingen van deze draad een werklamp van 300wat plaatsen deze gaat branden door de sluiting,en dan gaan zoeken totdat de lamp uitgaat en kijk dan eerst bij de later opgebouwde accesoires zoals werklampen ,verlichtingsstekker aanhanger enz succes
nh4life
Heb de draad eens afgekoppelt en zonder deze draad werk er op het dashboard helemaal niets.laat staan dat je de tractor kan starten. heb het dashboard een opengewerkt en een dikke bruine draad die heel hard lijkt op de draad die eerst doorgesmolten was gaat daar rechtstreeks uit de kabelboom naar een relais.
leo en irm
Is dat niet de voeding voor je gloeiinstallatie als dat relais blijft hangen of je hebt sluiting op je gloeipitten wil de kabel wel fikken
nh4life
Ben bij nog iets uitgekomen.. de kabel die naar de verlichtingsstekker gaat van de aanhanger is ook helemaal gesmolten.. ik heb alle bruine draden van 4 mm2 in het dashboard uitgemeten naar de massa en slechts 1 meet door,een draad die naar de verlichtingsschakelaar gaat. ik weet eigenlijk nog altijd niet 100% zeker of dat de oorzaak zou kunnen zijn maar ik weet ook niet echt welke van die draden waar naartoe lopen dus kan ik ze ook niet vervangen...
heimans
@leo en irm

Voor het mooie moest er eigenlijk een maxi zekering naar het gloeirelais, alhoewel je die constructie niet vaak tegenkomt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 6610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
10