De Ford 6610 van mijn grootvader had een gigantische kortsluiting vandaag dat bij gevolg een deel van de kabelboom compleet verbrand en gesmolten was.aan de restanten van de bedrading zag ik dat deze ooit al is gestript/geschaafd of doorgeknipt en terug aan elkaar gemaakt was.dit was gewoon met tape afgedekt.daarom dacht ik dat de tape had gelost en zo kortsluiting maakte tegen de starten.het stukje kabelboom omvat de draden die van de "+"(die constant onder spanning staat omdat die recht van de batterij komt) die aan de relais van de starter zitten.dit zijn 3 draden van 4mm2 doorsnede ongeveer die richting het dashboard gaan. ik heb deze draden zelf vervangen en na de werken toen ik het contactslot terug op had gezet begon 1 van die 3 draden te warm te worden en te smelten. geen enkele van de zekeringen in het dashboard zijn doorgebrand. ik weet eerlijk gezegd niet wat het probleem kan zijn dus ik hoop dus hoop ik dat iemand hier iets meer van af weet of ervaring mee heeft of misschien zelfs beter,die het bedradingsschema van deze tractor heeft.
Dus iemand die ideën heeft mag het alijd laten weten
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 6610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
deze trekker was half afgebrand toen.
Voor het mooie moest er eigenlijk een maxi zekering naar het gloeirelais, alhoewel je die constructie niet vaak tegenkomt.