Illustratie van:

Mc-Cormick D 439 - Vries schade

Hoi,

Vanmiddag hebben wij eens even naar de Mc Cormick gekeken. Nu blijkt dat er geen antivries inzit maar gewoon water. Dus wij er anti-vries ingedaan maar wat nu, de anti-vries loopt er zo vanonderen uit! Mijn vader is nu bang voor grote vorst schade aan de moter. Maar nu horen wij net van een kennis die hier kwam en die zei dat er misschien vriesstoppen inzitten. Zitten die er in?

Groeten,

Deel dit topic

Reacties

tractorliefhebber
.
eddie
Waar loopt het uit ?
Ritchie
Vanonderen waar we het in hebben gedaan 😉
guy
Ik weet niet of er daar pastillen in zitten in die motoren maar als het er zo uitloopt zal het wel meer dan dat zijn.. je radiator kan ook gescheurd zijn
tractorliefhebber
.
guy
Ja, is te zien waar die open gevroren is he, heb hem ook nog nieit gezien, ik geef maar suggesties en gevolgen..
Ritchie
Het komt uit het blok 😉
caseih1056xl
Misschien moet je de motor starten wordt ie wel warm van dan ontdooid hij ook gewoon.
tractorliefhebber
.
Ritchie
Voor foto's van de Cormick moet je maar even in m'n profiel kijken Guy 😉
guy
Als er een bus gescheurd is zou ik hem niet meer doen draaien hoor!!!!!
tractorliefhebber
.
valmet
Er zit in de cilinderkop een vriesstop aan de kant van de dieseltank. maar je hebt ook kans dat er een scheur in het blok is gekomen tussen de cilinderbussen en dan krijg je water in de olie, dan zit je aan een ander blok
guy
Maar dan zeker niet doen draaien! krukas en heel de boel er rond ook stuk, smering uit een water-olie mengsel is nie gezond 😛
caseih212
Zo'n cormick motor kan nóóit tussen de bussen scheuren als ie vorstschade heeft. Het motorblok van een 439 scheurt álleen aan de kant van de waterpomp en dan op de hoek (bij de brandstofpomp) > scheur van boven naar beneden. Als er extreme vorstschade is scheurt de cilinderkop ook nog eens tussen de gloeispiralen (een hele lange scheur). Verder zit er in de cilinderkop een vriesstop achter de dieseltank, maar deze knappen er nooit (zelden) uit. Ook zitten bij SOMMIGE blokken nog vriesstoppen achter de startmotor, maar ook deze vliegen er zelden uit. Als ik je zo hoor zijn deze wel eruit gesprongen omdat je zegt dat het water er aan de onderkant uitloopt. Scheuren TUSSEN de cilinderbussen hebben (bijna) alle Cormick motorblokken van de D-serie, omdat deze zijn onstaan vlák na het gieten in de fabriek van de motorblokken (krimpspanning). En zijn dus absoluut niet erg. Verder ALTIJD koelvloeistof op een motor doen ook al zit je midden in de zomer!! Mocht het blok echt kapot zijn heb ik er nog wel eentje.
vossie
Bij mijn 724 zitten 3 vriesstoppen
1 aan de tank kant en 1 aan de vin kant en 1 achter de startmotor

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 439 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
10