International 956 XL - Aankopen tractor

Ik kan een 956 XL aankopen maar weet niet goed waar ik moet op letten? Het is een 4WD en heeft ongeveer 8500 uren. Er staat ook een frontlader op.
jonasjaques

Reacties

ErDee
Speling op de vooras
ADB996
Koppeling, spelling in de vooras en stuurinrichting.
en veder de algemene dingen 😉
Robinvdl
Kijken hoe die er van de buitenkant uitziet. Meestal als ze er verzorgt/netjes uitzien dan is de trekker technisch ook wel goed. En goed in de cabine kijken of deze er nog netjes uitziet. En letten op afgesleten koppelingspedaal en rempedalen, ze zeggen dat als die erg versleten zijn je koppeling/rem ook niet best meer zijn (mits de verkoper kan bewijzen dat deze al een keer vervangen zijn natuurlijk)

En verder of de banden goed zijn, de trekker netjes en rustig stationer draait. Hydrolische functies goed werken. Stuk mee gaan rijden en kijken of hij goed koppelt/schakelt/remt/stuurt. En verder goed onder de motorkap kijken of alles netjes en niet afgeracht eruit ziet. En hier en daar speling controleren.

En verder heb je meestal zelf wel een gevoel of je iets goeds voor je hebt staan of dat het een barrel is, suc6
interman
Neem een oliedrukmeter mee voor de hydrauliek, oliepomp wordt met voorlader werk veel gebruikt, als die op een ventiel veel minder dan 185 bar aangeeft is die gaar. Deze vervangen met olie en filters ben je zo weer 500 euro verder.

Met voorladerwerk slijt je omkeerbak sneller, is het een ergo-s bak ? met lange poken ? waarbij de omkeer is gesynchroniseerd ? of niet?
Voel goed of hij soepel schakelt.

Haal een keer de dop vd radiateur terwijl de motor loopt, koelwater moet niet borrelen, anders lekke koppakking.
Je kunt hier een daar een oliepeil dop losdraaien, van bv de hydrauliek, vooras, versnellingsbak enz om te kijken of hij op peil staat en of de olie nog schoon is.
DennisWeerd
Is het een 40 km? zoja dan moet je wel opletten dat t ook n 40 km is, je hebt ze ook in 30 km uitvoeringen
Mf1155
Klopt. voorassen zijn vaak minder bij de 956 xl. dus let op de spelling wat erdee zei.
IH1055XL
Persoonlijk heb ik het niet zo met trekkers met een frontlader. Schakelbak en koppeling hebben meestal ferm afgezien. Vooras wordt constant zwaar belast en dat laat sowieso zijn sporen na. Speling op de vooras en stuurinrichting. En zoals al eens vermeld werd, geef uw ogen de kost in de cabine. Een propere verzorgde cabine met pedalen en hendels die niet volledig afgesleten zijn zegt heel veel over de manier waarmee de eigenaar met z'n trekker omgaat.
koenjohndeere
Kijken of je koppeling en rem goed is en je versenllingen niet kraken of bij geluiden geven of wat dan ook verlcihting even controleren en de hef en het is ook gewoon een beetje op jou gevoel als het je wat lijkt moet je hem kopen als het je niets ijkt mooi laten staan!
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 956 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!