Starten deutz Dx

Onze DX 3.90 wil maar niet starten als het koud is.
hebben een nieuwe gloeibougie gezet en die wordt warm en er komt mazout met starten toch wil die na 3minuten gloeien niet starten. wat kan dit dan zijn?
mvg Tim

Deel dit topic

Reacties

DESLAGERURRE
Oepsie .. overheen gelezen ..
claas arion power
Krijgt die wel brandstof in het gloeispiraal
FENDTfarmer
Hij zegt: nieuwe gloeibougie gezet en die wordt warm
Borghardt
Je gloeit veel te lang volgens mij.Gloei je echt drie minuten?
TomH
Gaat je start motor wel goed rond? Anders maar eens een andere acu proberen 😉 .
weurding
3.90 heeft een onderliggende tank, pompt hij de diesel wel goed op? of een lek in het systeem, kan natuurlijk ook zijn dat je compressie niet meer 100% is, dit type motor staat bekend als zeer goed startend in de winter, zou hem even laten checken bij de dealer
RobDeutz104
Ja, eerst maar kijken of die goed brandstof krijgt, misschien doet de opvoerpomp het niet helemaal super meer
BEboer
Als je m aan de gang trekt gaat ie dan?
Borghardt
Misschien toch maar iets duidelijker vertellen wat hij wel en niet doet.
Gaat de motor wel rond en hoe snel?
Rookt hij tijdens het rondstarten en zo ja wat voor kleur rook?
Waar heb je gecontroleerd of hij diesel krijgt?
BEboer
Mss batterij gwn plat 😛
fiat 666
Zijn normaal trekkers die zonder gloeien starten en ook als tvriest ,er zal iets mis zijn in je brandstofcircuit ,mijn 6806 start altijd als tvriest zonder gloeien ,kan ook zijn dat je een te trage starter hebt op je trekker
Fendt615LSA
Idd wat sommigen hier al zeggen. krijgt tie sap?
Teakew
In het handboek staat vaak iets bij de compressie vermeld:
bij een druk lager dan xx bar, moeilijk starten...
Hebben de verstuivers direkt een mooie nevel, of druppelen ze maar wat?

Een setje nieuwe verstuivers kost vaak ook niet echt veel, en helpt zeker.
KHD Deutz-Fahr
DX en heb ik nog nooit start problemen mee gehad, super sterke trekkers.

Zal eerst maar eens kijken of de accu nog goed is. Pak ff een accu van een andere trekker, en zet die erin. Dan kun je zien of die wel goed rond gaat. Dan de brandstof toevoer, brandstof toe voer leiding, voor filter, brandstoffilter, pompen.
hummy
Had ook probleem met starte, had andere accu geprobeerd geen verschil toen de startmotor er af en uitlaten checken, het waren versleten koolborstels, start als een nieuwe nu.
deutzke106
Er staat sind vorig jaar een goede nieuwe batterij+starter+altornator op. de gloeibougie krijgt ook mazout want daar hebbe we zo een nieuwe spoel voor gezet of wat vo contact is dat 😄
en lang of kort gloeien maakt niet zoveel verschil. motor gaat rond en komt wit/grijze rook uit tijdens het rondgaan.
Borghardt
Wit grijze rook duidt op een te koude verbranding door te weinig compressie. Ik weet het niet zeker maar als jij een gloeistift met diesel inspuiting hebt moet je luisteren of hij klikt of poft in het inlaatspruitstuk. Als hij dat doet moet je meteen daarna starten als je namelijk te lang wacht is de warmte alweer weg. Hoeveel uur heeft de trekker?
fendtkubota
Mazout bevroren ? of is het ook als het net boven 0 is ?
deutzke106
Tis alleen als het koud is en hij klikt en de motor heeft 9000 uren maar heeft nieuwe pistons + bussen gehad op 5500 uren dus hij motor is nog goed.
en mazout is niet bevroren
DESLAGERURRE
De gasbrander op het inlaat spruitstuk zetten en eens best warm laten worden ..
deutzke106
Ja als we dit elke morgen moeten doen? normaal moet die met een nieuwe gloeibougie ook starten he
ik wil graag de fout zoeken zodat ie vanzelf terug start
DESLAGERURRE
In onze kraan zit ook een deutz moter ... die loopt zelf zonder gloeien .. 😃 bij -15 van laatst ..
DESLAGERURRE
Maar je hebt wel gelijk .. die gloeier moet gewoon werken ..
KHD Deutz-Fahr
Maar heeft nieuwe pistons + bussen gehad op 5500 uren dus hij motor is nog goed.

Hoe krijg je dat voor elkaar, een Deutz DX motor, met 5500 uur op de klok, en dan nieuwe bussen en zuigers??

@deslagerurre

Er zijn hier heel wat figuren die maar wat graag op Deutz afgeven. Natuurlijk is er meer goed spul op de markt. Maar mijn vertrouwen in DF is altijd hoog geweest, die spullen hebben me simpelweg nog nooit in de steek gelaten.
weurding
Er zijn veel deutzen die met dit weer de nieuwere modellen van veel merken qua starten het nakijken geven, d15 van 1964 still going strong, start na 30sec. gloeien in 1 slag, probeer eens het luchtfilter eruit, gasbrander ervoor, doet wonderen, warme lucht, föhn werkt niet overigens, startpilot is als drugs, je komt er nooit weer af
Tom VB
Geen startpiloot gebruiken !
KHD Deutz-Fahr
@weurding
Deutz gaf veel oudere typen van andere merken, vroeger ook al het nakijken!
weurding
@khd, qua vermogen ook, ooit een d15 zien maaien met een pz 135? youtube staat er 1 op
deutzke106
Toen wij hem kochte had die 5500 uren en dronk die wat olie dus heeft de dealer eerst de motor nieuw gezet 😉
grondverzetter
Aah jong even wat startpilot dr in jong,, dat helpt altied
gifmenger
Heb je al nieuwe verstuivers gestoken in die 9000 uur? Bij de nieuwere Deutzen moet dat geloof ik al om de 2500 uur, staat in 't boekje. Volgens mij krijg je geen goede verbranding
deutzke106
Neej geen startpiloot!
en de als de verstuivers slecht zijn dan moet de motor toch ook niet schoon draaien en dat doet ie wel 😄
fiat 666
Normaal moet zo n trekker direkt starten zonder gloeien ,dat springt in gang zulke types

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
33
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
29