Hallo.
Op het werk hebben wij een new holland 6080 tot een zekere 3200 uur was het een geweldige trekker erna werd het al een stuk minder.
De trekker heeft een niet al te zwaar leven, hoeft er nooit plat voor, maar drie maanden geleden is de complete koppeling en ik weet niet hoeveel meer kapot gegaan, de olie uit de achterbrug was pik zwart.
Mijn vraag.
Zijn er mensen hier met dezelfde problemen met new holland want het filter zat vandaag weer vol rommel en laatst geleden ook nog.
Ik hoor het graag, ook voor de toekomst want de problemen blijven zich opstapelen.
Alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
2x een storing en een andere accu
Over de t6080 kan i niet meepraten, maar ik denk dat het verschil niet heel groot is.
Doet de trekker veel transport werk met kiepers? anders kan het goed zijn dat je remmen op zijn waardoor je ijzerslijpsel in je filters krijgt.
Of rijd hij veel met een bemester? het gebeurt nog wel eens dat er stront via de hydromotor (verdeler) in de achterbrug terecht komt waardoor de olie sterk vervuild.
Zeer vuile olie kan idd een oorzaak zijn van een defecte koppeling, want door zeer vuile olie gaan smeerkanalen en kleppen vast of dicht zitten.
Hoe staat het met het onderhoud van de trekker? om de hoeveel uur word de olie vervangen en de filters?
Ga dus eerst maar eens na waarom de filters steeds zo vies zijn.
En daarom is het ook zo belangrijk olie te verversen