Nh t6080 ervaringen.

Hallo.

Op het werk hebben wij een new holland 6080 tot een zekere 3200 uur was het een geweldige trekker erna werd het al een stuk minder.

De trekker heeft een niet al te zwaar leven, hoeft er nooit plat voor, maar drie maanden geleden is de complete koppeling en ik weet niet hoeveel meer kapot gegaan, de olie uit de achterbrug was pik zwart.

Mijn vraag.

Zijn er mensen hier met dezelfde problemen met new holland want het filter zat vandaag weer vol rommel en laatst geleden ook nog.

Ik hoor het graag, ook voor de toekomst want de problemen blijven zich opstapelen.

Alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

+1
B - W
Ruil m in voor een echte Ford, zoals op je profielfoto...
stannetje96
Niet een maandagochtend model? Onze t6070 heeft tot nu toe (afkloppen) geen probleme.
2x een storing en een andere accu
Veens
Hier heeft een paar jaar een NHt6070 gelopen (ik meen rond de 6000 uur maar dat weet ik niet zeker), en die beviel prima naar mijn weten. Onlangs is een stukje metaal in het oliefilter gevonden waarop de trekker is ingerolen, maar verder geen grote mankementen. Deze trekker nam echter wél al het zware werk voor zijn rekening.

Over de t6080 kan i niet meepraten, maar ik denk dat het verschil niet heel groot is.
casejxu
Oh oh op t werk hebben we ok zon ding kocht....
timotje112
Koop beter zon ouwe tractor heb je al da gezijk nie
fendt-vario
Of een claas ook prima trekkers!
rubenv
Mischien verkeerd gebruik van de versnellings bak (power command)
fiat8294
Bij een loonwerker waar ik soms ge rijden hebben ze een 6080 en dan nog een 6080 gen2 en nog geen problemen gehad dat ik weet
newholland6640
En hoe is de olie? Als ik jouw was zou ik olie analyse laten doen. Dan weet je t zeker. Op t werk hadden we voor een poos terug een kapot pignonwiel van een renault. Bleek dat de koelende eigenschappen van de olie er uit waren. En de smerende eigenschappen voor nog maar 10 procent...
nhmonteur
Je kan beter eerst nagaan waarom de olie zo vuil is en waarom je filters telkens dicht zitten.

Doet de trekker veel transport werk met kiepers? anders kan het goed zijn dat je remmen op zijn waardoor je ijzerslijpsel in je filters krijgt.
Of rijd hij veel met een bemester? het gebeurt nog wel eens dat er stront via de hydromotor (verdeler) in de achterbrug terecht komt waardoor de olie sterk vervuild.

Zeer vuile olie kan idd een oorzaak zijn van een defecte koppeling, want door zeer vuile olie gaan smeerkanalen en kleppen vast of dicht zitten.

Hoe staat het met het onderhoud van de trekker? om de hoeveel uur word de olie vervangen en de filters?

Ga dus eerst maar eens na waarom de filters steeds zo vies zijn.
jmos
@newholland6640
En daarom is het ook zo belangrijk olie te verversen 😄
Schluterfan
Een klant van ons had ook zo'n trekker. Die kon van de eerste dag al niet eens fatsoenlijk recht rijden (hij wijkt bvb op een rechte weg steeds van zijn baan af). Dacht ook gehoord te hebben dat ze vaak problemen hadden met de versnellingsbak. Na paar maanden hebben ze die verkocht omdat ze de elende beu waren, maar wat er in de plaats gekomen is weet ik niet. Zou het moeten vragen aan mijn collega op het werk, die kende die man beter, wat er zoal gaande was.
tjerk-koetje
Wij hebben een TS135A met T6080 softwaren en uiterlijk, (denk dus ook het mechanische) heeft nu 4300 uur gedraait zonder grote problemen, 3x kleine storing, zo verholpen. en een paar kleine lekkages bij de achterbrug
stevenb
Er wordt nu gekeken naar de remmen, hopen dat dit iets oplevert, trekker krijgt netjes zijn beurten en olie, hopen dat het straks verholpen is want de hoofd trekker kun je voor geen goud missen in deze maanden, bedankt voor jullie reacties.
larsio1994
@stevenb Wij hebben tot 2x aantoe hetzelfde probleem gehad. Ons werd verteld dat de remmen in dit type te licht zijn. Jullie hadden waarschijnlijk ook ijzer slijpsel in het filter, wat jij net bedoelde onder rommel. Als het probleem jullie op tijd is opgevallen is het met 2 nieuwe remschijven, en een nieuwe pakking verholpen, is dat niet het geval dan is de hele achterbrug vanbinnen ingevreten, dat hebben wij dus de eerste keer gehad. Begint de achterbrug ook de ''knarsen'' tijdens het remmen of gebruik van de hydroliek?
stevenb
Larsio 1994 daar heb ik nog niet op gelet, alles is vervangen, toen een week of drie verder was de olie al weer aardig zwart terwijl het gemaakt zou zijn, nu maar kijken of de remmen goed zijn, het hele grapje kost een boel geld, een half jaarinkomen voor een gewone familie en de verzekering werkt gigantisch tegen, nu maar hopen dat de dealer er iets van maakt anders moeten we maar een valtra kopen haha.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
16