International 844 dieselverbruik

Wat zuipt een 844-s ongeveer per km?
want ik was andere velgen en banden kopen en dat was zon 50 km rijden, toen tot mijn schrik (wist wel dat ie veel zoop) dat er al ongeveer naar mijn schating 35 liter gezopen had. ff rekenen nog geen 1:2 😄

Deel dit topic

Reacties

stannetje96
Nou dan weet je et toch?
brauheist
Heb je deze ervaring opgedaan tijdens je 2 weken stage?
timotje112
@stannetje96 tussen haakjes ik hem opgevoerd 😉
Sanderford
Nou dat drinkt de mijne niet.... denk dat je verbruik eerder zal weten in liters per uur maar om eerlijk te zijn weet ik niet precies hoeveel. Ik ben wel een keer 14 ton stelconplaten wezen halen een km of 25 weg maar toen vond ik het verbruik meevallen
stannetje96
@timotje112 nou schroef em terug, ga 50 km rijden en kijk weer
timotje112
@stannetje96 ja tis makkelijker om het te vragen denk je niet
Mf1155
Dan zet hem ook dicht....
brauheist
Ja timo schroef da ding gwn trug anders heb je dalijk zelfde effect als bij koen
timotje112
@Mf1155 doe ik ook van de week als ie voor de rem heeft gestaan
stannetje96
@timotje112 ik ken ook 50km gaan rijden op 3/4 rechte wegen en 50 km door et dorp. Niet altijd even betrouwbaar iemand anders zijn dieselverbruik
Mf1155
@timotje112 wa wilde je nou eigelijk duidelijk make me dit topic?
brauheist
@Mf1155 hij wil weten wat ie zuipt als ie terug geschroeft is want dat heeft ie nooit goed kunnen meten
stannetje96
@brauheist nou dan schroeft ie em terug en gaat ie een mooi rondje rijden
brauheist
@stannetje96 hij wil vergelijken andere 844s gebruikers, na zijn idee zuipt die van um te veel ook als ie terug geschroeft is
Wimsumar
Beste Timotje112: 50 kilometer, pakweg 2 draaiuren en dan 35 liter brandstof verbruikt? Onmogelijk!
(Hebben ze bij het "bandenkoopadres" 20 liter uit je tank gejat? 😄 )
GD tuning Garyp
@Wimsumar leek mij ook wel erg veel idd
Boemrang
Hobby mag toch geld kosten.
En ongeveer hebben we niks aan, je kunt er ook 5 liter er langs zitten.
jo845xl
Ik zou toch de pomp en de verstuivers eens nakijken , zelfs als je een pomp opvoert blijf een motor drinken afhankelijk van de belasting maar als de pomp niet goed is of verkeerd afgesteld en hetzelfde voor de verstuivers dan maak het verbruik meer uit .
Ik weet niet hoeveel toeren dat hij maakt maar het verbruik is NIET recht evenredig met het toerental .
ford5000
Heb je je niet vergist?
Je zou dichter bij de 3,5 liter uit moeten komen dan bij de 35 liter.
timotje112
@ford5000 zal het nog ff nakijken maar hij zal er niet heel veel vanaf zitten denk ik
Wimsumar
Beste
Quote @Jo845xl:
verbruik is NIET recht evenredig met het toerental

Daar zit WELDEGELIJK een evenredigheid tussen. Bekijk de verbruiksgrafieken (onderin) de volgende website. "Toenemend toerental = toenemend (specifiek) verbruik".

konedata.net/Traktorit/fendt303b.htm/
mc-cormick-ihc
Ik ken met mn 844-s met keet uit en thuis komen naar panningen (bijmekaar 290km) met ongeveer 45 liter...
Joop3
Als je zelf, zonder het flauwste benul aan de pomp gaat lopen sleutelen bereik je het volgende:
-Beetje extra vermogen boven in toeren
-veel rook
-veel dorst....

Heb van mijn 900 de pomp er af gehad, die trok niks te best onderin toeren. Kost een paar cent, maar heeft wel resultaat:
-Trekt als een malle, met name onder in toeren is het verschil overweldigend
-rookt een beetje, bij optrekken
-verbruik is nagenoeg hetzelfde gebleven, alleen als ik een gang sneller rijdt met voor- en achtermaaier verdoet hij iets meer.

Ik vind het niet vreemd dat je trekker meer dorst heeft als bovengemiddeld. Als je er geen benul van hebt, blijf dan van de pomp af!
Stef IH
Ik zou niet weten wat mijn 844s doet
Sanderford
@mc-cormick-ihc das miss wel heel zuinig? Ik reed 200km op 60 liter ongeveer
mc-cormick-ihc
@Sanderford kwestie van rustig rijden en zuinig zetten
Sanderford
@mc-cormick-ihc ja dat is waar ik heb bijna heel de reis volgas gereden . Maar ik kan er ook nog wat naast zitten hoor
unimog_kevin
@mc-cormick-ihc Bij jouw is zuinig afstellen dat je nie meer de brug overkomt haha 😃. Timo Diesel is al nie goedkoop. als je keer wilt spelen ding open. Als je gewoon op wegrijdt ding gewoon op standaard scheelt hele hoop in kosten 😉
timotje112
@unimog_kevin ja heb hem al stukkie dicht gezet nou, kon het verschil wel merken hellemaal omdat ik achter een mc cormick 432 ree 😄 dan hoef ik maar half gas te rijden
mc-cormick-ihc
@unimog_kevin inderdaad heb m zover terug staan dat ie nagenoeg niet rookt en gewoon ff moet werken om op gang te komen. En ik rij voorop met ongeveer 34 kmh
timotje112
@mc-cormick-ihc kwam wel een probleem tegen met het terugvoeren, dat als ik hem te ver terugzette (op de schroef) dat ie afsloeg. ligt dit aan dat hij stationair te zacht draait of dat ie al gewoon te weinig diesel krijgt?? want nu rookt ie nog wel wat maar stuk minder, ook in de tank 😉
stannetje96
@timotje112 dan geef je em gewoon te weinig diesel
timotje112
@stannetje96 probleem is dat ie nog steeds rookt. zal dan stationair bijstellen helpen? om hem nog verder terug te kunne zetten?
stannetje96
@timotje112 probeer het zou ik zeggen
sikuman
Wij hebben deze week onze 845xl voor de strowagens gehad en rijden dan ongeveer 60 km hen en terug en hebben terug ongeveer 10 ton lading en dan kwam de trekker op een verbruik van 35l en dat is redelijk normaal

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
35
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
1