Illustratie van:

International 844 S - onderdruk

Hallo,
bij mijn 844s komt er wat rook uit het onderdrukbuisje, ook komen er wat olie druppels uit, wat is de oorzaak hiervan??

Deel dit topic

Reacties

ErDee
Motor is aan revisie toe. Zuigerveren
Bomkamp123
Carterdruk, idd zuigerveren versleten, dus revisie.
deutzpower36
Revisie is overdreven. Vele oudere tractoren en zelfs nieuwe hebben dit. Zolang hij goed loopt en niet extreem olie verbruikt zou ik er niks aan doen. Het kan geen kwaad namelijk, gewoon olie op peil houden.
Wimsumar
Beste
Quote @Bomkamp123:
& @ Erdee dus revisie.

Ik zal niet zeggen dat het nieuwigheid is wat de oorzaak is van het beetje rook wat uit het onderdrukbuisje komt maar de conclusie van jullie, "revisie", gaat onnodig ver.
vossie
Waarschijnlijk bussen en zuigers aan vervanging toe of zuigerveer kapot. had ik met mijn 724 ook. daar heb ik de bussen en zuigers wel van vervangen. liep ineens stuk mooier ging beter trekken en verbruikte geen drup olie meer
heimans
Ach, zolang ie van onder niet meer rookt dan van boven, is er niks aan de hand...
brauheist
Roken doen ze allemaal wel bietje..
wezel844-s
Revisie meteen als er een klein beetje rook uit de carter ontluchting komt jullie zijn harstikke gek die witte damp is stoom er doopes die verbranden in de olie dit hoort dus zo te zijn en druppels olie zijn waarschijnlijk druppels condens die zwart worden van de troep en olie resten in het buisje of het filter van de carterontluchting al om al het is normaal dat een motor dampt uit de carter ontluchting want daar is deze ook voor maar tussen dampen en blazen zit wel een verschil
rickrenault
Je hoeft pas te reviseren als ze nier meer starten en alle er uitblazen in.een dag onze renault 56 is over de 15000 en start nog altijd soms met gloeien neemt beetje olie en rookt verder werk alles en geen pk verlies
vossie
Ik zeg ook niet dat je em nu moet reviseren. maar dat was bij mij wel het geval. na 20 km rijden hak geen drup olie meer aan de peilstok. mijn 956 dampt ook wel wat uit de carterontluchting maar loopt as een trein. zolang je oliepeil nie met gang zakt of je olie nie wit word hoef je je nog geen zorgen te maken
ErDee
@Wimsumar @wezel844-s Zoals ik het lees, oliedruppels eruit, dan moet ie toch aardig hard blazen. Mijn 644 dampt ook een klein beetje uit het buisje, maar daar is niks van olie te zien.
Niekpetje
Onze vorige inter 644 had dit ook. deze lieten we pas reviseren toen de hele zijkant zwart zag.
Rega
Oliewissel is aan te raden mocht de olie al lang in het carter zitten. Daarnaast is het aan te raden de motor goed op bedrijfstemperatuur te laten komen, zodat eventueel vocht uit het systeem verdampt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
13