We zijn van plan om een fiat aan te schaffen en het zal wss een 100-90DT worden... Iemand die hier ervaringen mee heeft? Eventuele zwakke punten?
Er zou een Stoll frontlader opkomen, qua oliedebiet en druk zal hij dit hopelijk wel aankunnen zeker?
Ps kan er ook iemand zeggen wat de eigenlijke verschillen zijn tussen de 100-90, de 110-90 en de 115-90? Is de één met turbo en de één zonder, intercooler? Grotere pomp? Grotere motor?
Hoe zie je het verschil tussen een 30 en 40km/u boite?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
1 van de verschillen tussen een 100-90, 110-90 en 115-90 is dat de 100 een 5,4 liter motor heeft en de 110 en 115 een 5,9. Een 115-90 is ook een stuk groter.
mar die zijn slecht aan de koppeling dat weet ik...
De 115-90 is voor voorladerwerk een lomp beest. Deze trekker heeft het zelfde uiterlijk als een 130-90 en die zijn groot
De bedoeling is dat tegen eind volgende jaar er een verreiker op de hof staat...dat wil dus zeggen, bye bye frontlader"... Dan is het altijd leuk om een iets zwaarder trekker over te houden. Daarom dat we zeker naar een 6cilinder zouden gaan... Met die trekker wordt trouwens ook nog gezaaid met een rotorkopeg/zaaimachiene combinatie... Nu op dit moment is dit een 2.5m maar we hebben nog een amazone ook... een KG3003 spécial...
Als je dit alles bekijkt en weet dat er nu een zetor 7341 4wd van 85pk in de frontlader hangt, is het dus beter van naar een 6cil te gaan met minimum 100pk... Eigenlijk zelf iets groter...
Dan kan de zetor, de 2.5m rotorkopeg en het zaaimachine de deur uit en zaaien we met de amazone...
Ik hoop dat je nu onze situatie snapt... De zetor is 6jaar oud en heeft 3000uren en krijgen er nog 15.000euro van... Met dat budjet moet dan een andere trekker aangeschaft worden frontlader opbouwen...
Had eerst naar 6410 van JD gaan kijken maar is meer dan 25.000euro...
Als je nog raad hebt, schiet maar af!
Wenig geld idd voor die zetor maar ja krijgen er niet meer van... wa is da nog waard, ik zou het ni weten
100-90 is ind de 5,4 l en de 110-90 is de 5,9l motor en 115-90 is de 5,9l motor met een zwaardere achterbrug met versnellingen aan het stuur . ik zou voor de 110-90 gaan , de achteruit versnelling zit wel nt ideaal vr een frontladerwerken . veel kan er aan zo n trekkers niet schelen want er is niks van elektronica aan en het zijn supergoede en sterke motors
Tevens hebben wij een jd 6410 met jd voorlader als je voor moderen wil gaan moet je zoiets kopen. Maar fiat zijn super trekkers hoor. kijk maar eens bij www.beukenveld.nl
Morgen gaan kijken naar een F130dt...
Iemand die daar nog iets over te zeggen heeft?
Weet eigenlijk niet echt het verschil tussen die 90serie en die F-serie... Iemand?
De F130DT heeft 7150h, heel mooi, 40km/h, de gewone lift... geen hi/lo (gewoon 5de versnelling bij), nieuwe voorbanden en volledige blok gewichten bij, is van 1994...
Moet 14.000euro kosten...
Geef maar tips en al bedankt!
ik weet trouwens ook nog een gerestaureerde 640 te koop staan
Maar wat is't nu? goed of slecht? aanschaffen of ni?
Zal denkek eerder die F130 worden dan die 100-90...
@miguel... Welke versnellingsbak was het dan? een hi/lo?
Kan ik er dan ook mee meetrekken op trekkertrek?
Dus wat is je conclusie?
Geld waard?
Kan er trekkertrek mee?
Heeft 7000uren dus al opgereden?
ballo - 1 jaar geleden
wie hef die versnellingbak vernaggelt? freddy?
ik heb deze trekker gisteren gekocht
--->nee da heb ik gedaan denk ik . en nog 1 of andere stage loper ! trekker hef altijd veur de ronde balen pers gestaan ..... tja als je dan 200 keer moet stoppen daags ......... en weer optrekken moet bij 1800 toeren ........ en soms ook nog wel eens schakelen moet .... krijgt die bak wel op z'n kloten . maar verder mankeert er niks an !!!! machtige trekker !!! k zak um lest bij timmerman stoan in hardenberg .
en zelfde met de 115 tot 130-90?
De ene zegt goed en de andere zegt slecht...
Wat is't nu?
als ik jou was zou ik toch eerder gaan voor die f 130
Als je een 6610 zoekt is het rap 30.000euro en daar geen budjet voor...
Merci dan...
omda allemaal iets zei over die versnellingsbak...
haha, grappig
Toch bedankt...
Mss toch best opzoek naar 130-90 dan
Kan niet meer meetrekken in de 5ton reeks...
merci allemaal
een goed betrouwbaar werkpaard... dan zou ik net als siebenga zegt gewoon een 100 of 110-90 kopen. Zelf heb ik een 110-90 en f100 en 160-90. Als ik moet kiezen ga ik het liefst met de 110 of de 160 het land op... beresterke trekkers. Heb ook wel wat filmpjes op youtube...
Het zal nog voor ongeveer 1jaar zijn dat die zal gebruikt worden voor de frontlader... Daarna komt er een verreiker...
De bedoeling is om dan nog een sterke trekker overte houden waarmee kan gezaaid worden met een 3m combinatie...
De trekker met frontlader doet nu alleen nog maar dienst om stro te laden op het land en om pakken ingekuild gras te transporteren (één per één) van het land hier om de hoek tot op de boederij... De rest is met een zware bobcat...
Ga met men dealer nog eens gaan kijken naar zo'n F130 en na 115-90...
90serie, is weeral iets ouder, minder comfort en veel moeilijker te vinden...
Plus zo'n hi/lo zou interessanter zijn voor transport en Tp!
img.2dehands.be/f/normal/…
Want ik ben nog wat tegen gekomen!
staat op marktplaats moet je dit bij zoek in vullen! 316200445
Dat zijn allemaal dingen die je pas te weten komt als je er 1 hebt.