Oke zeg het maar
Wat zijn de zwakke punten en wat de goede punten van deze trekker! Als zo'n trekker 7000 uur heeft gedraaid is hij het dan nog waard om te kopen? Zijn er nog mensen die trekkertesten van deze trekker hebben en hier willen delen. Wat zijn de gebruikers ervaringen hier met deze trekker? 135 pk ist niet? Wat is er nog meer anders als je de pro met de plus variant gaat vergelijken?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International Maxxum 5150 Pro ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
mensen daar waren niet zo blij dat ze moesten stoppen met het maken van de maxxums.
ihace.de/04_werk/streik/…
De 5150 is zeker geen slechte koop als je ook nog een fijne 6 cilinder onder de kap hebt zitten
De versnellingbak is vaak wel wat minder.
Je kunt 't best 1 van de laatste versies van de Maxxum kopen, die zijn het meest door ontwikkeld ( een Pro is wle 1 van de laatste)
Een kameraad van mij die kraakt alles van Case af, behalve de 5150 waar hij eerder op reed.
Ik heb een poosje een 5140 Plus onder de kont gehad. dat ding wou sjouwen als een gek.
En overal hoor ik verhalen dat die 5150 gewoon monster trekkers waren.
maxxum's zijn geweldige trekkers en niet stuk te krijgen, onze heeft inmiddels al bijna 19000 uur op de klok. bouwjaar 96 plus serie
Een collega van mij werkte eerder bij een loonbedrijf. Hij kreeg toen der tijd 1 van de eerste 5150's. Dat ding kwam meteen voor de grondontsmetter, meteen hard aan het werk zegmaar. Dat ding had daardoor iets van 150pk gekregen. Nooit wat mee gehad verder. En met een dikke 10.000 uur is hij toen ingeruild.
zijn ook van die verhalen
Dit verhaal komt van mijn schoonvader, hij zal er wel niet om liegen zeker. zijn 1255 isie heel tevreden over, deze doet zelf standaard 160pk op de testbank, de cvx 170 zijn in het begin wat problemen mee geweest, meer deze zijn keurig onder garantie door case opgelost. de 5150 isie gewoon niet over te spreken (hij zal er wel niet om liegen denkik), het is niet voor niets dat de 1255 nog altijd meer uren doet dan de 5150.
het is trouwens niet omdat we thuis met MF en Fendt rijden dat ik een ander merk zomaar ga afbreken. Als er mij morgen iemand vraagt om een mf 8140 te kopen, zal ik deze ook afraden.
als je netjes de filters en de olie ververst om de zo veel tijd (....) staat in het werkplaats handboek en als je die niet hebt dealer weet het ook
veder hebben wij wijnig problemen mee met de maxxum versnellings bak is wel wat rouw maar dat hoordt bij de types wij hebben wel een power shift bak met duimschakelaar dus niet met hendel vind ik helmaal een voordeel
Veder is ook zeker het hobbelen een nadeel
en ik ben bang dat je dat er ook bijna niet uikrijgt want ik heb bijna alles geprobeerd dat hobbelen er uit te krijgen
veder vind ik het ook jmmr dat er niet echt een neutraal stand op de aftakas zit atans bij ons is dat je kan hem nu wel net tussen de 1000 en 540 zete om de aftakas er aan tekoppelen maar dat hoort niet zo en anders moet je telkens de motor uit zetten
punten zijn toch wel
Korte draaicirkel
goed zicht
zijn toch vrij lomp die trekkers voor de aantal pks zijn ze toch best zwaar
Er zitten altijd wel wat rotte appels tussen
als er 100 super zijn is er altijd wel 1ntje dat wat minder is of het is net hoe er mee omgegaan is
Maar mag ik dan ook weten waar hij dan NIET over te spreken is
5150 sterke eindvertraging verhoogde p1 druk
5.9 cummins
donker glas
Helaas is het wel een type waarbij je met hydraulische storingen toch behoorlijk de portomonnee moet gaan trekken.
ik zou dus niet zomaar een Maxxum (5xxx serie) uit de handel kopen, liever bij een dealer.
De MX is eingelijk een echte maxxum pro, de tecnhiek is bijna hetzelfde gebleven, maar de aansturingen etc. zijn gewoon beter opgebouwt en hebben minder kans op vage storingen bij hoge urenstanden.
Dit gaat op voor de MX tot de 150. deze en de 170 zijn qua transmissie en achterbrug totaal anders.
Meestal geven alleen de mensen die wat slechte ervaringen hebben hun mening op internet. Kijk maar eens op vergelijkingssite's
Mijn ervaringen met de maxxum 5150
-Als je lang bent dan zit je tegen het dak aan te kijken.(niet bij de pro)
-Het zijn enorme hobbelpaarden als je met een kippper of tank rijdt.
-Dan ben je meestal ook extra gewichten in de fronthef nodig.
-Motor is enorm taai.
- makkelijk en wendbaar met gebruik maaier in front en achterhef.
-zuinig in dieselverbruik
-transmissie klappert wel in de bak, maar daar leer je mee omgaan.(met transportwerk beginnen in 3-1 dan hoef je maar 1 keer met de pook te schakelen)
-hef is wazig en storinggevoelig
-sturen op de weg is indirect.
-vor een boer die zuinig is op zijn trekker en hem fatsoenlijk behandeld is toch een aanraader.