Illustratie van:

Case International Maxxum 5150 Pro - In's en out's van de Maxxum 5150 pro

Oke zeg het maar
Wat zijn de zwakke punten en wat de goede punten van deze trekker! Als zo'n trekker 7000 uur heeft gedraaid is hij het dan nog waard om te kopen? Zijn er nog mensen die trekkertesten van deze trekker hebben en hier willen delen. Wat zijn de gebruikers ervaringen hier met deze trekker? 135 pk ist niet? Wat is er nog meer anders als je de pro met de plus variant gaat vergelijken?

Deel dit topic

Reacties

Siebenga
PS: Is het niet iets om een standaard te maken van deze vraagstelling voor elk merk? Zodat andere mensen die op de site komen erg snel iets te weten kunnen komen over een bepaalde trekker?
maartendankers
Is wel goed idee. Maar dan kan je beter elke serie nemen 😉
Siebenga
Nou series verschillen nogal.. Zo heb je bij de 6000 serie van JD 6 cilinder een hele andere trekker dan de 4 cilinder uit de serie! En aangezien elke trekker hier al een apparte site heeft lijkt het mij verdomde handig 😄 Zo krijg je een prachtig informatief gevulde site. Maar dan moeten we het rustig aan doen. En niet meteen vol rammen. Per trekker een dag ofzo! Dat elke trekker een dag in de hall of fame staat 😄
Siebenga
Voor persoonlijke vragen graag via PB..(nee niet bij koop vd wal) Alleen maar informatief antwoorden SVP zo houden we dit topic mooi netjes en vol informatie! Oftopic vragen/anwoorden/teksten verwijder ik vanavond
maartendankers
Kan wel hoor siebren. Je maakt dan bijv bij de 6000 een topic over de 2 varianten en als men dan reageert dan moet daar gewoon boven aan staan 4 6cyl variant. Want dit "probleem" heb je alleen bij de JD 6 serie als ik mij niet vergis. Want bijv fendt kan je alles per serie doen. Veel makkelijker.
IH-Kees
Precies, nog een echte Case-IH uit neuss,
mensen daar waren niet zo blij dat ze moesten stoppen met het maken van de maxxums.
ihace.de/04_werk/streik/…
GijsMF
Wij hebben zelf een 5120 4 cilinder en we vermaken ons prima met de trekker. Er zit nog een ouderwetse powershift-hendel op en hij trekt voor een 4 cilinder lekker door 😄

De 5150 is zeker geen slechte koop als je ook nog een fijne 6 cilinder onder de kap hebt zitten 😄
mf6495driver
Bij mijn vriendin hebben we een 1255xl, een maxxum 5150 en een cvx 170. De rotste trekker die ze hebben is de 5150. Deze heeft nu rond de 6000u gelopen en ze hebben er al veel problemen mee gehad. Vooral de versnellingsbak deugt niet echt.
ford8630power
Compact, scherp sturend, super zuinig, wel wat ruwe versnellingsbak vooral als die koud is. Ik vind het ook superfijne trekkers die simpel te bedienen zijn.
vossie
Altijd kijken naar kruipversnelling en 3 dw ventielen als ze dat hebben zijn het vaak wel goeie de andere is zwarte import. staat wel een test van in de TREKKER
pieto84
Ik vind het een fijne trekker om mee te werken, mits je de nieuwe hebt met de nieuwere transmissie. Die oudere powershifts schakelen slecht. Verder hebben ze bij ons in de buurt veel problemen mee gehad. De 5140 die ze eerst bij ons op het werk hadden was goed. Ze wouden iets groter, dus moest er een 5150 komen. Deze trok veel minder goed als de oude en liet de diesel zakken, waardoor het starten heel slecht ging. De dealer kon het niet vinden. Ook ging op het laatst de 4e versnelling (niet de powershift) kapot. Een andere boer bij ons in de buurt heeft een 5150 weggedaan omdat hij telkens warm liep
hollander
We hebben er ook een gehad,met 5500 uur gekocht en 5 jaar later weer verkocht met 13000 uhr met versnellingsbak problemen,kogellagers en ijzer vijzel in de achterbrug maar motor noch top,maar toch veel plezier van gehad,maar wipt wel op de weg bij 45 kmh
bert8210
Zijn fijne trekkers, de pro wel te verstaan, met de powershift knop op de versnellingshendel. Heeft de 5150 geen 125 pk of heb ik het mis? En van dat wippen op de weg ben ik het mee eens met hollander.
RuudBus
De maxxum 5150 heeft 125pk. de maxxum 5150-pro heeft 132 pk
HaraldCASE-IHfan
De motor zal wel niks mis mee zijn, die Cummins blokjes zijn hartstikke robuust.
De versnellingbak is vaak wel wat minder.
Je kunt 't best 1 van de laatste versies van de Maxxum kopen, die zijn het meest door ontwikkeld ( een Pro is wle 1 van de laatste)
Een kameraad van mij die kraakt alles van Case af, behalve de 5150 waar hij eerder op reed.
Ik heb een poosje een 5140 Plus onder de kont gehad. dat ding wou sjouwen als een gek.
En overal hoor ik verhalen dat die 5150 gewoon monster trekkers waren.
obelix
Goeie trekker, die verhalen hierboven zijn van die trekkerfan verhalen,(mf6495driver)
caseih1056
Pro serie heeft: meer pk's, grotere dieseltank, hogere cabine.

maxxum's zijn geweldige trekkers en niet stuk te krijgen, onze heeft inmiddels al bijna 19000 uur op de klok. bouwjaar 96 plus serie
Maris
Zoals Vossie al zei, een paar maanden geleden hebben ze de Maxxum opnieuw onder de loep genomen in Maandblad "Trekker". Dat was een 5140 geloof ik, maar er stond ook in waar op te letten bij aanschaf en dat betreft de hele serie. Zeker nuttig wanneer je één wilt aanschaffen denk ik.
caseih1056
Let ook bij aanschaf op de dubbele accu bak en inderdaad aant. ventielen, engelse maxxums hebben enkele accu en meestal 2 ventielen. boeke-heesters monteerde altijd 2 accu's.
pieto84
Ze zijn heel makkelijk in het gebruik, je hoeft er niet een heel boek voor door te lezen om mee weg te kunnen rijden. VInd ik ook wel handig. Je kunt ze voor de kieper ook haast niet stil krijgen
kemper
Versnellingsbak is geen sterk punt en dan met name de powershift, gaat ook allemaal wat ruw... verder draaien ze kort en zijn ze compact maar daardoor liggen ze totaal niet rustig op de weg
christelthijssen
Is best een goeie trekker heb er vaak mee gewerkt alleen jammer van de lage cabine... mijn oude baas heeft er twee gehad en heeft er toch zo'n 13000 uur mee gedraaid zonder noemens waardigheden
956xlpower
Dat springen ligt meestal aan de bandenspanning, da moet in principe nix te maken hebben met de trekker. Heb wel is een 5150por aan test bank zien staan 175 pk standaard, aan de motor ligt het nie sterk als een buffel, ligt dezelfde motor in als ik het goed heb als een mx 170 enzo
HaraldCASE-IHfan
In de mxjes ligt een nieuwer type Cummins in 😉.
Een collega van mij werkte eerder bij een loonbedrijf. Hij kreeg toen der tijd 1 van de eerste 5150's. Dat ding kwam meteen voor de grondontsmetter, meteen hard aan het werk zegmaar. Dat ding had daardoor iets van 150pk gekregen. Nooit wat mee gehad verder. En met een dikke 10.000 uur is hij toen ingeruild.
hummy
Goede trekker maar ik kreeg altijd klauwstrofobie in die cabine.
Case-maxxum
Vindt de Cabine reuze mee vallen hoe klein ze zjn

zijn ook van die verhalen
magerehein
Volgens mij valt of staat die versnellings bak in hoeverre je een beetje zuinig bent op je olie kwaliteit.Zit er rotzooi in de bak heb idd sneller problemen.En voor zover ik weet zijn powershift olie en hydrauliek het zelfde en dan loop je risico.
mf6495driver
Tractorfanverhalen??
Dit verhaal komt van mijn schoonvader, hij zal er wel niet om liegen zeker. zijn 1255 isie heel tevreden over, deze doet zelf standaard 160pk op de testbank, de cvx 170 zijn in het begin wat problemen mee geweest, meer deze zijn keurig onder garantie door case opgelost. de 5150 isie gewoon niet over te spreken (hij zal er wel niet om liegen denkik), het is niet voor niets dat de 1255 nog altijd meer uren doet dan de 5150.

het is trouwens niet omdat we thuis met MF en Fendt rijden dat ik een ander merk zomaar ga afbreken. Als er mij morgen iemand vraagt om een mf 8140 te kopen, zal ik deze ook afraden.
HdyHdy
Wij hebben op het loonbedrijf een 5150pro met voorlaaier staat inmiddels al meer als 15500 uur op zonder problemen maar ander loonbedrijf uit de buurt heeft er veel problemen mee gehad denk dat je beetje geluk moet hebben met de trekker
kemper
Springen kan aan de banden liggen maar ook aan de korte wielbasis... als je dan met vrij zware vracht rijd begint ie te springen van voren
Siebenga
Dat stuiteren kan ik mij wel voorstellen., Hoe zit dat met de olie in achterbrug die ook voor de transmissie is. Is dat nog te zien als een mechanisatie bedrijf er nieuwe olie in heeft gedaan? Iemand daar tips voor?
MaartenMandemaker
Maxxum's hebben een korte wielbasis he, van 260 cm. niet voor niks hebben ze bij de mx de wielbasis 10 cm vergroot. vind het zo raar dat de stoel uit het midden zit, aan de linkerkant kijk je zo bij de motorkap langs en rechts zie je bijna niks. en de dakrand zit laag. maar dat heeft ook met m'n eigen lengte te maken. een kameraad van heeft een 5140 thuis, bijna 10000 uur gelopen. en die zijn er goed over te spreken.
Case-maxxum
Hydroliek en de versnelingsbak zitten bijelkaar er moet dan ook speciale hydroliek in met een smeermiddel

als je netjes de filters en de olie ververst om de zo veel tijd (....) staat in het werkplaats handboek en als je die niet hebt dealer weet het ook
veder hebben wij wijnig problemen mee met de maxxum versnellings bak is wel wat rouw maar dat hoordt bij de types wij hebben wel een power shift bak met duimschakelaar dus niet met hendel vind ik helmaal een voordeel

Veder is ook zeker het hobbelen een nadeel
en ik ben bang dat je dat er ook bijna niet uikrijgt want ik heb bijna alles geprobeerd dat hobbelen er uit te krijgen

veder vind ik het ook jmmr dat er niet echt een neutraal stand op de aftakas zit atans bij ons is dat je kan hem nu wel net tussen de 1000 en 540 zete om de aftakas er aan tekoppelen maar dat hoort niet zo en anders moet je telkens de motor uit zetten

punten zijn toch wel

Korte draaicirkel
goed zicht
zijn toch vrij lomp die trekkers voor de aantal pks zijn ze toch best zwaar
Case-maxxum
Mf6495driver

Er zitten altijd wel wat rotte appels tussen

als er 100 super zijn is er altijd wel 1ntje dat wat minder is of het is net hoe er mee omgegaan is

Maar mag ik dan ook weten waar hij dan NIET over te spreken is
Machineman
@kemper klopt volgens mij ligt dat ook aan de korte wielbasis. Voor transport een waardeloze trekker net als JD, altijd stuiteren. Voor ploegen / frezen / zaaien en ook zodebemesten met evt frontblok zijn het monster machines. Super fijn en dat stugge schakelen zie ik niet als iets negatiefs maar als karakter. Iets waar nieuwere trekkers al een tijdje gebrek aan hebben!
+1
ROBERTIHC
Buurman hier rijd ook met een maxxum 5140 (gen 1) toen der tijd nieuw gekocht bij lmb vorden, nooit is die trekker weer naar de dealer geweest (alleen voor de onderhoudsbeurten)de urenstand weet ik niet, maar het is nog steeds de hoofdtrekker, de JD 6520 wordt niet veel gebruikt net als de CASE 1494(alleen voor het voeren), verder is het wel zo'm boer die alles tip top in orde heeft, 200 koeien in nieuwe ligboxestal, nieuwe loods, het nieuwste machine park en dan tog die maxxum uit 1989....
josje
Maxxum's hebben slechte remmen dat is met belijd mee omgaan en de oudere stonden beter in de lak
hans ih
Ik heb de Maxxum nog goed op de markt weten komen,en ook verschillende cursussen van gevolgd.Dat was toen veruit de modernste trekker op de markt!!!Als echte Interman was ik er niet zo gek van.Maar jaren later door mijn ervaring met deze trekker moet ik zeggen,sterke handige trekker en ook goed(eigenlijk logisch,ieder merk bracht achteraf ook zo een trekker op de markt).Door de MX hebben we nog een goede cabinne bijgekregen (we miste de XL)en een volledige updated.
Siebenga
Maar hier wordt veelal gepraat over de maxxum's in het algemeen! Ik wil graag informatie over de laatste serie 5150 PRo
hans ih
De pro is al een halve MX.Schakelbedienig , transmissie sturing en de motor met lijnpomp.Dit is een goede trekker,door de jaren zijn alle zwakke punten van de Maxxum weggewerkt.
Siebenga
Er werd ergens geroepen dat de pro een de zelfde schakelbak heeft als de mx alleen de pomp is minder sterk! zou ik me zelf goed doen deze pomp te vervangen voor de mx versie?
hewi hendriks
Pro is verhoogde cabine, deur vol glas, power shift schakelen op de versnellings pook
5150 sterke eindvertraging verhoogde p1 druk
5.9 cummins
donker glas
+1
hewi hendriks
Bakken klappen omdat ze geen plannetair hebben
Siebenga
Oke mij is verteld dat de olieopbrengst maar net genoeg is om de platen uit elkaar te drukken.. klonk me vrij logisch in me oren
hewi hendriks
Juiste manier uit shimmen en stukken beter
hewi hendriks
P1 18 -20 bar
hewi hendriks
Powershiftbak is inprincipe gewone versnellings bak , maart in plaats van schakel moffen synchromesh wordt hetb geschakeld met lamellen koppelingen, voordeell dit principe weing verlies aan vermogen in de bak
Siebenga
Ja dat snap ik maar die lamellen koppelingen worden via hydro aangestuurd... Deze olie opbrengst moest bij de maxxum minimaal zijn terwijl dit bij de MX wel goed is? Bak moest verder het zelfde zijn?
hewi hendriks
Bak is het zelfde, mx heeft shoft shifting, is zoepeler aangrijpen van powershift
hewi hendriks
Tractor testen olie warm versnelling 4 rem in moet hij in alle powershift trekken, contole alles te gelijk bedienen dus sturen voor en achter uit, mag geen storing optreden, wel storing, vermoedelijk accumulator recht op de bak defect,
hewi hendriks
Maar waarom wil je een gedatteerde maxxum kopen
Siebenga
Prijs? wat raad jij aan dan? Fendt 936 vario?
MaartenMandemaker
Tm 120 😛
Inter 955 XL
Ben zelf ook op zoek naar een Maxxum 5150 of 5140. Weet een nette 5140 staan met 9800 uren en een frontlader. Maar nu ik dit allemaal hoor van sommige mensen.Ofwel zitten er hier zoveel pessimisten tussen?
Rene2506
Persoonlijk zou ik liever extra geld bijleggen voor een MX. de Maxxum is zeker geen slechte tractor, en was voor de tijd een erg moderne tractor.
Helaas is het wel een type waarbij je met hydraulische storingen toch behoorlijk de portomonnee moet gaan trekken.
ik zou dus niet zomaar een Maxxum (5xxx serie) uit de handel kopen, liever bij een dealer.

De MX is eingelijk een echte maxxum pro, de tecnhiek is bijna hetzelfde gebleven, maar de aansturingen etc. zijn gewoon beter opgebouwt en hebben minder kans op vage storingen bij hoge urenstanden.
+1
radium45
Quote @Rene2506:
De MX is eingelijk een echte maxxum pro, de tecnhiek is bijna hetzelfde gebleven

Dit gaat op voor de MX tot de 150. deze en de 170 zijn qua transmissie en achterbrug totaal anders.
IH214d
@Inter 955 XL

Meestal geven alleen de mensen die wat slechte ervaringen hebben hun mening op internet. Kijk maar eens op vergelijkingssite's

Mijn ervaringen met de maxxum 5150

-Als je lang bent dan zit je tegen het dak aan te kijken.(niet bij de pro)
-Het zijn enorme hobbelpaarden als je met een kippper of tank rijdt.
-Dan ben je meestal ook extra gewichten in de fronthef nodig.
-Motor is enorm taai.
- makkelijk en wendbaar met gebruik maaier in front en achterhef.
-zuinig in dieselverbruik
-transmissie klappert wel in de bak, maar daar leer je mee omgaan.(met transportwerk beginnen in 3-1 dan hoef je maar 1 keer met de pook te schakelen)
-hef is wazig en storinggevoelig
-sturen op de weg is indirect.
-vor een boer die zuinig is op zijn trekker en hem fatsoenlijk behandeld is toch een aanraader.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International Maxxum 5150 Pro ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
57
DEELNEMERS
32
WEERGAVES
84