Hallo TFers,
Heb een unimog 406 staan, zal zon rond de 170 pk hebben, omdat er n turboblok uit grotere unimog inzit, maar mn vraag is, kan het standaard aftakaslagerblok en de ptobox die aan de versnellingsbak zitten dit wel aan? want we willen er graag n x een schuitemaker 100 opraapwagen achterhangen. standaard heeft n unimog ong. 90/100 pk
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ik denk niet dat hij het fijn vind als ik ziet hoe "fragiel" zon aandrijfpot en as zijn
Voor natuurlijk, de rapide in de fronthef en gaaaaan!
Hebben ook niet allemaal evenveel verstand als jij...
Denk dat de aandrijfpot dat inderdaad niet zo fijn gaat vinden.
wij laden met 65 pk een rapide 80 helemaal vol met droog gras overdag. sávonds als de dauw erin komt zal je 100pk nodig hebben. een 100 is een 80 met een meter meer laadvloer.
de echte uitdaging voor jou is de lengte van de kabel van de bedieningskast. bij mijn xylon was die al te kort dus voor unimog helemaal. de nieuwere hebben een canbus systeem dus elk signaal gaat over dezelfde kabel. mijne heeft een 28 aderige kabel die wij vervangen moesten van 3.5 meter naar 5.5 meter.
succes
duss...
Als je het met verstand doet, en niet het maximale er uit wilt halen zal dit voor een keer niet direct een probleem geven. Problematischer is de aftakasverlaging/banaan, die bij het standaardvermogen al op de teentjes loopt.
Uit welk voertuig komt jou motor eigenlijk? 170 pk uit een laagtoerige OM352 is al een hele waarde. Weet je zeker dat hij dit haalt?
verder wordt een opraapwagen normaal gesproken niet aan de frontaftakas gekoppeld al was het alleen al omdat deze de verkeerde kant op draait
moet je da assen zekker apart aan zetten of niet